Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواداران والنسیا، حضور مربیان با سبک دفاعی را بر نمی تابند. آن ها دی استفانوی بزرگ را دوست نداشتند و علی رغم رسیدن به دو فینال پیاپی لیگ قهرمانان، هواداران والنسیا صورتک هکتور کوپر را آتش زدند. فوتبال جذاب از همه چیز برای آن ها مهم تر است.

طرفداری- شاید شنیدن این موضوع که هواداران یک تیم، صورتک مربوط به سرمربی تیم شان که آن ها را به دو فینال پیاپی لیگ قهرمانان اروپا برده است را آتش زده اند عجیب باشد اما هواداران والنسیا این کار را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواداران متعصب والنسیا در اسپانیا به "سخت راضی شدن"، مشهور هستند. شاید موفقیت والنسیا در سال های ابتدایی فوتبال حرفه ای و قهرمانی پیاپی در فیرکاپ سال 1962 و 63، موضوعی است که هواداران والنسیا را متوقع کرد. در آن زمان، والنسیا به فوتبال هجومی و جذاب مشهور بود و نتایج خفاش ها در فیرکاپ 62-1961 شاهدی بر این مدعاست. در دور نخست، والنسیا 7-1 ناتینگهام فارست را شکست داد، در دور بعد، ان تی کی بوداپست با نتیجه 10-3 نابود شد و مشهور ترین نتیجه، پیروزی 7-3 والنسیا برابر بارسلونا بود.

این موضوع باعث شده است تا والنسیا همواره با مربیانی که تفکرات دفاعی دارند، مشکل داشته باشد. حتی آلفردو دی استفانوی افسانه ای، علی رغم پایان دادن طلسم قهرمانی در لالیگا پس از 24 سال، نتوانست به کارش در والنسیا ادامه دهد. واقعیت این است که والنسیا در سال 1971 تحت هدایت دی استفانو توانست قهرمان لالیگا شود اما روحیه تیم، دفاعی بود و تفکرات دی استفانو نیز تدافعی بودند. سپس به دوران کلودیو رانیری می رسیم، وقتی سرمربی ایتالیایی والنسیا را تحویل گرفت، این تیم به شکل فاجعه واری در رده دهم قرار گرفته بود و این در حالی است که در فصل گذشته اش به رده دوم دست یافته بودند. رانیری در ابتدا با ثبات کار کرد و با سیستم 2-4-4 مشهور خود توانست تیم را از منطقه سقوط نجات دهد. علی رغم شکست 6-0 برابر سالامانکا که در منطقه سقوط قرار داشت، رانیری توانست در رده نهم فصل را به پایان برساند. والنسیا در فصل 98-99، توانست به فرم خوبی برسد و همانند ریاض محرز و جیمی واردی که در لسترسیتی رانیری، همانند یک فوق ستاره عمل کردند، کلودیو لوپز و گایزکا مندیتا که 23 ساله بودند، توانستند به دو ستاره والنسیا تبدیل شوند.

مندیتا در والنسیا سال ها به میدان رفت و توانست در این تیم برای خود شهرتی دست و پا کند. زیر نظر رانیری، او توانست به یکی از بهترین هافبک های تهاجمی اسپانیا تبدیل شود و در فصل 97-98، توانست در سی بازی، ده گل به ثمر برساند. این در حالی است که در شش فصل گذشته و 119 بازی اخیر، وی توانسته بود تنها چهار گل به ثمر برساند. او در سه سال بعد حضورش در این باشگاه توانست سی گل دیگر به ثمر برساند. کلودیو لوپز در فصل 98-99 توانست در 32 بازی، 21 گل بزند. تنها ریوالدو و رائول توانستند نسبت به لوپز بیشتر گل بزنند. لوپز توانست با گل خود، والنسیا را به رده چهارم برساند و به این ترتیب، والنسیا به لیگ قهرمانان راه یافت. علاوه بر این دستاورد، لوپز در شش بازی توانست به طور قابل توجهی نه گل بزند که دو گل آن ها در فینال کوپا دل ری به ثمر رسید و خفاش ها در آن فصل فاتح کوپا دل ری شدند.

رانیری در فصل آینده راهی اتلتیکو مادرید شد که در فینال کوپا دل ری، توانسته بود با والنسیا این تیم را شکست دهد. این در حالی است که رانیری توانسته بود دل هواداران حاضر در مستایا را به دست آورد. جانشین رانیری، کسی بود که فصل قبل، مایورکا را به یک پله بالاتر از والنسیا رسانده بود؛ هکتور کوپر. تفکرات هکتور کوپر نیز همانند دی استفانو دفاعی بود و اولین خرید وی، مائوریسیو پلگرینو بود  که در لیورپول نمایش های فوق العاده ای داشت. علاوه بر پلگرینو، والنسیا مدافعانی همانند یوکیچ، آنگلوما و کاربونی را به خدمت گرفت که البته برای این خریدها هزینه های چندانی نشد. اما با این حال، والنسیا توانست ساختار دفاعی فوق العاده ای بسازد. والنسیا تنها با پنج امتیاز اختلاف نسبت به دپورتیوو لاکرونیای قهرمان، دوم شد و در 38 بازی تنها 39 گل دریافت کرد. تنها آلاوز گل های کم تری دریافت کرده بود.

اما موفقیت اعظم والنسیا در فصل 99-2000، رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بود. در آن زمان، لیگ قهرمانان دو مرحله گروهی داشت و در هر دو مرتبه، والنسیا در گروه مرگ قرار گرفت. در دور اول، والنسیا با رنجرز، آیندهوون و بایرن مونیخ، نایب قهرمان فصل گذشته هم گروه شد. در مرحله گروهی دوم، خفاش ها با بوردو، فیورنتینا و منچستریونایتد هم گروه شدند. در یک چهارم نهایی، ,والنسیا با لاتزیو روبرو شد. فصل گذشته لاتزیو توانسته بود مایورکای کوپر را در فینال جام در جام اروپا شکست دهد اما این بار کوپر با والنسیا از لاتزیو انتقام گرفت و در دیدار رفت، خفاش ها با هت تریک جرارد لوپز توانستند عقاب ها را 5-2 شکست دهند. بازی برگشت نیز با نتیجه 1-0 به سود والنسیا خاتمه یافت. در نیمه نهایی، والنسیا در مجموع با نتیجه 5-3 بر هموطن خود بارسلونا غلبه کرد تا به فینال لیگ قهرمانان برسد. والنسیا، در مستایا توانسته بود 4-1 پیروز شود. متاسفانه، در فینال والنسیا هیچ گونه برتری نسبت به رئال مادرید نداشت و در اولین فینالی که دو تیم هموطن به مصاف هم می رفتند، والنسیا با نتیجه 3-0 برابر رئال مادرید شکست خورد.

علی رغم موفقیت های غیر منتظره در رقابت های اروپایی، هواداران والنسیا آماده انتقاد از سبک بازی دفاعی تیم کوپر بودند. این انتقادات با فروش کلودیو لوپز به لاتزیو و جرارد لوپز به بارسلونا شدت یافت. خرید پابلو آیمار، تقویت مناسبی برای تیم جهت پر کردن جای خالی جرارد لوپز بود اما جان کارو، مهاجم بلند قامت نروژی نتوانست جانشین موفقی برای کلودیو لوپز باشد. با این حال، بازهم والنسیا توانست به فینال لیگ قهرمانان برسد و آن ها در این مسیر با تیم هایی چون منچستریونایتد، آرسنال و لیدز یونایتد برخورد کردند و در نهایت در فینال با بایرن مونیخ روبرو شدند. بازهم رکورد معروف و نحس کوپر در فینال ها ادامه یافت و در فینال سن سیرو، بایرن مونیخ توانست در ضربات پنالتی قهرمان اروپا شود. با توجه به شکست روز آخر برابر بارسلونا در لالیگا، والنسیا نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند و شرایط برای کوپر بدتر شد. لوس چه در نیوکمپ، با هت تریک ریوالدو که آخرین گل او در دقیقه 89 به ثمر رسید با نتیجه 3-2 برابر بارسلونا شکست خورد و چهارم شد. 

علی رغم نمایش های درخشان اروپایی، دوران کوپر در والنسیا به پایان رسید. دریافت 34 گل در 38 بازی آماری فوق العاده بود اما زدن 55 گل در فصل، برای هواداران والنسیا پذیرفتنی و قابل بخشش نبود. این در حالی بود که تیم سقوط کرده رئال اویدو، 51 گل به ثمر رسانده بود. کوپر علی رغم موفقیت هایش در والنسیا، از سوی هواداران رانده شد و این تیم را به مقصد اینتر ترک کرد. کم تر از یک سال از جدایی کوپر، در جشن سالانه شهر والنسیا که به جشن لاس فلاس مشهور است، صورتک شخصی که شباهت زیادی به هکتور کوپر داشت، آتش زده شد. بعدا، والنسیا برابر اینترِ کوپر از جام یوفا حذف شد. جانشین کوپر، بازیکن سابق و ناموفق رئال مادرید بود که پس از دوران ناموفق در وایادولید و اوساسونا اخراج شده بود و هدایت باشگاه آسانسور مانند اکسترمادورا که به لالیگا رسیده بود و فورا سقوط کرد را بر عهده داشت. رافائل بنیتز. 

اما همین رافائل بنیتز پس از سال 1971 و دوران دی استفانو، دوباره والنسیا را قهرمان لالیگا کرد. اعتقاداتی بر این مبنی وجود داشت که موفقیت های بنیتز، مشابه دوران کوپر است. کانیزارس در طول فصل تنها 29 گل خورد و البته والنسیا 51 گل به ثمر رساند. این امر می توانست باعث منفور شدن بنیتز شود اما او با استفاده از نوآوری مهمی از سیستم 1-3-2-4 استفاده کرد و این سیستم تا پایان دهه، سیستم اغلب باشگاه های بزرگ اروپا بود. با وجود بازی با یک مهاجم و پذیرفتن ریسک کم گل زدن، والنسیا در بازی های خود برابر تیم هایی که با چهار هافبک بازی می کردند، برتری عددی داشت و باراخا، آلبلدا و آیمار از هافبک های کلیدی خفاش ها بودند.

پس از قهرمانی در لالیگا، والنسیا وارد دوران گذار کوتاه مدتی شد و آن ها در فصل 03-2002 در رده پنجم لالیگا قرار گرفتند اما کسب لالیگا در فصل گذشته و هجومی تر شدن سبک بازی این تیم، باعث شادمانی هواداران این تیم شد. تغییرات بنیتز جواب داد و در فصل 04-2003 والنسیا تنها با دریافت 27 گل مجددا قهرمان لالیگا شد. میستا، مهاجم اصلی والنسیا در آن فصل در طول دوران بازی خود مجموعا 99 گل به ثمر رسانده که 19 گل او در همان فصل به ثمر رسید. بنیتز قرار بود تا در تابستان به لیورپول برود اما او هنوز هم این فرصت را داشت تا جامی دیگر را به هواداران تیمش هدیه دهد. والنسیا در آن فصل توانست با نتیجه 2-0 بر مارسی غلبه کرده و قهرمان جام یوفا شود. این نخستین جام بین المللی والنسیا پس از قهرمانی در جام در جام سال 1980 با غلبه بر آرسنال بود.

رفتن بنیتز، آغازی بر پایان سال های طلایی والنسیا بود و این تیم در نقل و انتقالات نیز عملکرد ضعیفی داشت. کلودیو لوپز، جرارد لوپز، کانیزارس، مارچنا و میستا همه با قیمت هایی ناچیز از والنسیا جدا شدند و در عوض خفاش ها برای بازیکنانی هزینه های زیادی کردند که نتوانستند به اندازه آن مبلغ بازی کنند. انتقال های گران قیمت استفانو فیوره، نیکولا زیگیچ، مانوئل فرناندز، رودریگو مورنو، آلوارو نگردو و ازکوئل گارای نتوانستند گرهی از کار والنسیا باز کنند و این بازیکنان نتوانستند ارزش واقعی خود را در این تیم اثبات کنند. پس از بنیتز، والنسیا 20 بار مربیان خود را تغییر داد که کیکه سانچز فلورس، مجددا کلودیو رانیری، رونالد کومان، اونای امری، میروسلاو یوکیچ، نونو اسپرینتو، گری نویل، چزاره پراندلی و پاکو آیستاران روی نیمکت این تیم نشستند و هم اکنون هدایت والنسیا بر عهده مارسلینو است که عملکرد موفقی داشته است. حالا با مارسلینو و نمایش های جذاب تیمش، هواداران والنسیا امیدوارند که به روزهای خوب گذشته بازگردند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوید رایا یا جوردن پیکفورد؛ چه کسی برنده دستکش طلایی فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس می‌شود؟

در فاصله سه بازی به پایان فصل، دو دروازه بان شانس کسب دستکش طلایی دارند.

طرفداری | داوید رایا، شانس اصلی کسب دستکش طلایی فصل جاری لیگ برتر است و پشت سر او، جوردن پیکفورد قرار دارد.

به گزارش وب سایت لیگ برتر انگلیس، تنها سه هفته به پایان فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس باقی مانده و رقابت زیادی در کسب عناوین مختلف از قهرمانی در لیگ گرفته تا جوایز فردی، وجود دارد. در رقابت برای کسب دستکش طلایی فصل جاری لیگ برتر، دیگر ادرسون و آلیسون در بین برترین ها نیستند و حال رقابت بین داوید رایا و جوردن پیکفورد است. دستکش طلایی به دروازه بانی اهدا می شود که بیشترین کلین شیت را در طول فصل انجام داده و در فصل جاری داوید رایا با 14 کلین شیت و سپس جوردن پیکفورد با 12 کلین شیت بهترین عملکرد را داشته اند. داوید رایا بازی های کمتری نسبت به جوردن پیکفورد انجام داده اما در مقابل دروازه بان انگلیسی به نسبت شرایط تیمش، کار بزرگ تری انجام داده است.

با این حال، در سه بازی آینده تکلیف برنده دستکش طلایی مشخص می شود. داوید رایا در سه بازی آینده مقابل بورنموث، منچستریونایتد و اورتون قرار می گیرد. در سمت مقابل، جوردن پیکفورد تقابل با لوتون تاون، شفیلدیونایتد و آرسنال را در پیش دارد. در صورتی که داوید رایا موفق به انجام کلین شیت در دو بازی آینده نشود و از سوی دیگر پیکفورد در هر دو بازی آینده کلین شیت کند، تقابل آرسنال و اورتون در هفته پایانی، جدای از هر حساسیتی رقابت مستقیم رایا و پیکفورد برای کسب دستکش طلایی را نیز در بر خواهد گرفت.

مقایسه عملکرد رایا و پیکفورد در فصل جاری لیگ برتر انگلیس

 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • شب درخشان وینیسیوس: امشب قیصر رئالی بود
  • دقیقی: شمس آذر می‌توانست آسیایی شود
  • زور پیکان به شمس آذر نرسید / پیروزی شمس آذر برابر حریف تهرانی
  • زور پیکان به شمس آذر نرسید / پیروز شمس آذر برابر حریف تهرانی
  • رونالدو را راحت خریدیم چون عاشق رئال بود
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / موعود شمخانی؛ داستان یک بازداشت بزرگ
  • داوید رایا یا جوردن پیکفورد؛ چه کسی برنده دستکش طلایی فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس می‌شود؟
  • نام استقلال تغییرناپذیر است
  • درخشش تازه لیونل مسی در اینترمیامی؛ اینبار بریس!
  • مسی دبل کرد، میامی صدرنشین شد