Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@22:05:16 GMT

22 هزار تن خرما از هرمزگان به بازارهای جهانی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۴۴۱۶

22 هزار تن خرما از هرمزگان به بازارهای جهانی صادر شد

به گزارش ایرنا، ابراهیم پور حیدری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صادرات خرما از هرمزگان به کشورهای مختلف امسال به علت بازاریابی مناسب، کیفیت بسته بندی و همچنین همکاری های بین بانکی افزایش یافته است.
وی بیان داشت: در این مدت خرمای پیارم، مضافتی، کریته و مرداسنگ به کشورهای امارات متحده عربی، آسیای میانه، هندوستان، مالزی، اندونزی، روسیه و کشورهای اروپایی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن خرمای هرمزگان اظهار کرد: سال گذشته نیز 28 هزار تن خرما به ارزش بیش از 39 میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شد.
پورحیدری خاطرنشان کرد: 20 درصد خرمای هرمزگان صادر و 80 درصد نیز در داخل کشور مصرف می شود.
وی یاد آورشد: 50 رقم خرما در استان هرمزگان تولید می شود که رقم های پیارم، کریته، خاصویی و مضافتی به خارج از کشور صادر می شود.
استان هرمزگان با برداشت سالانه 150 هزار تن خرما از 38 هزار هکتار نخلستان، رتبه چهارم تولید و سوم سطح زیر کشت خرما را در کشور دارد.
برداشت خرما در هرمزگان با خرمای آل مهتری از اول خرداد آغاز می شود و با برداشت پیارم در آخر مهر ماه به پایان می رسد.
سرانه مصرف خرما در داخل کشور 12 کیلوگرم، هرمزگان 14 و جهان نیز 10 کیلوگرم است .
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو