Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:42:20 GMT

افزایش 2 برابری تعداد تخت های بیمارستانی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۱۸۳۲۰

افزایش 2 برابری تعداد تخت های بیمارستانی در کشور

مشهد- ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد تخت های بیمارستانی در کشور 2 برابر شده و بیش از 25 هزار تخت بیمارستانی به این تعداد افزوده شده است.

قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از چند طرح حوزه بهداشت و درمان در شهرستان های نیشابور و فیروزه افزود: هم اکنون بیش از هفتاد هزار تخت بیمارستانی در کشور نیاز داریم و این نیاز بیشتر در مناطقی است که میانگین تخت های بیمارستانی آنها کمتر از جمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: شاخص تعداد تخت های بیمارستانی در کشور متغیر بوده و در برخی مناطق یک در هزار است که تمام تلاش ما برای رساندن این عدد به 1.6 می باشد.
وی گفت: در برخی استان ها از قبیل سیستان و بلوچستان، کرمان و حتی کرج نیز در این بخش از وضعیت مطلوب برخوردار نیستیم.
جان بابایی افزود: در استان خراسان رضوی نیز وضعیت مشهد از این نظر مطلوب است و بیشترین کمبود در شهرستان های این استان می باشد.
وی اظهار کرد: مجوز افزایش تخت های بیمارستانی در هر شهرستان تا زمانی که ظرفیت آن کامل نباشد به بخش خصوصی و دولتی داده می شود.
وی گفت: طرح تحول نظام سلامت به عنوان بزرگترین طرح اجتماعی دولت و یکی از خواسته های مردم بود که با حمایت مسئولان و رئیس جمهوری و براساس یک آسیب شناسی واقعی در حوزه سلامت اجرا شد.
جان بابایی افزود: در اجرای این طرح ارائه خدمات دندان پزشکی قبل از 14 سالگی رایگان شده که باعث کاهش هزینه های این بخش در دوران میانسالی و پیری می گردد.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن شرایط زایمان طبیعی رایگان برای 2 میلیون نفر فراهم شده و بیش از 2 هزار مرکز تسهیلات زایمانی در قالب اتاق های زایمان در کشور راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 6 هزار متخصص در مناطق محروم کشور در حال خدمت هستند گفت: این در حالی است که قبل از انقلاب بیش از نیمی از پزشکان در تهران بودند و البته هنوز به شرایط ایده ال نرسیده ایم.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: قبل از انقلاب اسلامی امید به زندگی در کشور کمتر از 55 سال بود اما اکنون میانگین کشوری آن به بیش از 75 سال رسیده و برای زنان برخی استانها بیش از 80 سال است.
وی اظهار کرد: برای تحقق سلامت همگانی همه مسئولان باید مشارکت داشته باشند زیرا 25 درصد از حوزه سلامت مربوط به وزارت بهداشت و مابقی آن مربوط به عملکرد سایر نهادهاست.

* بهره برداری از سه مرکز درمانی در فیروزه
جان بابایی همچنین با اشاره به بهره برداری از مرکز درمان بستر، بخش خدمات اورژانس شبانه روزی و مرکز آموزش بهورزی شهرستان فیروزه گفت: این سه بخش مکمل هم و بسیار ارزشمند هستند زیرا در شهر کم برخوردار راه اندازی شده که از برکات نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: با راه اندازی مرکز درمان بستر شهرستان فیروزه برای ارائه خدمات سرپایی متخصصین لازم تامین می شوند و پزشک عمومی نیز به تعداد کافی وجود دارد و در روستاها نیز در صورت کمبود پزشک طی هماهنگی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور این کمبود رفع خواهد شد.
وی اظهار کرد: با توجه به وجود دانشکده علوم پزشکی در نیشابور، ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در این شهرستان باید تقویت شود و خدمات اورژانس نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.
جان بابایی گفت: موثرترین خدماتی که به بیماران قلبی ارائه می شود، خدمات عروقی است که امکان ارئه این خدمات در شهرستان نیشابور به رغم جمعیت به نسبت زیاد آن وجود ندارد و این شهرستان نیازمند دست کم یک بیمارستان دیگر است.
وی افزود: بیمارستان جدیدی در نیشابور در حال ساخت است که از سرعت لازم برخوردار نیست البته مجری آن وزارت مسکن و شهرسازی می باشد و بودجه ای که برای ساخت آن از سوی سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده باید افزایش یابد.
وی با بیان اینکه بیماران سرطانی در نیشابور برای دریافت خدمات و درمان باید به مشهد مراجعه کنند اظهار کرد: نیشابور با کمک خیرین حوزه سلامت پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته و امیدواریم با سرمایه گذاری خیرین در بخش پرتو درمانی و شیمی درمانی این امور در نیشابور ساماندهی شود و وزارت بهداشت نیز برای تجهیز امکانات کمک های لازم را ارائه می دهد.
در سفر امروز معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان فیروزه، آموزشگاه بهورزی، مرکز خدمات جامع سلامت، ساختمان شبکه بهداشت و درمان، بازسازی و تجهیز مراکز و خانه های بهداشت فیروزه و اورژانس جاده ای نصر آباد در مجموع با هزینه 62 میلیارد و 440 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
همچنین در بازدید جان بابایی از طرحهای بهداشتی و درمانی نیشابور، 60 تخت بیمارستانی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم در قالب توسعه بخش های کودکان، جراحی زنان، داخلی و داخلی زنان با هزینه 36 میلیارد ریال، پایگاه اورژانس شماره 6 شهری و 20 تخت دیالیز بخش خصوصی نیشابور مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین ساخت پایگاه سلامت بی بی شطیطه و مرکز جامع درمان شبانه روزی شهر خروین نیشابور آغاز شد.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
9869 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدامات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
علی‌ضامن صالحی‌فرد گفت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، گفت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.
صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و امسال هم هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان در سال گذشته، افرود: در این پویش بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هچون دیالیز کمک کننده بوده است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان