Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:57:20 GMT

برپایی مراسم وداع با پیکر 30 شهید دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۳۵۳۰

مراسم وداع با پیکر 30 شهید گمنام و تازه تفحص شده دفاع مقدس شامگاه 26 بهمن ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در ویژه برنامه وداع با 30 شهید گمنام دفاع مقدس که با حضور پرشور امت حزب‌الله و مسئولان استانی و فرماندهان ارشد نظامی خراسان رضوی در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شهدا کسانی هستند که با مرگ سرخ که بهترین نوع مرگ است از این دنیا رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اولین انسانی که در روی زمین وفات کرده، هابیل است که به دست برادرش قابیل به شهادت رسیده و خداوند مرگ سرخ را نصیب او کرد. در شهادت شخصیت فرد مهم است نه شخص، بنابراین هر چند این شهدا گمنام و بی‌نام و نشان هستند ولی در قلب تک تک ملت ایران جای دارند.

راشد یزدی با بیان اینکه شهدا زنده هستند، اظهار کرد: طبق آیات قرآن حیات واقعی را شهدا دارند و یاد شهید حتی بعد از گذشت سال‌ها و قرن‌ها فراموش نمی‌شود و شهدا در تاریخ بشریت حیات جاودان دارند.

وی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان سرور و سالار شهیدان نام برد و عنوان کرد: هیچ شخصیتی در طول تاریخ به اندازه امام حسین(ع) شهرت و محبوبیت ندارد و محبت آن حضرت در سینه هر انسان آزاده‌ موج می‌زند.

این کارشناس دینی افزود: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس امتحان بزرگی را پس داد و البته برای سربلند شدن در این امتحان هزینه‌های بسیاری را صرف کرد ولی امروز سرمایه‌های عظیمی همچون شهدا را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: شهدا تنها متعلق به خانواده خود نیستند بلکه به همه ملت ایران و همه تاریخ این ملت تعلق دارند و رنگ قرمز پرچم مقدس ایران نشانی از خون این شهدای مظلوم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت

شانا _ گروه فیلم: آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) با حضور اسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت برگزار شد.

دریافت 58 MB

دیگر خبرها

  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • ماهدشتی‌ها با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس وداع کردند + فیلم
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • وداع دزفولی‌ها با شهید عشیری لیوسی/ پایان فراق پس از ۴۲ سال