Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسلمانان شهر حيدرآباد از حضور حسن روحاني رئيس جمهوري ايران در آيين نماز جمعه اين شهر به گرمي استقبال کردند.
حسن روحاني و هيات همراه ظهر امروز براي شرکت در آيين عبادي - سياسي نمازجمعه در مکه مسجد شهر حيدرآباد حضور يافتند.
مسلمانان اين شهر با تجمع در مسير حضور رئيس جمهوري ايران، با سر دادن شعارهايي «روحاني خوش آمدي» و « زنده باد ايران، زنده باد هندوستان» از حضور وي در اين آيين عبادي -سياسي استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماز جمعه حيدرآباد با حضور گسترده مسلمانان شيعه و سني در «مکه مسجد» برگزار مي شود. اين مسجد که از آثار تاريخي بسيار برجسته هند محسوب مي شود، توسط سلطان محمد قطب شاه، ششمين فرمانرواي دکن از سلسله ايراني الاصل و شيعه قطب شاهي ساخته شده است. وي که از اميران بسيار مؤمن و ديندار اين خاندان محسوب مي‌شد، اين بناي وسيع را که بزرگترين مسجد جنوب هند محسوب مي شود در سال 1617 ميلادي در حيدرآباد بنا کرد. وي همچنين براي ترويج مذهب تشيع و زبان فارسي اهتمام زيادي به‌عمل آورد.
روحاني قرار است در نماز جمعه حيدرآباد سخنراني کند.
روحاني در راس هياتي که تعدادي از اعضاي دولت از جمله محمد جواد ظريف وزير امور خارجه او را همراهي مي کنند، عصر پنجشنبه براي ديداري سه روزه به دعوت نارندرا مودي نخست وزير هند وارد اين کشور شد. وي سفر خود به هند را از حيدرآباد آغاز کرد.
گروهي از فعالان اقتصادي بخش خصوصي نيز رئيس جمهوري را همراهي مي کنند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي؛ روحاني عصر امروز حيدر آباد را به مقصد دهلي نو ترک خواهد کرد. وي روز شنبه با مودي و نيز رئيس جمهوري هند و همچنين وزير امور خارجه ديدار و در نشست اقتصادي دو جانبه شرکت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، امشب در حمله افراد ناشناس به نمازگزاران مسجد امام زمان در شهرک محمدیه شهرستان گذره هرات هفت نفر شهید شدند.

براساس گزارش‌های مردمی، شهدا شامل، دو زن، یک بچه و چهار مرد هستند تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جاوید نبی زاده امام جماعت مسجد نیز در بین شهدا است.

 

دیگر خبرها

  • ورودرئیس فدراسیون فوتبال به کرمان
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات