Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - مدیر عامل گاز مازندران گفت که براساس برنامه ریزی انجام شده ، 500 روستای بالای 20 خانوار مازندران تا پایان سال 97 از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، جعفر احمدپور شامگاه پنجشنبه در بازدید از مراحل لوله گذاری و پیشرفت گازرسانی به مناطق کوهستانی شرق مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود که کار مطالعه و طراحی برای گازرسانی به این روستاها انجام شده و کارها با قوت در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : هم اکنون گازرسانی به 151 روستای شرق مازندران و همچنین 171 روستای صعب العبور و کوهستانی مناطق دودانگه، چهاردانگه و کلیجانرستاق شهرستان ساری در مرکز مازندران در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون یکهزار و 150 کیلومتر شبکه گذاری گاز در مازندران اجرایی شده است ، افزود : این شبکه گذاری ها مربوط به بیش از 460 روستای مناطق مختلف استان است و برای بقیه روستاها هم اجرائی می شود.
وی افزود : از 58 شهر مازندران در حال حاضر ساکنان 54 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و گازرسانی به چهار شهر دیگر هم که در مناطق سخت گذر واقع هستند ، در حال انجام است.
احمدپور با بیان اینکه تا پایان سال 97 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار مازندران از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند ، گفت : تاکنون یک‌هزار و 940 روستا در استان مازندران به شبکه گاز متصل شدند و در این بخش توانستیم تعهدات خود را در موعد مقرر به سرانجام برسانیم.
وی با اشاره به افتتاح طرح گازرسانی به 11 روستای دهستان پی رجه در منطقه کوهستانی بخش هزارجریب نکا با حضور مشاور وزیر نفت و استاندار مازندران در روز پنجشنبه ، افزود : با روشن شدن مشغل گاز در این روستاها که 85 میلیارد ریال برای آن هزینه شده ، دستکم یکهزار و 200 خانوار ساکن در آنها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
گازرسانی به مناطق کوهستانی و سخت گذر مازندران در دولت یازدهم و همزمان با ایجاد خط لوله گاز دامغان - ساری با هدف تامین سوخت پاک برای این مناطق و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفت .
همزمان با اجرای عملیات لوله کشی خط 42 اینچ دامغان - ساری ، لوله گذاری گاز و ایجاد علمک با حضور بیش از 25 پیمانکار در شهرهای کیاسر ، فریم و 160 روستای 2 بخش دو دانگه و چهاردانگه ساری و 151 روستای بخش هزار جریب نکا و یانسر بهشهر آغاز و اولین طرح گازرسانی به این مناطق نیز آبان ماه با روشن شدن مشعل گاز در شهر کیاسر مرکز بخش چهاردانگه ساری محقق شد.
طبق آمارهای رسمی هم اکنون بیش از 99 درصد از شهرها و حدود 91 درصد از روستاهای مازندران به شبکه گازرسانی متصل هستند و تا پایان سال 97 طبق برنامه مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان تمام روستاهای بالای 20 خانوار مازندران از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
استان مازندران از حیث گازرسانی به روستاها رتبه اول کشور را دارد.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق شمش‌های مسی در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به قاچاق شمش‌های مسی شدند و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل فعالیت این فرد بیش از ۱۸۰ قطعه شمش مسی کشف کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی شمش‌های مسی که از یکی از کشور‌های همسایه به داخل کشور قاچاق شده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی از تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده خبر داد و افزود: پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد
  • توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه