Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید حسن شاطری یک مدیر جهادی به تمام معنا بود که به تمامی اعضای جامعه به عنوان یک پیکر نگاه می کرد و اولین سردار شهید مدافع حرم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شامگاه پنجشنبه این مطلب را در آئین بزرگداشت سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حسن شاطری در تالار اندیشه حوزه هنری بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: شهدا یک واقعیت مادی داشتند و یک سری تجارب واقعی را برای ما به یادگار گذاشتند. شهید شاطری یک مدیر بود که اگر الان برای بازسازی جریان زلزله مسوولیت پیدا می کرد با همین مقدار بودجه موجود منشا اثر و تحول می شد،این مدیریت ناشی از یک طرز تفکر است که مطمئنا لیبرالی نیست.
پناهیان ادامه داد: این مدیر جهادی یک مدیر به تمام معناست که به تمامی اعضای جامعه به عنوان یک پیکر نگاه می کرد و با ایجاد شغل و فعال کردن مردم در اطراف زینبیه امنیت آن را تامین می کرد.
وی اضافه کرد: شهید شاطری در یک سالی که نبرد شروع شده بود وقتی وارد زینبیه شد، دشمنان حرم فقط 500 متر تا آن فاصله داشتند و حزب الله لبنان هنوز نیروهای خود را برای کمک نفرستاده بود و هنوز باب نشده بود از کشورهای دیگر در آنجا حضور داشته باشند و وی در آنجا اقدام عجیب انجام داد و گفت برای تامین امنیت حرم باید مشاغل محلی ایجاد کرد.
پناهیان گفت: این شهید غیرقابل مقایسه است. کاری که این شهید در آنجا کرد با نرم افزار اندیشه مدیریت جهادی خودش بود.
وی افزود: نمی شود با مدیریت لیبرالی کشور را اداره کرد. نمی شود با مدیریتی غیر از مدیریت جهادی این کشور را اداره کرد.
وی افزود: شهید شاطری قابل مطالعه است و شنیده ام برخی از دانشجویان دارند مدیریت وی را مطالعه می کنند که اگر این مطالعات دقیق تر صورت گیرد این باور پدید می آید که او یک افسانه نبود.
شهید حسن شاطری در تیرماه سال 1341 در خانواده‌ای مذهبی در سمنان به دنیا آمد.
این شهید که عهده دار مسوولیت معاونت مهندسی سپاه قدس بود، پس از جنگ سی و سه روزه و آسیب به جنوب لبنان و مناطق شیعه نشین آن، رئیس ستاد بازسازی لبنان شد.
وی قبل از حضور در لبنان و سوریه عهده دار پروژه های عمرانی در افغانستان بود. سرانجام نیز این سردار رشید اسلام 24 بهمن سال 1391 و در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
سیام **6984**1058**خبرنگاران: امیر خانزاده و محمد افضلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود

دستیار ویژه رئیس جمهور با تحسین الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی گفت: تحقق این الگو زمانی رخ می‌دهد که دولت اسلامی شکل بگیرد و کارگزار و شیوه اداره آن اسلامی و مردم در آن تصمیم‌گیر باشند و باید در تمام شهرهای استان و کشور اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیداحمد عبودتیان امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، اظهار کرد: امروز مدیریت شهری رفسنجان در ادامه اراده خداوند برای خلقت انسان و تعیین جانشینی خدا روی زمین، جمعی از نوجوانان را مسئول کرده است تا اختیار بیشتری به آن‌ها بدهد و ثابت کند آرمان جمهوری اسلامی تحقق وعده الهی و هدف خلقت انسان است.

وی اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان را در راستای فطرت انسان توصیف کرد و افزود: آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های بشری است؛ در جنگ اتفاق بزرگی رخ داد و کل دنیا علیه ما جمع شد تا ما نباشیم اما امام (ره) تهدید را به فرصت تبدیل کرد و وعده داد که کاری می‌کند تا قدرت برتر نظامی دنیا شویم و این امر محقق شد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به وعده صادق جمهوری اسلامی، تصریح کرد: آن روز ما سیم خاردار هم نداشتیم و اولین مایحتاج خود را باید از سایر کشورها می‌گرفتیم و به ما نمی‌دادند، اما امروز به تولید موشک و پهباد روی آورده‌ایم و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی داعش در منطقه یکی دیگر از اقدامات ضد اسلامی برای جمع کردن تفکر اسلام بود که با تدبیر مقام معظم رهبری و ورود حاج قاسم به میدان و حضور لشکریان دفاع از حرم مسیحی و مسلمانان شیعه و سنی متوقف شد، گفت: یک روزی می‌خواستند ما نباشیم، اما اکنون ما سردمدار فرهنگی منطقه هستیم.

عبودتیان توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری را موجب تبدیل تهدید به فرصت دانست و افزود: قرار بود دهه هشتادی‌ها نسل برانداز شوند، اما امروز دهه هشتادی‌ها نسل پیشران شده‌اند؛ لذا اگر براساس دستور خدا و الگوی امام و اسلام عمل کنیم، می‌توانیم به عنوان خلیفه و جانشین خدا روی زمین مسیر رشد را به خوبی طی کنیم.

وی در ادامه شکل‌گیری الگوی حکمرانی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان را تبریک گفت و افزود: این طرح جوان محور و نوجوان محور و شگفتی‌ساز است و توجه به حضور بانوان و استفاده از تجربه بزرگترها و قرار دادن آن‌ها در رأس حلقه اصلی و محله محوری و مسجدمحوری را می‌توان از امتیازات آن برشمرد.

دستیار رئیس جمهور ادامه داد: تحقق این الگو زمانی رخ می‌دهد که دولت اسلامی شکل بگیرد و کارگزار و شیوه اداره آن اسلامی و مردم در آن تصمیم‌گیر باشند و این الگو را که در جهت مسیر انبیای الهی است، امروز در بخشی از اداره شهر پیاده می‌کنیم و باید در تمام شهرهای استان و کشور اجرا شود.

کد خبر 748908

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • به روز رسانی| پائز: با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا به المپیک برسیم
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد