Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد بابارحیم روز چهارشنبه در همایش یک روزه کانون ملی بسیج تخصصی آب و خاک که در معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی مستقر در منطقه محمدشهر کرج برگزار شد، افزود: این طرح یک طرح فرامنطقه ای است که توسط بسیج وزارت جهادکشاوری ارایه شده و فقط بحث فنی و نگهداری آن با ایران است.
وی اظهار داشت: این طرح بدون اینکه یک ریال از سوی ایران هزینه شود به اجرا در می آید و هزینه ی اجرای آن توسط دو شیعه ی پاکستانی و آمریکایی تقبل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه حدود 6-5 ماه است که روی این طرح کار می کنیم، گفت: سفری به عراق داشتیم و با استانداران این دو استان مذاکراتی داشتیم به طوریکه بیش از 85 درصد کارفنی موضوع به اتمام رسیده است.
بابارحیم با بیان اینکه این طرح باعث افتخار شیعه و ایران است، ادامه داد: طبق اظهارات مسئولین کشور عراق اطلاعاتی که بسیج وزارت جهاد کشاورزی از این منطقه فراهم کرده خیلی بیش از اطلاعاتی است که مقامات عراقی دارند.
وی گفت: تا ماه اینده یک گروه تکمیلی به عراق می روند تا هر چه زودتر کار اجرایی این طرح آغاز شود.
جانشین تخصصی مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به دیگر طرح های این مرکز اشاره کرد و افزود: تاکنون طرح های زیادی از سوی این مرکز به وزارتخانه ارایه شده ولی 3 طرح نهایی شده که شامل پرورش ماهی در استخرهای کشاورزی در 80 هزار منبع آبی با ظرفیت 400 هزار تن، توسعه کشت نشایی ذرت و توانمندسازی جوامع از طریق صنعت گیاهان دارویی در سطح 160 هزار هکتاراست.
وی اضافه کرد که 12 طرح دیگر در جریان بحث و بررسی نهایی شدن هست که یکی از آنها طرح اصلاح و بهبود آب و خاک است.
بابارحیم ادامه داد: همچنین مرکز مقاومت بسیج وزارت جها کشاورزی در اجرای بعضی از طرح ها با مجموعه وزارتخانه همکاری داشته که یکی از این طرح ها هماهنگی با بسیج سازندگی در حوزه واکسیناسیون طیور بومی در 12 استان با هدایت بسیج تخصصی است.
وی گفت: در اجرای این طرح طبق گفته دامپزشکی اگر فقط خودشان اقدام به اینکار می کردند تا 6 ماه به طول می انجامید ولی با همکاری بسیج موفق به اجرای این طرح در 3 روز شدیم.
وی از دیگر این طرح ها را مبارزه با بیماری جاروک لیموترش در کانون تخصصی حفظ نباتات عنوان کرد و افزود: در حوزه سازمان جنگل ها هم بسیج ورود کرده و تفاهم نامه هایی امضاء کرده است.
بابارحیم ادامه داد: بایستی در راستای وظیفه ذاتی وزارتخانه که همان تامین امنیت غذایی مردم است حرکت کنیم که غیر از این حرکت کنیم راه را به بی راهه رفته ایم.
وی بیان داشت: انتظارات ما این است که هرگونه طرحی و پیشنهای و پروژه ای را که در سطح وزارت اتفاق می افتد در جهت تامین امنیت غذایی باید باشد که از این 6 قالب خارج نخواهد بود که یکی از این قالب ها نوع فعالیت است که باید شتاب بیشتری همچون طرح واکسیناسیون طیور بومی بگیرند.
وی از دیگر این طرح ها را بیابانزدایی و مبارزه با آفت کرم خراط دانست و گفت: بعد از انقلاب فکر و ذکرمان تولید بود ولی از موضوع بازار و بازاریابی غافل شدیم و اکنون تولید کننده با هزار مشکل تولید می کند ولی محصول بر روی دستش می ماند .
جانشین تخصصی مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد که بسیج روی موضوعاتی که مغفول مانده به خوبی می تواند وارد شود.
وی همچنین به استفاده از نظرات و تجارب دیگران دراجرای طرح ها تاکید کرد و افزود که استفاده از تجارب و ظرفیت خیرین نیز باید مدنظر قرار گیرد زیرا خیرین در مدرسه سازی، بهداشت درمان و راه شهرسازی به خوبی وارد شده اند و باید بخش کشاورزی هم از ظرفیت خیرین استفاده کند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی جذابیت ندارد و زیانده شده است خیرین را از آنجا که دید منفعی و سود را ندارند به این سمت سوق دهیم تا ایجاد اشتغال هم شود.
این همایش با حضور مسئولین کمیته های بسیج آب و خاک سراسر کشور به مدت یک روز برگزار شده است.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در بازدید از سخت‌افزار و نرم‌افزار برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات در صداوسیما، داشت: خوشبختانه برنامه‌های مناسبی برای معرفی نامزدها و برنامه‌های ایشان تدوین شده است که انتظار داریم نامزدها به بهترین وجه برای شور و نشاط انتخاباتی دور دوم از آن استفاده کنند.

وی خطاب به نامزدهای دور دوم حوزه خرم‌آباد و چگنی، اظهار کرد: وحدت عمومی برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای استان انتظاری است که از این عزیزان داریم.

استاندار لرستان همچنین با اعلام استقبال از برنامه‌های تمامی نامزدهای شرکت‌کننده در دور اول انتخابات استان، گفت: قطعاً نفراتی که در دور اول انتخابات حضور داشتند تماماً افرادی هستند که دغدغه استان را دارند و یقیناً برای رفع مشکلات آن برنامه‌هایی تدوین کرده‌اند.

شفقت، ادامه داد: همکاران ما در حوزه سیاسی و دستگاه‌های اجرایی آمادگی دارند که برنامه‌های نامزدهای انتخابات را دریافت و پس از دسته‌بندی برای استفاده در برنامه‌های توسعه‌ای استان در کمیسیون‌های تخصصی مطرح کنند.

وی ضمن تقدیر از زحمات مجموعه صداوسیمای لرستان در ایجاد نشاط انتخاباتی، تصریح کرد: در استان به‌عنوان یک استان دارای روستاهای فراوان و مولد این آمادگی وجود دارد که برای پشتیبانی از بخش تولید روستا یک شبکهٔ روستایی ایجاد کنیم.

استاندار لرستان خطاب به رئیس صداوسیمای لرستان عنوان کرد: انتظار داریم این موضوع در سطح سازمان مطرح شود چرا که ما آمادگی لازم را برای تولید محتوای این شبکه داریم.

کد خبر 6088803

دیگر خبرها

  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر