Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترمهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: براساس نمونه برداری‌های انجام شده تا کنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است.

وی پایش طیور صنعتی و طیور بومی، برگزاری دوره‌های آموزشی بیماری آنفلوانزا با همکاری اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای مرغداران، آموزش چهره به چهره درباره بیماری و ارائه مهمترین راه‌های پیشگیری به وسیله اکیپ‌های واکسیناسیون ادارات شهرستان و مکاتبه با اداره کل محیط زیست و درخواست ممنوعیت صید و شکار پرندگان مهاجر را از جمله مهمترین اقدامات دامپزشکی این استان برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد طیور ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: درخواست تشکیل اکیپ‌های مشترک با محیط زیست و تشدید مراقبت فعال در بازدید‌های میدانی از تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر، تشدید اقدامات نظارتی بر کامیون‌ها و خودرو‌های حمل طیور و فرآورده‌های آن، پیگیری قضایی خودرو‌های متخلف حمل طیور و فرآورده‌های آن، ابلاغ تشدید اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای از طریق ادارات دامپزشکی به واحد‌های صنعتی طیور و مکاتبه با فرماندهی نیروی انتظامی و درخواست توقف تردد خودرو‌های حمل طیور زنده کود مرغی و سایر فرآورده‌های مرتبط که فاقد مجور حمل بهداشتی قرنطینه‌ای است از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

حسینی اضافه کرد: با وجود هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با کشور‌های پاکستان وافغانستان هیچ گونه مجوزی برای واردات پرندگان از آن کشور‌ها صادر نشده است.

وی از شهروندان درخواست کرد تا ضمن صید و شکار نکردن پرندگان مهاجر از تماس پرندگان زینتی و طیور بومی خود با پرندگان آزاد جلوگیری کرده و گزارش هر گونه تلفات غیر عادی در پرندگان وحشی و طیور بومی را به ادارات دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

 آنفلوانزای پرندگان یک بیماری طیور است که گونه‌های زیادی از پرندگان اهلی و وحشی را مبتلا و باعث تلفات شده است، ولی در عین حال در برخی از گونه‌های پرندگان به ویژه پرندگان آبزی می‌تواند بدون ایجاد علایم بالینی آن‌ها را به مخزن ویروس تبدیل کند.

با توجه به اهمیت اقتصادی و بهداشتی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اجرای اقدامات امنیت زیستی و قرنطینه‌ای به منظور پیشگیری از این بیماری اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/ع

نمونه برداری از آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام