Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
پزشکان بیمارستانی در کرج در جریان یک جراحی شگفت‌انگیز فک، زبان و دست مردی را که در یک حادثه قطع شده بود، به‌طور موفقیت‌آمیز پیوند زدند.

این کارگر 39ساله 2روز قبل هنگامی که مشغول کار بود دستگاه برش (فرز) از دستش رها شد. همین حادثه کافی بود تا چند عضو او شامل فک پایین، زبان و دست چپش قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌دنبال این حادثه کارگر حادثه دیده همراه با اعضای قطع شده به بیمارستان تأمین اجتماعی البرز منتقل و تلاش‌ها برای مداوای وی آغاز شد. هرچند در نگاه اول اعضای بدن این مرد از دست رفته به‌نظر می‌رسید اما اعضای کادر پزشکی بعد از بررسی وی تصمیم گرفتند اعضای قطع شده بدن مرد جوان را پیوند بزنند.

به این ترتیب عمل جراحی سخت و نفسگیری آغاز شد اما در پایان نتیجه‌ای مطلوب داشت و فک پایین، زبان و دست چپ این مرد با موفقیت به بدنش پیوند زده شد.

مجید قراگوزلو، مسئول روابط عمومی بیمارستان تأمین اجتماعی البرز در این‌باره به ایرنا گفت: با توجه به شرایط خاص این فرد، تیم پزشکی به سرپرستی دکتر فرهاد حمزه‌زاده (رئیس بیمارستان و متخصص ارتوپدی) و همراهی دکتر سیدسعید شیرنگی فوق تخصص فک، صورت و ترمیمی و سایر پزشکان توانستند در یک عمل جراحی که حدود 7ساعت و 30دقیقه زمان برد، سلامتی را به فرد حادثه‌دیده بازگردانند.

وی ادامه داد: چنین عمل جراحی‌ای در استان البرز و حتی کشور بی‌نظیر بوده و اقدامات پزشکان موجب شد خانواده این فرد از نگرانی خارج شوند. اکنون وضعیت عمومی این مصدوم رضایت‌بخش است و در چند روز آینده پس از طی کردن مراحل درمان از بیمارستان مرخص خواهد شد.

در همین زمینه: نجات معجزه‌آسای نوجوانی که پیچ در جمجمه‌اش فرو رفت پزشک بیمار، منجی زن باردار و نوزادش زایمان در ارتفاع ۱۰ کیلومتری از زمین درجست‌و‌جوی ۵ مادر با نوزادان فوت‌شده در بیمارستان خطای پزشکی در تشخیص زنده بودن نوزاد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفت‌انگیز: 2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین مسابقه نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتسال مایورکا پالما اسپانیا که مسلم اولادقباد را در فهرست نفراتش داشت و حسین طیبی را به دلیل مصدومیت دور از لیست بازیکنان خود می‌دید، از ساعت 17:30 امروز در سالن کارن میرچاین شهر ایروان ارمنستان به مصاف تیم بنفیکا پرتغال رفت.

پالما اسپانیا که در نیمه اول با نتیجه دو بر یک شکست خورده و تا لحظات پایانی هم با نتیجه چهار بر دو عقب افتاده و در آستانه شکست بود، به یکباره بازگشت شگفت انگیزی داشت و بازی را به وقت‌های اضافه کشید.

مارسلو و گوردیلو در سه دقیقه پایانی دو گل برای مایورکا پالما اسپانیا به ثمر رساندند تا یاران طیبی و اولادقباد در پایان وقت 40 دقیقه و معمول، به تساوی 4 بر 4 دست پیدا کنند و بازی به وقت‌های اضافه برود.

در دو وقت پنج دقیقه‌ای که فرصت مناسبی برای کسب پیروزی بود، مایورکا پالما اسپانیا می‌توانست با گلزنی از روی نقطه پنالتی به برتری دست پیدا کند، اما رومولو این فرصت را هدر داد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

پالما در ضربات پنالتی که هر دو تیم پنج شوت زدند موفق به کسب پیروزی 4 بر 3 شد تا برای دومین سال پیاپی فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شود.

تیم فوتسال مایورکا پالما اسپانیا سال گذشته هم با نمایش فوق‌العاده و دو گل دیدنی حسین طیبی موفق شد به برتری 4 بر 3 مقابل بنفیکا پرتغال برسد و فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شود که این بار هم چنین اتفاقی رخ داد.

در دیگر مسابقه نیمه نهایی فوتسال لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های بارسلونا و اسپورتینگ لیسبون از ساعت 20:30 به مصاف هم رفتند.

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • تصاویر شگفت‌انگیز از جاری شدن سیل در اصفهان و خرم‌آباد + ویدئو
  • شگفت‌انگیز: 2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی