Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: طبیعی است که فشار بر روی تیم ملی بسکتبال زیاد است اما باید بدون هیچ بهانه‌ای برای جام جهانی انتخاب شویم و کیفیت بازیکنان در این بازه زمانی خیلی مهم است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال انتخاب در مورد مسائل مختلف تیم‌ملی گفت: «‌شرایط خوب است و تنها نگرانی ما آسیب دیدگی دست رضایی‌فر بود که امیدوارم مشکل خاصی پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط بچه‌ها خوب است، اما هنوز به ارزیابی کامل نرسیده‌ایم. صمد و حامد حدادی در چین هفته‌ای دو بار بازی می‌کردند و سایر نفرات هم مشکلی ندارند. البته ملی پوشان لیگ فشرده‌ای را پشت سر گذاشتند ولی باید یک مقدار تمرینات خود را کنترل کنیم و روی هماهنگی آنها کار می‌کنیم.»

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد بازی با قزاقستان‌ گفت: «قزاقستان تیم خوبی دارد. بازی قبلی آنها را که نگاه کردم اکثرشان همان نفرات هستند. تردیدی که داریم اینکه قبلا جری جانسون را به عنوان بازیکن تبعه در اختیار داشتند، اما در دو بازی اول از او استفاده نکردند و باید انتظار داشته باشیم در دیدار با ما به میدان بیاید.متاسفانه کمی فشار بر روی تیم ما زیاد است چرا که ما 5 اسفند از قزاقستان برمی گردیم و ششم اسفندماه باید مقابل عراق در تهران به میدان برویم. ما 3، 4 آژانس را چک کردیم، اما هر مسیری را امتحان کردیم هیچ راهی نداشت که زودتر به ایران بازگردیم. تصمیم مان این است که روز چهارم اسفند و بعد از بازی با قزاقستان یک جلسه تمرینی را برگزار کنیم. دیدار با قزاقستان از لحاظ روحی و روانی خیلی برای ما مهم است.»

وی به حضور صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی و چند بازیکن دیگر در تیم ملی اشاره کرد و گفت: «به نظر من اگر شما بازیکن جوانی داشته باشد شکل تمرینات و سیستم‌ها متفاوت است، اما چیزی که در جلسه نخست مشهود بود اینکه تمرین تیم ملی وزین بود و بچه‌ها با تجربه تر هستند و هم خود آنها و هم کادرفنی با اعتماد بیشتری کار می‌کنند. کار با جوانان ریسک دارد، اما نوید رضایی‌فر را ‌دعوت کردیم چون کسی بوده که در سطح بازیکنان بزرگ ما درخشیده است. انتخابی جام‌جهانی که یک بخش آن را مهران حاتمی به عنوان سرمربی پشت سرگذاشته یک فرایند طولانی و جدید است‌ و باید حواسمان جمع باشد که به لحاظ کمی و کیفی تیم‌ملی را حفظ کنیم. هم باید ظرفیت‌مان را در بسکتبال نگه داریم و هم اینکه نیاز به برد داریم.‌البته طبیعی است که فشار بر روی تیم ما زیاد است اما باید بدون هیچ بهانه‌ای برای جام جهانی انتخاب شویم و کیفیت بازیکنان در این بازه زمانی خیلی مهم است. فکر می‌کنم شرایط تیم ملی با توجه به مراحل پایانی لیگ طوری است که همه نفرات ملی پوش خوب کار کرده‌اند و تجربه بین المللی دارند.»

وی به برنامه‌های تیم ملی از جمله پنجره سوم مسابقات انتخابی جام جهانی و بازی های آسیایی و حفظ ملی پوشان اشاره کرد و گفت: «روزی که من آمدم یک لیست 24 نفره به فدراسیون جهانی ارسال شده بود و از میان آنها 15 نفر را انتخاب کردم و هیچ راهی هم برای اضافه کردن بازیکن دیگر وجود نداشت حتی با دادن جریمه. مشخصا اینکه رفته رفته و با کسب تجربه بیشتر در این نوع رقابت‌ها مشکلی پیدا نخواهیم کرد. باید از لحاظ کمی خیلی باید بازیکنان را تحت پوشش قرار دهیم و اگر بازیکنی در این پنجره نباشد می‌تواند برای پنجره بعدی امیدوار باشد و با این شرایط ریسک کار پایین می‌آید و اگر خدایی ناکرده بازیکنی مصدوم شود در پنجره بعدی می‌توانید فرد دیگری را جایگزین کنید.»

شاهین طبع در بخشی دیگر از صحبت‌هایش در مورد نحوه انتخاب بازیکنان تیم ملی‌گفت: «در دوره‌های قبل اگر توجه کرده باشید مثلا در پست یک تراکم کم بود و در پست 4 و 5 تراکم زیاد بود. یک از کارهایی که در انتخاب‌هایمان داشتیم سعی‌کردیم در پست‌های مختلف تعادل ایجاد کنیم که اگر مشکلی پیش آمد، بتوانیم جایگزین داشته باشیم. بازیکن پیرامونی که در حال حاضر بتواند تیم ملی را کمک کند، کمتر داریم وقتی یکی دو نفر آسیب می‌بینند، پشتوانه‌ها زیاد خوب نیستند. حالا با اضافه شدن چند بازیکن یک مقدار این تعادل بهتر شده است. ممکن است یک بازیکن هم در لیگ خوب کار کرده باشد، اما در تیم‌ملی تراکم زیاد باشد و ما آنها را اولویت بندی کرده‌ایم.‌مثلا در پست 4 اگر بازیکن اضافه می‌کردیم تعادل برهم می‌خورد. پیشنهاد من این بود که پس از این مسابقات هم مبنی کمپ‌هایی داشته باشیم و 7،‌ 8 بازیکن را بیاوریم و کارهای فردی را هم با آنها انجام دهیم.‌فکر می‌کنم اگر تمرینات اختصاصی بگذاریم فاصله‌ها خیلی کمتر می‌شود، اما الان چون وظیفه ما این است که فقط نتیجه بگیریم،‌پس از مشورت با همکاران به این لیست فعلی رسیده‌ایم.»

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه عراق زودتر به ایران می آید و اردو می زند،‌اظهار کرد: «با تفاهم نامه هایی که صورت گرفته، شنیدم که به ایران می‌آیند، اما اگر سالن آزادی را به آنها ندهند خوب است.»

وی در مورد بازی های آسیایی و توقع از تیم ملی برای کسب قهرمانی عنوان کرد: «‌ببیند ما تیم خوبی در اختیار داریم منتها باید خوب مدیریت شود و با تمرکز بالا جلو برویم. این تیم چیزی برای قهرمانی کم ندارد و توقع‌مان باید بالا باشد.‌در دوره قبلی هم شرایط خاصی در زمین اتفاق افتاد که به کره باختیم. امیدوارم که بچه‌ها در شرایط خوبی قرار بگیرند و اگر مرحله به مرحله پیش برویم، بهتر است. فعلا پنجره دوم خیلی مهم است که باید نتیجه خوبی بگیریم.»

شاهین طبع همچنین در مورد برنامه فدراسیون برای جذب بازیکنان دو رگه آرون گرامی‌پور و مایک رستم پور خاطرنشان کرد: « برای آرون گرامی پور ما ابتدا باید 3 هزار فرانک سوئیس برای حضور در تیم ملی بدهیم و از سوی دیگر او امسال نمی‌تواند به ایران بیاید و مرداد سال آینده 26 سالش تمام می‌شود و دیگر مشکلی برای ورود به ایران ندارد. با این شرایط فعلا در کوتاه مدت نمی‌توانیم او را در اختیار داشته باشیم. این بازیکن در باشگاه‌های آسیا هیچ مشکلی برای بازی نداشت، اما یک مقدار دبیرکل کنفدراسیون آسیا کم لطفی کرد. مایک رستم‌پور هم از دیگر بازیکنان دو رگه است که قرار است به ایران بیاید او متولد آمریکا است و برای حضور در تیم ملی ایران باید تابعیت بگیرد و طبق قانون می‌توانیم برای تنها یک بازیکن این کار را انجام دهیم.»

وی در پایان به برنامه هایش برای بازیکنان امید اشاره کرد و گفت: «در ذهنم چند موردی است که قرار است به فدراسیون پیشنهاد بدهم. اول اینکه یک تیم ملی «ب» با سقف سنتی 22 یا 23 سال واقعی داشته باشیم. یک گپی بین 19 تا 23 سالگی وجود دارد و باید بازیکنان در این رده سنی را دعوت کنیم و به نتایج آنها هم کاری نداشته باشیم. به عنوان مثال چینی‌ها که تورنمنت اطلس اسپرت را برگزار می‌کند، یک اسپانسر مخصوص برای تیم‌های زیر 22 سال دارند و خوشبختانه همکاری خوبی هم با ما دارند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق تلخ در بسکتبال/ سومین نوجوان حادثه تصادف هم پر کشید

آفتاب‌‌نیوز :

۲۲ بهمن ۱۴۰۲ بود که اعضای تیم بسکتبال «رستمی» که به نمایندگی از استان قزوین در رقابت‌های لیگ نوجوانان کشور در قم شرکت کرده بودند، در مسیر بازگشت دچار سانحه رانندگی شدند.

این حادثه تلخ زمانی رخ داد که چهار بسکتبالیست کشورمان در شرایطی که به‌دلیل خرابی خودروی خود در حاشیه جاده ایستاده بودند، بر اثر برخورد یک خودروی ۲۰۶ که آتش گرفته بود، دچار حادثه شدند.

محمدامین کاظمی و امیرمحمد اردکانی ورزشکارانی بودند که به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست دادند و حالا پس از گذشت بیش از ۲ماه، امروز خبر درگذشت رهام یزدی سومین بازیکن این تیم هم اعلام شد.

خوشبختانه طا‌ها فلاح، دیگر بازیکن آسیب‌دیده این سانحه از بیمارستان مرخص شد و بهبود پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اتفاق تلخ در بسکتبال/ سومین نوجوان حادثه تصادف هم پر کشید
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ
  • اردوی تیم ملی مینی بسکتبال در رامسر
  • با صعود به فینال برند ایران حفظ شد/ قهرمانی نیاز فوتسال ایران است
  • برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن
  • ایران‌پوریان: تراکتور همیشه در نقل‌وانتقالات بازنده است
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند