Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، علت مرگ کبوتران وحشی در اسلام‌آبادغرب را آنفولانزا ندانست و گفت: مردم نگران نباشند بررسی‌های اولیه احتمال مسمومیت غذایی و نیوکاسل را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان کرمانشاه، نادر پرور گفت: پس از دریافت گزارش تلفات در کبوتران وحشی منطقه نهالستان اسلام آبادغرب، سریعا اکیپ‌های بررسی بیماری دامپزشکی به منطقه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از بررسی های لازم و انجام کالبد گشایی، علائم کلنیکی و انجام آزمایشات ملکولی خوشبختانه  که از نظر منفی بودن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اطمینان خاطر حاصل شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در طی هفته گذشته سه مرتبه توسط آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان آزمایشات تکمیلی مربوط به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تکرار شده که در همه آنها نتیجه منفی اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس علائم کالبد گشایی در درجه اول به بیماری ویروسی نیوکاسل فرم کبوتری ودر درجه دوم به مسمومیت غذایی مشکوک هستیم.

پرور با اشاره به عدم  تلفات در سایر پرندگان منطقه خاطر نشان کرد: بیماری ویروسی نیوکاسل مختص به پرندگان است و قابل انتقال به انسان نیست ولازم به ذکر است که فرم کبوتری نیوکاسل تنها در کبوتر ایجاد تلفات می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اعلام اینکه امکان تشخیص قطعی بیماری نیوکاسل فرم کبوتری در استان وجود ندارد، گفت: نمونه های تلفات به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده که نتیجه آن تا چند روز آینده اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

وی به مردم اطمینان خاطر داد و گفت: مردم به هیچ وجه نگران نباشند منطقه تحت پایش مستمر اکیپ های دامپزشکی است و این بیماری قابل انتقال به انسان نیست.

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه گفت: با همکاری محیط زیست و ادارات ذیربط کلیه تلفات جمع آوری و به صورت بهداشتی دفن شده است و عملیات دفن بهداشتی لاشه ها تا پایان تلفات ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در معابر و منازل ضمن گسترش آلودگی و ایجاد رعب و وحشت در افراد علی الخصوص کودکان، باعث انتشار بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز وسیاه زخم می‌ شود
وی افزود: با توجه به اینکه دام ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فاقد هر گونه علائم بالینی است، آگاهی افراد جامعه از راه‌های انتقال این بیماری (گزش کنه، له کردن کنه‌ها با دست، تماس با خون و ترشحات دام آلوده، تهیه گوشت قرمز از مراکز غیر معتبر، کشتار خانگی، مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز) و روش‌های پیشگیری مانند سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام، استفاده از تجهیزات فردی در زمان مراجعه به دامداری ها، نگهداری گوشت تازه گرم در بسته بندی بدون نشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد، تهیه گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر و لیبل دامپزشکی نقش موثری در کنترل این بیماری در جوامع انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل