Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-«ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه و از چهره های سرشناس طایفه دروز لبنان در واکنش به تجاوزات و ادعاهای مرزی رژیم صهیونیستی گفت: موضع ما روشن است و از حقوق مرزی مان کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش ایرنا، جنبلاط امروز (پنجشنبه) پس از خروج تیلرسون از کاخ ریاست جمهوری بعبدا، با «میشل عون» رئیس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد و پس از این دیدار اظهار داشت که رئیس جمهوری درباره اصول لبنان توضیحاتی به وزیر خارجه آمریکا داد مبنی بر اینکه امکان ندارد از مرزهایمان عدول کنیم و از ثروت هایمان دست بکشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیلرسون در حالی در ادامه سفر منطقه ای خود وارد بیروت شد که هفته پیش «دیوید ساترفیلد» معاون او نیز به لبنان آمد و طی چهار روز حضور در این کشور با مقام های مختلف لبنانی دیدار و گفت و گو کرد.
به نوشته روزنامه ها در این دیدارها از لبنان خواسته شده بود تا برای رفع اختلاف با رژیم صهیونیستی با تجدیدنظر در مرزهای خود موافق کند و به خط مرزی موسوم به فردریک هوف بازگردد.
آمریکا در سال 2011 و 2012 و در زمان دولت «باراک اوباما» رئیس‌ جمهوری پیشین، طرحی را برای تقسیم مثلث مورد مناقشه‌ لبنان و رژیم صهیونیستی پیشنهاد داد؛ طرحی که ثمره‌ مذاکرات صورت‌گرفته به میانجی‌گری «فردریک هوف» بود. اما این میانجی‌گری هرگز به سرانجام نرسید.
خط موسوم به هوف به لبنان اجازه می دهد 60 درصد از منطقه ای را که دشمن صهیونیستی خواهان آن است برای خود بداند و 40 درصد از این محدوده را به رژیم اشغالگر می بخشد.
جنبلاط در این باره اظهار داشت: از ظاهر سخنان تیلرسون در اردن اینگونه بر می آمد که نقاط مثبتی وجود دارد و مهم این بود که این پیام به کاخ سفید برسد که چیزی بر خلاف این نشانه های مثبت وجود ندارد.
وزیر خارجه آمریکا در روزهای پیش و در سفر منطقه ای خود به مصر، کویت و اردن سفر کرد.
سیاستمدار کهنه کار لبنانی همچنین درباره ساقط کردن جنگنده اف16 رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیلی ها به مرزهای سوریه تجاوز کردند و پاسخ آن را گرفتند، حالا مهم این نیست که این پاسخ روسی بوده یا سوری یا ایرانی. امیدواریم کار همین جا به پایان برسد. همه می دانیم که جنگ چگونه آغاز می شود، ولی نمی دانیم چگونه تمام می شود.
روز شنبه پس از اینکه جنگنده اسرائیلی پایگاه های ارتش سوریه و متحدانش را بمباران کرد، توسط پدافند هوایی ارتش این کشور مورد هدف قرار گرفت و در خاک فلسطین اشغالی ساقط شد.
جنبلاط به اختلاف اخیر بین میشل عون و «نبیه بری» رؤسای جمهور و پارلمان لبنان و همچنین بحران توهین وزیر خارجه به رئیس مجلس اشاره کرد و گفت: آنچه در هفته های گذشته اتفاق افتاد ابر تابستانه بود و گذر کرد. اکنون هماهنگی و انسجام خوبی بین سران سه گانه لبنان وجود دارد.
طی آخرین ماه سال 2017 و ماه نخست سال 2018 میان میشل عون و نبیه بری اختلافی بر سر فرمان ارشدیت گروهی از نظامیان لبنانی رخ داده بود.
دو هفته پیش هم جبران باسیل رهبر حزب «جریان ملی آزاد» و وزیر خارجه لبنان با توهین به رئیس مجلس این کشور او را «قلدر» نامید.
رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه پیرامون انتخابات پارلمانی پیش رو نیز اظهار داشت: در حال حاضر زمان کاندیداتوری است و زمانی که این مدت تمام شد، ائتلاف ها را اعلام خواهیم کرد.
وی بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر تأکید کرد.
انتخابات پارلمانی لبنان قرار است بالاخره پس از 9 سال مشکلات فراوان و سه بار تمدید دوره، روز ششم ماه مه یعنی 16 اردیبهشت97 برگزار شود.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان امروز دوشنبه در دومین بیانیه خود درباره عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن مواضع نظامیان ارتش اسرائیل و خودروهای زرهی آن‌ها در پایگاه المطله خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله به این منظور آمده است: در حمایت از مردم استوار فلسطین و نیز مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه مواضع و محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و خودروهای زرهی آن‌ها را در پایگاه المطله با پهپاد انتحاری هدف قرار داده است و در این عملیات تعدادی از نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

رسانه‌های خبری امروز اذعان کردند، در حمله پهپادی امروز حزب الله لبنان به پایگاه المطله رژیم صهیونیستی دو نظامی این رژیم زخمی شده است.

حزب‌الله لبنان امروز همچنین  مقر فرماندهی لشکر جولان (210) ارتش رژیم اسرائیل را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب الله پیش‌تر تصریح کرده بود که به هر تجاوز رژیم اسرائیل قطعا پاسخ خواهند داد و با هرگونه اقدام تنش آمیز مقابله خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هرگز از رویارویی با دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود.

شیخ نعیم قاسم گفت که پشتیبانی از غزه، در حقیقت پشتیبانی از لبنان است، زیرا آنچه را در غزه جریان دارد، در برابر خود می‌بیند و اگر سکوت کند، قربانی بعدی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • آنروا: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد