Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.   به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید راه اندازی سامانه جدید پرداخت شهریه در دانشگاه آزاد

میرزایی دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، ۱۲ زیر سامانه حوزه مدیریت و منابع دانشگاه توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: زیرسامانه‌های بودجه ریزی عملیاتی و بودجه بندی، مدیریت نقدینگی و حساب‌های بانکی، پرداخت الکترونیک، مدیریت تقسیط و پرداخت تسهیلات دانشجویی، گزارش و نظارت بر خط مالی، حقوق و دستمزد، ثبت و مدیریت احکام، فیش حقوقی آنلاین، مدیریت حضور و غیاب، ایده تا ثروت، مدیریت درخواست‌ها و دانشنامه الکترونیک طراحی و اجرا شده است.

صدرنشینی ایران در رشد کمیت تولید علم

احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: براساس اطلاعات مستخرج از پایگاه استنادی ISI با مقایسه میزان رشد جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی، با ۱۴ درصد رشد کمیت تولید علم در میان ۲۵ کشور برتر تولید کننده کمیت علم دنیا صدرنشین است. بعد از جمهوری اسلامی ایران، کشور روسیه با ۹ درصد بیشترین رشد کمیت علم دنیا را داشته است. چین با ۴ درصد در رتبه سوم قرار دارد و لهستان و ترکیه هرکدام با ۳ درصد رتبه در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند.

مراکز علمی کاربردی به بخش خصوص واگذار می‌کند

امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: بر اساس بند یک این مصوبه دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند، در بند ۲ مصوبه نیز ابلاغ شده است مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی باید تا پایان سال آینده به بخش غیر دولتی واگذار شود.

امید تصریح کرد: ما به دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری مراکز علمی کاربردی به بخش کمک می‌کنیم.

حضور ایران در جایگاه شانزدهم تولید مقالات علمی جهان

سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در سال جاری ۱۸ دانشگاه کشورمان در لیست دانشگاه برتر جهان که شامل هزار و ۲۵۶ دانشگاه بود، قرار داشت که این آمار برای ما باعث افتخار است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار کرد: در رتبه بندی دانشگاه‌ها تقریبا در جهان اسلام اول هستیم و گاهی هم کشور ترکیه با ما به رقابت می‌پردازد.

زبان محلی می‌تواند به عنوان ۲ واحد اختیاری در دانشگاه‌ها تدریس شود

نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم گفت: به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که زبان محلی می‌تواند به عنوان ۲ واحد اختیاری تدریس شود.

هیچ شخصی صاحب دانشگاه آزاد نیست

ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد با پول مردم راه اندازی شده و دولتی نیست؛ همچنین شخصی صاحبش نیست و ما با جذب استادان متدین گام مهمی در زمینه تحول برمی داریم.

وی ادامه داد: امیدوارم با همیاری دیگر مراکز، دانشگاه آزاد بتواند نخبگان را جذب کند، خوشبختانه بودجه خوبی برای پژوهش در این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی در سال ۹۷ ادغام نمی‌شوند

منصور غلامی وزیر علوم گفت: ادغام دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای برای سال ۹۷ امکان پذیر نیست.

وی عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی به وسیله بخش خصوصی زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی انجام می‌شود و این دانشگاه در راستای کارآفرینی و اشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد دوستار» رییس دانشگاه گیلان با «حجت‌الاسلام والمسلمین» اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تبریک روز معلم و تقدیر از جایگاه و شان رفیع معلم و استاد و اهمیت علم آموزی اظهار کرد: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گرفته و حتی الامکان از دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه ها اجتناب شود.

وی ضمن ارج نهادن به مقام دانشجو و اهمیت علم آموزی افزود: در اسلام نیز تاکیدات زیادی به تحصیل و فراگیری علم و دانش صورت گرفته و اولین دانشگاه جهان اسلام که شامل علوم معاصر و علوم دینی بود توسط امام جعفر صادق (علیه السلام) تاسیس شده است.

رییس شورای قضایی استان ضمن اعلام آمادگی دادگستری گیلان در راستای حل مشکلات قضایی دانشگاه افزود: دادگستری این توانایی را دارد که در کنار پژوهش های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم نماید و انتظار می رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل های کارشناسی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر باشد.

گفتنی است، در پایان این جلسه تفاهم نامه ای نیز در راستای افزایش همکاری های علمی و پژوهشی به امضای طرفین در آمد.

کد خبر 6093239

دیگر خبرها

  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد در سوپر لیگ کاراته
  • تثبیت صدرنشینی تیم کاراته مردان دانشگاه آزاد اسلامی در سوپرلیگ
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان