Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@17:57:03 GMT

بیش از 110نسوج بیمار مرگ مغزی در زنجان اهدا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۴۲۶۷

بیش از 110نسوج بیمار مرگ مغزی در زنجان اهدا شد

به گزارش ایرنا، نسوج بدن بافت‌های سلولی تشکیل دهنده بدن، مانند قرنیه چشم، مغز استخوان، دریچه‌های قلبی، تاندون، پوست و موارد مشابه هستند.
رویا قهرمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سالجاری با توجه به افزایش آگاهی جامعه و فرهنگ سازی رسانه ها، اعضای 21 بیمار مرگ مغزی در زنجان اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نزدیک 80 ارگان این بیماران به نیازمندان پیوند اعضا اهدا شده است.
بر اساس آمار اعلامی، سال گذشته ارگان های 12 بیمار مرگ مغزی در این استان اهدا شد، در حالی که 15 بیمار دچار مرگ مغزی شده بودند.
بیشترین آمار اهدای عضو که همه خانواده بیماران مرگ مغزی آن رضایت دادند، متعلق به شهرستان خرمدره و بخش های اطراف آن است، این مسئله اتفاقی نادر در حوزه اهدای عضو کشور به شمار می آید.
از ابتدای امسال اهدای عضو بیماران مرگ مغزی افزایش بیش از 65 درصدی نسبت به کل سال گذشته داشته و این موضوع نشان دهنده ارتقای فرهنگ اهدا در بین خانواده ها است.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای زنجان با اشاره به ضرورت اعتمادسازی در خانواده های بیمار و لزوم اعتماد به تیم پزشکی، خاطرنشان کرد: هیچ عمل پیوند عضوی در زنجان انجام نمی شود.
قهرمانی گفت: تمام بیماران مرگ مغزی بعد از تایید تیم پزشکی فوق تخصص دانشگاه تهران، در بیمارستان سینای تهران تحت عمل قرار می گیرند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمود شهامت با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفردراستان ۱۳۴ نفر از بیماری سرطان رنج می‌برند افزود: به طور میانگین روزانه سه نفر به جمعیت سرطانی استان اضافه می‌شود.
وی عمده علت بیماران سرطانی را در حوزه‌های معده، تیروئید، سینه و پوست عنوان کرد و ادامه داد: ضرورت دارد در بحث تغذیه به موارد مهم توجه شود.
وی گفت: برای خدمات دهی بهتر به بیماران سرطانی دستگاه شتاب دهنده خطی و مجوز بیمارستان سرطانی اخذ شده است.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند