Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-20@02:49:12 GMT

سال 95 درآمدهاي مالياتي از درآمدهاي نفتي پيش افتاد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۱۹۲۰

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از نيويورک، سيد کامل تقوي نژاد رئيس سازمان امور مالياتي کشورمان در حاشيه نشست مالياتي سازمان ملل گفت: 150 درصد بيشتر از درآمدهاي نفتي درآمد مالياتي داشتيم.

وي در ادامه افزود: تاکيد جدي در نشست سازمان ملل بر اين موضوع بود که بايد بيش از 15 درصد از توليد ناخالص داخلي به ماليات اختصاص يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزير اقتصاد گفت: در نشست هاي سازمان ملل مطرح شد که در اسکانديناوي اين عدد به 40 و در آمريکا به 25 درصد مي رسد که البته طبق اعلام مسوولان نشست، آمريکايي ها ماليات واقعي را پرداخت نمي کنند و بايد افزايش يابد.
رئيس سازمان امور مالياتي نسبت ماليات بر توليد ناخالص داخلي در ايران را 8 درصد اعلام کرد و گفت، البته قرار است در پايان برنامه به نسبت معقول متوسط جامعه جهاني يعني يازده درصد برسد.
تقوي نژاد گفت: با پيروي از سياست هاي اقتصاد مقاومتي در سال 95 درآمدهاي مالياتي 150 درصد درآمدهاي نفتي شد و از آن پيشي گرفت.
رييس سازمان امور مالياتي گفت: نفت متعلق به همه نسل هاست و نسل هاي آينده هم بايد بتوانند از آن استفاده کنند.
معاون وزير اقتصاد تاکيد کرد: افزايش ماليات از طريق فشار به موديان موجود به دست نيامد و در سال گذشته ده هزار ميليارد تومان از طريق مبارزه قاطع و جدي با فرار مالياتي و شناسايي سيصد هزار مودي جديد که سابقه اي در پرداخت نشدند حاصل شد.
رئيس سازمان امور مالياتي مناطق کمتر توسعه يافته را داراي مشوق هاي مالياتي خواند و افزايش توليد و اشتغال و صادرات را محور برنامه هاي سازمان امور مالياتي کشور اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان از محل درآمدهای مالیاتی در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی کریمدادی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده، 4 هزار و 472 میلیارد ریال مستقیماً به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد رشد داشته است. 

وی با تشکر از فعالان اقتصادی خراسان جنوبی برای تحقق درآمدهای پایدار مالیاتی اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی بر اساس برنامه‌های راهبردی سازمان امور مالیاتی کشور، از محل شناسایی منابع درآمدی جدید و افزایش چتر مالیاتی مانند شناسایی مؤدیان مالیاتی جدید، وصول سهم مالیات پرونده‌های مالیاتی خارج از استان و همچنین تحقق معوقات مالیاتی سنوات قبل، توانسته سهم ویژه‌ای در توسعه پایدار خدمات شهری، روستایی و عشایری خصوصاً در دولت سیزدهم ایفا کند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 2 هزار و 526 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، یک هزار و 370 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، 128 میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و 448 میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری به صورت مستقیم واریز شده است. 

کریمدادی درباره سایر مصارف و هزینه کرد مالیات در سال گذشته گفت: از محل درآمدهای مالیاتی در سال گذشته 159 میلیارد ریال به عنوان سهم توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان، 209 میلیارد ریال به عنوان سهم مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان و یک هزار و 771 میلیارد ریال به عنوان سهم مالیات سلامت به حساب دستگاه‌های اجرایی متولی برای هزینه کرد در استان واریز شده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی