Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > سلامت - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: راه‌های اصلی انتقال ویروس آنفلوآنزای نوع H5N6 تماس با پرنده آلوده، دست زدن به فضولات، سر بریدن، پَر کندن و تماس با ترشحات بدن پرنده آلوده است.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگوی تلفنی با گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: ویروس آنفلوآنزای نوع H5N6 عمدتا ویروسی است که پرندگان را گرفتار می‌کند اما با احتمال کمتر، ابتلای انسان نیز به این ویروس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بیماری انسانی ناشی از ویروس آنفلوآنزای نوع H5N6 در ایران دیده نشده است اما ممکن است قدرت این ویروس بیشتر شود و انسان را مبتلا کند.

گویا گفت: در کشور چین یک سوم مبتلایان به آنفلوآنزای نوع H5N6 علیرغم انجام اقدامات درمانی، جان خود را از دست داده‌اند. او با اشاره به چگونگی درمان این ویروس گفت: درمان دارویی این نوع ویروس وجود دارد اما زمان تشخیص، بسیار مهم است که باید به موقع باشد
گویا درباره راه‌های اصلی انتقال این ویروس گفت: راه‌های اصلی انتقال ویروس آنفلوآنزای نوع H5N6 تماس با پرنده آلوده، دست زدن به فضولات، سر بریدن، پَر کندن و تماس با ترشحات بدن پرنده آلوده است. بعید است که این نوع ویروس از راه خوردن، منتقل شود و در برخی از کشورها که این ویروس از راه خوردن منتقل شده از راه مصرف گوشت خام بوده که در کشور ما چنین چیزی مطرح نیست.

او با اشاره به اینکه حرارت می تواند ویروس آنفلوآنزا را از بین ببرد، گفت: از همه همکاران و دست اندرکاران مبارزه با ویروس آنفلوآنزای نوع H5N6 در سازمان دامپزشکی، محیط زیست و وزارت بهداشت تشکر می کنم که شبانه روز تلاش می کنند تا ابتلای انسانی این ویروس رخ ندهد. گویا دراره علايم این ویروس گفت: علائم این نوع ویروس ابتدا به شکل سرماخوردگی است و با تب، سرفه، بدن و گلو درد همراه است و پس از آن پیشرفت می کند اما در برخی افراد این سرماخوردگی بهبود پیدا میکند و در موارد پیشرفت بیماری دستگاه تنفسی را گرفتار می کند
گویا در ادامه گفت: افرادی که سیستم دفاعی بدن آنها ضعیف است بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزای نوع H5N6 هستند که ممکن است دچار ذات الریه شوند و میکروب های دیگری به بدن آنها وارد شود و بیماری این افراد را تشدید کند که باید در بیمارستانها بستری و ایزوله شوند و تحت درمان قرار بگیرند

 

۴۷۲۳۸

کلید واژه‌ها : بیماری مسری (واگیر دار) - وزارت بهداشت - درمان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین، تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسرائیل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی، اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضائی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

کد خبر 6095271

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • فقط صدای رضا عنایتی! (عکس)
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم