Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: ۹ درخت کهنسال چنار و گردو با قدمت بیش از ۴۰۰ سال واقع در منطقه الموت قزوین در فهرست میراث ملی طبیعی کشور ثبت شد.

محمد علی حضرتی اضافه کرد: این آثار شامل چنار کهنسال روستای شمس کلایه واقع در الموت شرقی، چنار کهنسال روستای قسطین رود و ۷ درخت کهنسال گردو در روستای یارود واقع در الموت غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرتی، قدمت و اهمیت زیست محیطی و گردشگری این درختان را از جمله ویژگی آن‌ها برای ثبت در فهرست ملی کشور بیان کرد؛ و‌ی گفت: آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی بوده و تعیین عرصه و حریم این آثار بر عهده این سازمان میراث فرهنگی است، هر گونه دخل و تصرف یا اقدامی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آن‌ها شود، ممنوع است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۲۸ مورد آثار طبیعی در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

ثبت چند درخت کهنسال در قزوین با قدمت بیش از چهارصد سال

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد