Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، عزت شیعه را مرهون شهدا دانست و گفت: حقانیت شیعه هر چه از تاریخ می گذرد بیشتر مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام محمود علیخانی، سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در یادواره شهدای کانون شهید رادمهر مسجد امام سجاد(علیه السلام) ساری با عنوان «میثاق با شهدا» گفت: در قرآن، لفظ شهید از القاب خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: شهیدی که به کار می بریم و در راه خدا کشته می شود، قتیل فی سبیل الله است و جایگاه ممتازی دارد.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: قرآن، شهادت را نوعی تجارت می داند و امام خمینی(رحمت الله علیه)، شهادت را هنر مردان خدا بیان کرد.

 

وی بیان کرد: پرسودترین معامله، شهادت است و برای معامله های پرسود، بهایی پرداخت می شود و قرآن، شهادت را تجارت و معامله پرسود می داند که خدا در این معامله پرسود، مشتری و خریدار است و فروشنده، مومنین هستند.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه برخی از مومنین، جانباز و آزاده و ایثارگر هستند که باید از آنها نیز قدردانی شود، تاکید کرد: از خانواده و همسران شهدا نباید غافل بود چرا که خدا، خریدار آنها است.

 

وی ادامه داد: خدا هنگام خریدن، جان و مال مومن و شهدا را می خرد و جان، عزیزترین چیزی است که در اختیار یک موجود جاندار قرار دارد و خدا، جان و مال را می گیرد و بهشت را می دهد.

 

امام جمعه سلمانشهر ابراز کرد: مرحوم آیت الله مشکینی از شهید و دادن بدن، سخن گفت که بدن در شهادت، داده می شود و بهشت را می گیرد....

 

وی گفت: معامله های مهم را مردم، سند می زنند و سند شهادت در کتاب های تورات، انجیل و قرآن آمده است و شاهد و گواه آن نیز سه پیامبر یعنی حضرت موسی، حضرت عیسی و خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم) هستند.

 

حجت الاسلام علیخانی از  شهدا به عنوان باهوش ترین افراد یاد کرد و ادامه داد: بالای هر خوبی، خوبی است تا یک مرد در راه خدا کشته شود و از این خوبی، بالاتر وجود ندارد و شهادت در راه خدا، توفیق بزرگی است و باید از خدا، آن را طلب کرد.

 

وی اظهار کرد: شهادت هم از لحاظ اخروی و معنوی یک سود است و هم از نظر دنیوی یک سود به شمار می آید بنابراین انسان نمی تواند بهتر از شهادت را از خدا، درخواست کند.

 

حجت الاسلام علیخانی بیان کرد: در جنگ عراق و ایران، تمام ابرقدرت ها به پشتیبانی صدام آمده بودند و ایران در یک طرف قرار داشت و با وجود نوپابودن  شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، فکر سه روز گرفتن اهواز از سوی صدام به پوچی گرایید.

 

وی ابراز کرد: اشخاصی که به کربلا و نجف، مشرف شدند هیچ احساس غریبی نمی کنند اما در گذشته و زمان صدام، این احساس امنیت وجود نداشت.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیا اینکه حقانیت شیعه هر چه از تاریخ می گذرد بیشتر مشخص می شود، گفت: شهدا در زمان جنگ و هشت سال دفاع مقدس از ایران حفاظت کردند و  شهدای مدافع حرم در سوریه از  قبر و حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) و حضرت رقیه(سلام الله علیها) دفاع می کنند.

 

وی اظهار کرد: عزت شیعه، دین و آیین مرهون شهدا است که از همه چیز گذشتند و نظام و انقلاب را به امانت به ما سپردند.

 

حجت الاسلام علیخانی بیان کرد: امام خمینی(رحمت الله علیه) گفته بود که من چه باشم و چه نباشم، نگذارید نظام و انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد که اکنون وظیفه ما، پاسداری از این امانت تا سپردن آن به دست صاحب اصلی آن، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

 

 

پایان پیام/86

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان