Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - وزير جهادکشاورزي گفت: به دليل کمبود آب و بارش ناکافي، در سال آينده محدوديت کشت در کشور خواهيم داشت ولي در برخي مناطق کشور مي توان با صرفه جويي در مصرف آب و احداث چاهک ها به صورت موقت از اين بحران عبور کرد.

محمود حجتي پنجشنبه در جريان بازديد از گام نخست طرح نهال کاري در جنوب شرق اهواز در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهارکرد:در هر يک از مناطق کشور با توجه به شرايط خاص همان منطقه، راه حل هاي مختلف وجود دارد که يکي از اين راه حل ها ، احداث چاهک در عمق هشت متري سطح زمين است که در شمال خوزستان مي توان از اين شيوه به صورت موقت با هدف تامين آب مورد نياز کشاورزي استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در سال 1387 نيز که خوزستان با کمبود آب و خشکسالي رو به رو بود با حفر چاهک تا حدودي بحران کم آبي را پشت سر گذاشتيم.
وزير جهاد کشاورزي افزود: در استان مازندران نيز ، کشاورزان سال هاي کم آبي را تجربه کردند که با حفر چاهک ، کم آبي تا حدودي جبران شد.
حجتي در ادامه تاکيد کرد: البته در برخي از نقاط کشور که چنين ظرفيتي ندارند و سفره هاي زيرزميني در وضعيت مناسبي قرار ندارند بايد محدوديت کشت اعمال شود.
وزيرجهاد کشاورزي با اشاره به نزول رحمت الهي در روزهاي گذشته در کشور که تا حدودي کم آبي را جبران کرد اظهار کرد: بر اساس پيش بيني هواشناسي در 2 روز آينده نيز بارش هاي خوبي پيش رو خواهيم داشت و در هفته آينده (اواخر بهمن) گستره بارش ها همه استان هاي کشور را در بر مي گيرد.
حجتي در ادامه گفت: به لطف الهي در اسفند نيز بارندگي ها وضعيت خوبي خواهند داشت و اميدواريم در بهار نيز بارش هاي مناسبي پيش رو داشته باشيم تا نگراني هاي کشاورزان برطرف شود.
وي صرفه جويي در مصرف آب کشاورزي را با توجه به وضعيت بارندگي ها و مخازن پشت سدهاي کشور مورد تاکيد قرار داد و ابراز اميدواري کرد با صرفه جويي در مصرف آب بتوانيم اين دوره سخت را پشت سر بگذاريم.
به گزارش ايرنا حجتي وزير جهاد کشاورزي که چهارشنبه شب وارد اهواز شد امروز براي دومين بار در ماه جاري از محل آبگيري و پمپاژ کانال اصلي آبرساني به جنوب شرق اهواز در پنج کيلومتري اهواز در ساحل کارون ديدن کرد و آخرين وضعيت انتقال آب به کانال 47.2کيلومتري را مورد بررسي قرار داد.
وي همچنين از روند آبگيري و مرطوب سازي تالاب منصوره که 2 هفته پيش شروع شده بازديد و بر سرعت بخشيدن به اين طرح با استفاده از همه ظرفيت هاي پيمانکاري تاکيد کرد.
بازديد از آغاز مرحله دوم طرح غرس نهال در نزديکي آزاد راه اهواز - بندر امام در 40کيلومتري جنوب شرق اهواز از ديگر برنامه هاي سفر حجتي به خوزستان بود.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در خرمشهر با شاخص ۱۱۱ و در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید اهواز به ترتیب‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
همچنین وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایستگاه حفاری و پست برق شماره سه اهواز، بهبهان، حمیدیه، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.
وضعیت هوای رامشیر و شادگان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد