Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:34:25 GMT

کمبود قبرستان مشکلی جدید در رامسر

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۳۸۵۲

کمبود قبرستان مشکلی جدید در رامسر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمد ابراهیم حاجی پور رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر با بیان اینکه طبق آمار ۵۷ بقعه متبرکه و امامزاده در رامسر وجود دارد، گفت: تمامی این بقاع متبرکه دارای هیئت امنا هستند و حتی برخی بقاع که در مناطق صعب العبور قرار دارند و دسترسی به آن کمتر است از اهالی آن مناطق به عنوان امین در آنجا فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهر‌ها شهرداری و در روستا‌ها شورا‌های آن روستا مسئول امور دفن اموات هستند و بر اساس قانون باید زمین برای دفن اموات توسط این نهاد‌ها تهیه شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر گفت: ظرفیت قبرستان در جوار امامزادگان آقابسمل و آقاپلاسید به پایان رسیده است.

حجت الاسلام حاجی پور گفت: در بیشتر مناطق شهرستان قبرستان‌ها پر شده است و باید چاره‌ای در این خصوص اندیشیده شود.
وی افزود: از آنجایی که مردم بر اساس اعتقادات معنوی علاقمندند در جوار امامزادگان دفن شوند با مشکل تهیه زمین در اطراف امامزادگان مواجه هستیم.

وی گفت: ۴۵ امامزاده در شهرستان رامسر بهسازی و بازسازی شده است که بیشتر اعتبارات مربوط به بقاع متبرکه بصورت کمک‌های مردمی و خیران است.

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به اینکه ۸۶ موقوفه، ۱۰۶ مسجد فعال و دو حسینیه در شهرستان رامسر فعالیت دارند،گفت: نظارت و بازرسی بطور منظم از این موقوفات و مساجد انجام می‌شود و اجرای امینانه نیات واقفان در اولویت کاری است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر از پیشرفت ۵۰ درصدی ساماندهی و زیباسازی آستان مقدس آقابسمل و پلاسید و زائرسرای ۳۸۰۰ متری این آستان خبر داد.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود بودجه برای ادامه ساخت زائرسرای امامزادگان آقا بسمل با سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم، افزود: در این زائرسرا خدمات به زائران و توریسم معنوی شامل بخش تجاری، سالن آمفی تئاتر، زائرسرا و بخش اداری است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر تاکید کرد: با توجه به حجم ورود گردشگر با سلایق مختلف به شهرستان توریستی رامسر باید زیرساخت معنوی فراهم شود و ایجاد این مجموعه در بحث گردشگری معنوی و مذهبی موثر خواهد بود.

حجت الاسلام حاجی پور گفت: ۱۴ وقف در دوسال گذشته در رامسر انجام شده است.

انتهای پیام/آ

قبرستان رامسر گنجایش دفن مردگان ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش امتیاز تیم والیبال هورسان رامسر

طی روز‌های گذشته امتیاز تیم لیگ برتری والیبال هورسان رامسر به فروش رسید؛ و این تیم امروز به طور رسمی کناره گیری خود را برای فصل آینده لیگ برتر والیبال به فدراسیون والیبال اعلام کرد.

لازم به ذکر است امتیاز تیم والیبال هورسان رامسر به تیم سایپا تهران به فروش رسید.

تهران پس از سال‌های طولانی چهار نماینده در فصل جاری لیگ برتر والیبال خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • فروش امتیاز تیم والیبال هورسان رامسر
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • مدرس حوزه علمیه قم : اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است/ «هیچ توصیه‌ای نداریم که فرد خودکشی‌کننده در قبرستان عمومی دفن نشود»