Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سید مجتبی علوی مقدم در اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان ضمن تقدیر ویژه از حضور پرشور و گسترده اقشار مردم در راهپیمایی تماشایی 22 بهمن امسال، ضرورت توجه و پیگیری مباحث مطرح شده در کارگروه پسماند که تاثیر بسزایی در سلامت و بهداشت جامعه دارد را خوستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: دستگاه های متولی این امر باید تا یک ماه آینده برنامه اجرایی استاندارد خود را به دبیرخانه کارگروه ارائه کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه این جلسه بر ضرورت پاسخگو بودن مدیران دستگاه های متولی تاکید کرد و گفت: تعیین گروه علمی تحویل گیرنده طرح های جامع مدیریت پسماند همراه با تقویت بدنه کارشناسی و ارتباط بیشتر با استان ها و مراکز موفق، از مهمترین اقدامات کارگروه در آینده نزدیک خواهد بود.
وی شهرداری مرکز استان را مکلف کرد تا اقداماتی نظیر تفکیک از مبدأ، پایش پسماند در مقصد و نیز استفاده از مشاور ذیصلاح را اجرایی کند.
بر پایه این گزارش؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به عنوان دبیر کارگروه پسماند ضمن ارائه گزارش کلی از روند کارگروه های قبلی، به ایراد دستور کار جلسه پرداخت و نظریات و پیشنهادات دیگر اعضای کارگروه در هر زمینه اخذ شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز از تخصیص اعتبارات پسماند به برخی شهرداری های استان در سال گذشته و پیگیری این اعتبارات در سال جاری خبر داد.

**تصویب 13 عنوان درخواست در کمیسیون ماده 5
همچنین در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان خراسان جنوبی که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، ار مجموع ۱۷ درخواست ارجاعی از کمیته فنی کمیسیون مربوط به چهار شهرستان، ۱۳ درخواست مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، با چهار مورد از درخواست های متقاضیان به دلیل مغایرت با ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی مخالفت شد.
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت، ظهر پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: عملکرد شورا سال گذشته بسیار خوب بوده است.

وی تصریح کرد: سیاست دولت پیاده سازی گفتمان امام در راستای تعالی هویت اسلامی ایرانی بوده که در این راستا کارهای زیرساختی آغاز شده و در کنار آن توجه ویژه مجموعه کارکنان دولتی به موضوعات فرهنگی مورد تاکید است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: نمونه آن فعال شدن جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح استان بوده که در سال‌های گذشته این جلسات اینگونه منظم برگزار نمی‌شده است.

قناعت با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در واقع قرارگاه سیاستگذاری فرهنگی در استان است، گفت: در این شورا بایدها و نبایدها در حوزه فرهنگی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و در نهایت خروجی آن موجب مصوبه شورا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در سال گذشته اتفاقات خوبی در این شورا افتاده که یکی از آنها پاسداشت زبان فارسی بوده و در این زمینه شورای پاسداشت زبان فارسی فعال‌سازی شده است.
قناعت ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای فرهنگی عمومی، شهرداران و دستگاه‌های اجرایی باید قانون پاسداشت زبان فارسی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید جلسات شورا جدی گرفته شود و متناسب با دستور کار افراد وارد این جلسه شوند، گفت: نباید مسیر جلسات عوض شده چون اینجا قرارگاه سیاست گذاری فرهنگی است که بر اساس اسناد بالادستی و موضوعات بومی سیاست‌ها و اولویت‌ها در استان مشخص می‌گردند و دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرنگی که در خط مقدم این جبهه فعالیت دارند باید دستورالعمل‌های این جلسه را رعایت کنند بنابراین نباید وارد جزئیات شویم.

استاندار خراسان جنوبی از اعضای این جلسه خواست توجه ویژه‌ای به جلسه داشته و خالی از ذهن وارد آن نشوند و با مطالعه وارد شوند.

قناعت به دیگر عملکردهای مثبت شورای فرهنگی عمومی استان اشاره داشت و افزود: طرح کنشگران عفیفانه بزرگداشت بزرگان استان تهیه نقشه مهندسی فرهنگی که بر اساس سند بالادستی تهیه شده و در مرحله رونمایی قرار دارد پیوست فرهنگی گردشگری از جمله این موارد است.

استاندار خراسان جنوبی به ساخت موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: قبل از توجه به ساخت این مکان که البته بسیار مهم است باید ابتدا دغدغه مسئولان کشور را نسبت به این رخداد بزرگ و این معجزه الهی جلب کنیم.

قناعت با بیان اینکه این موضوع باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود و در انعکاس آن مسئولان در سطح ملی پای کار باشند، اضافه کرد: اعتبارات مربوط به این موضوع ملی بوده بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید در سطح ملی مطالبه‌گر این امر باشند.

وی در خصوص الزامات فرهنگی تحقق شعار سال گفت: تولید محتوا برای فعالان کسب و کار برگزاری همایش‌های کنشگران مردمی در حوزه اقتصاد و همچنین استفاده از ظرفیت مساجد برای تبیین برخی از موضوعات در جامعه از جمله پرهیز از اسراف از جمله و توجه به تولیدات داخلی این الزامات است.

استاندار خراسان جنوبی به طرح نور اشاره داشت و یادآور شد: خروجی اجرای طرح نور نباید طرحی تنها سلبی باشد و تنها مربوط به نیروهای فراجا نیست.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی می‌تواند یک استان نمونه از لحاظ فرهنگی برای دیگر استان‌های کشور باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید همه تلاش کنند.

کد خبر 6088470

دیگر خبرها

  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری