Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا - جشن هفت سالگی خانه ادبیات کودک و نوجوان همدان با حضور 'بیوک ملکی' شاعر و نویسنده مطرح کشور و جمعی از شعرا و نویسندگان همدان برگزار شد.

مسئول آفرینش‌ های ادبی حوزه هنری همدان روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شاعران کودک و نوجوان استان در دومین نشست تخصصی و جشن هفت سالگی این خانه، از تجربیات ارزشمند 'بیوک ملکی' بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مریم زندی اظهار کرد: 'بیوک ملکی' شاعر و مولف کتاب هایی همچون 'بوق سگ'، 'بیا بگیر سیب را' و 'چرا تو سنگی' است و مدیریت هنری انتشارات امیرکبیر و مدیرعامل دفتر شعرجوان را به عهده دارد.
زندی، حضور این شاعر توانمند را فرصت مغتنمی برای شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان همدان دانست.
مسئول آفرینش‌ های ادبی حوزه هنری همدان گفت: خانه ادبیات کودک و نوجوان، با هدف شناسایی استعدادهای برتر عرصه ادبیات کودک و نوجوان و همچنین تاکید بر تولید و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ادبی، از سال 89 فعالت خود را آغاز کرد.
زندی اضافه کرد:‌ نشست‏‌های تخصصی ماهانه و کارگاه شعر از برنامه های خانه ادبیات کودک و نوجوان است.
وی برپایی 93 نشست شعر کودک و نوجوان، 43 نشست قلمک (داستان کودک و نوجوان) و برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور شاعران و نویسندگان برجسته کشوری همچون 'مصطفی رحماندوست' و جلسات نقد کتاب های کودک و نوجوان، کارگاه تصویرسازی از اشعار کودک ونوجوان و نیز تولید آلبوم‌های صوتی برای مخاطب کودک، نوجوان و خردسال را از فعالیت های خانه ادبیات برشمرد.
به گزارش ایرنا، شعر خوانی استاد غلامرضا بکتاش شاعر مطرح کودکان که اصالت ملایری دارد به شادی این برنامه افزود.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال تلگرامی ایرنا استان همدان به نشانی irnahamadan@ همراه شوید.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

سید مهدی سیدین نیا افزود:  برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه ها‌ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

او گفت:: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

 این دوره‌ها مطابقش شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند