Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@00:02:14 GMT

همکاری ارگان ها برای توسعه ورزش بیماران +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۱۸۵۸۳

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛رییس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در مجمع عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای در اصفهان، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عباس یزدان پناه، رییس فقید هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان اصفهان گفت:باید از همه ظرفیت ها برای پیوند عضو و پیشگیری از بیماری تالاسمی در ایران استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاطمه هاشمی رفسنجانی افزود: فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا در سال ۸۴ تشکیل شد و به خوبی پیش می رفت، اما در مقطعی دچار رکود شد که از سال ۹۳ و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دوباره فعالیت آن آغاز شد.
وی گفت: در سه سال گذشته فدراسیون نسبت به بودجه و امکاناتی که در اختیار دارد، فعالیت های چشمگیری انجام داده است. پیش از تشکیل فدراسیون، بیماران اندکی به ورزش می پرداختند، اما اکنون حدود هشت هزار بیمار خاص و پیوند اعضا در ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت می کنند.
فاطمه هاشمی با اشاره به اینکه ۳۰ رشته در این فدراسیون فعال است افزود:از امروز ورزش بیماران دیالیزی، پیوند اعضا، ام اس و ... نیز به فدراسیون اضافه شده است و در سال 97نیز رشته های دیگری اضافه خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه هر استان موظف است برای روی آوردن بیماران خاص و پیوند اعضا به ورزش تبلیغ کند، گفت:حدود 25هزار بیمار پیوند اعضا و دیالیزی، 20هزار بیمار تالاسمی، حدود 70 هزار بیمار ام اس و بیش از پنج میلیون بیمار دیابتی داریم و وظیفه ما است که برای توسعه ورزش در بین این بیماران تلاش کنیم.
رییس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به ارتباط با فدراسیون جهانی گفت: پیشنهاد میزبانی از مسابقات آسیایی را به فدراسیون جهانی ارایه داده ایم و برنامه آن تدوین شده که پس از انجام اصلاحات لازم به فدراسیون جهانی ارسال می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه  این دانشگاه؛  ۴ عضو مرحوم مهدی قربانی  ۴۸  ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  زنده یاد مهدی قربانی در بیمارستان منتصریه  به آقای ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند و  قرنیه‌های این مرحوم  برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی ارسال شد.

وی گفت: قسمتی از پوست زنده یاد مهدی قربانی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: مرحوم مهدی قربانی از بیمارستان طالقانی به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و  در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید