Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@07:48:16 GMT

وجود یک میلیون و 500 هزار ‏رقبه در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۰۴۹۳

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام والمسلمین شیری، مدیر کل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه 25 بهمن ماه با آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار و گفتگو کرد.

شوزب شیری، مدیر کل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت ها و روند اقدامات اجرایی در سازمان ‏اوقاف و امور خیریه کشور پرداخت و گفت: در کشور بیش از ۲۰۰ هزار موقوفه با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ‏رقبه وجود دارد که بخش اعظمی از وقفنامه های آن در سال های اخیر مورد بازخوانی قرار گرفته و در سامانه ‏جامع موقوفات ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با بیان ویژگی های سامانه جامع موقوفات و نحوه کارکرد آن، اذعان داشت که در زمان معرفی این ‏سامانه و کارکردهای آن با توجه به حجم اطلاعات و حساسیت های موجود در حوزه وقف، باعث تعجب و حیرت ‏کارشناسان و خبرگان حوزه فناوری کشور شد.‏
مدیر کل بازرسی و مدیریت عملکردسازمان اوقاف و امور خیریه با بیان دغدغه های شرعی و لزوم انجام بازرسی ‏های متناوب در زیر مجموعه های سازمان گفت: به غیر از روندهای اداری موجود در سازمان در خصوص بازرسی و ‏نظارت بر فعالیت ها و اقدامات ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح کشور در نه سال اخیر بیش از ۱۴۰هیات هم از ‏طرف سازمان بازرسی جهت بررسی و رفع مشکلات احتمالی در مجموعه سازمان و ادارات تابعه در استان ها ‏حضور یافته اند.‏
آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز ضمن خیرمقدم و تشکر از فعالیتهای گسترده ‏سازمان اوقاف در حوزه های مختلف، اقدامات انجام شده را در راستای تشویق بیش از پیش وقف مناسب دانست ‏و بر اهتمام بیشتر جهت اجرای نیات و موقوفات تاکید نمود.‏انتهای پیام

منبع: اوقاف یزد

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره‌برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنا بر این گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسایل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته دست‌اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6086059

دیگر خبرها

  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلفاتی در حوزه بازار کالاهای اساسی لرستان