Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-28@04:21:02 GMT

عوامل سفیدی زودرس موها چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۵۳۰۷

عوامل سفیدی زودرس موها چیست؟

یک متخصص پوست و مو عوامل مختلف تاثیرگذار در سفیدی زودرس موها را تشریح کرد:

رویا گستری متخصص پوست و مو در خصوص عوامل تاثیرگذار در سفید شدن زودرس موهای سر اظهار کرد: مهم‌ترین عامل سفیدی زودهنگام موها ژنتیک است، اما عوامل دیگری نیز در این مسئله تاثیرگذار است.

گستری با تاکید به اینکه سن فرد بیشترین تاثیر را در تشخیص سفیدی مو دارد، گفت: دلیل سفید شدن موی سر زیر ۲۰ سال، متوقف شدن رنگدانه‌سازی و از بین رفتن رنگدانه‌های مو در آن ناحیه است که به آن سفید شدن زودرس مو می‌گویند و اگر بالای ۲۰ سال سفید شود می‌تواند مربوط به ارث و ژنتیک فرد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه سفیدی زودرس مو می‌تواند به دلیل ارثی، شوک عصبی و بیماری‌ها باشد، افزود:  بیماری‌های تغذیه‌ای، غدد داخلی، متابولیک و غیره هم می‌تواند در سفیدی زودرس مو تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه بیماری‌ خودایمنی، می‌تواند از علت‌های سفید شدن موها در سنین پایین باشد، اظهار کرد: در بیماری خودایمنی مانند طاسی و پیسی سیستم ایمنی ممکن است به موها حمله کرده و باعث از بین رفتن رنگدانه‌های مو شود.

گستری با تاکید به اینکه درمان ریزش مو باید به وسیله آزمایش و زیر نظر پزشک متخصص باشد بیان کرد: بیمار باید با آزمایش‌هایی که پزشک متخصص تجویز می‌کند میزان کم‌خونی، کمبود روی و ویتامینB  را بررسی کند و مطابق دستور پزشک شروع به درمان کند.

وی در خصوص اینکه کندن موهای سفید ارتباطی با افزایش تعداد آن‌ها در سر ندارد، گفت: بیماری ریزش مو می‌تواند ناشی از اعصاب یا  استرس باشد؛ ریزش موهای سیاه نسبت به موهای سفید بیشتر است  و باعث بیشتر دیده شدن موهای سفید در سر می‌شود.

این متخصص پوست و مو خاطر نشان کرد : موهای سفید در برابر موهای سیاه مقاومت بیشتری دارد و کمتر شروع به ریزش می‌کند.

گستری با بیان اینکه عوامل درونی بدن در ریزش مو تاثیرگذار است، گفت: قند خون بالا، دیابت، کم خونی، تیروئید، رژیم‌های سخت و طولانی، بیماری‌های کبد و کلیه، درمان بیماری‌های مزمن طولانی بسیار در ریزش مو موثر است.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه پیشگیری از سفید شدن موها و برگرداندن رنگدانه به موهای سفید به عوامل زیادی بستگی دارد، بیان کرد: اگر علت سفید شدن مو، عوامل ژنتیکی باشد نمی‌توان از سفید شدن موها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه اگر موها به دلیل بیماری خاصی سفید شده باشند، باید با مراجعه به پزشک نسبت به درمان بیماری اقدام کرد، گفت: اگر علت سفید شدن موها، مشکلات تیروئید باشد، با هورمون درمانی و ساخت مجدد رنگدانه‌ها، مو به حالت قبل باز می‌گردد.

گستری با اشاره به اینکه چـه نوع رژیـم غـذایی برای جلوگیری از سفیدی زودرس مو بهتر است؟، یادآور شد: کمبود برخی مواد غذایی باعث سفید شدن زودرس موها می‌شود که با رعایت یک رژیم مناسب، می‌توان از آن جلوگیری کرد؛ مصرف غـذاهـای سـرشـار از ویـتامینB  مانند برنج، تخم‌مرغ، سبوس گندم و سبزیجات سفیدی مو را به تأخیر می‌اندازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حذف از لیگ قهرمانان اروپا و سپس از دست رفتن اندک شانس قهرمانی لالیگا ژاوی هرناندز با دکو، رافا یوسته مدیران ارشد باشگاهش جلساتی برگزار کرد و در نهایت تصمیم به ادامه همکاری تا پایان مدت قراردادش گرفت.
با این وجود در جلسات فوق دکو به ژاوی پیشنهاد کرد اسکار برادر بزرگترش که از ابتدا در کادر فنی بارسلونا همراه او بوده را کنار بگذارد و البته یک مربی بدنسازی جدید به خدمت بگیرد.

برای جانشینی اسکار هرناندز مدیران باشگاه بارسلونا دومنک تورنت دستیار سابق گواردیولا را معرفی کرده‌اند که سال‌ها کنار پپ کار کرده است. تورنت از سال 2007 تا 2018 در تیم‌های ب بارسلونا، بارسلونا، بایرن مونیخ  و سپس منچسترسیتی دستیار گواردیولا بود اما سپس به امریکا رفت و در نقش سرمربی نیویورک کار کرد. او سپس راهی برزیل شد و دو سال سرمربی فلامنگو بود و در سال 2022 هدایت گالاتاسرای را برعهده گرفت.

تمام افتخارات تورنت مربوط به دوران دستیاری گواردیولاست و با کنار رفتن از سرمربیگری گالاتاسرای در تاریخ 21 ژوئن 2022 او طی تقریبا دو سال اخیر بیکار بوده است.

برای بهبود شرایط جسمانی نیز خولیو توس، متخصص تمرینات قدرتی و پیشگیری از آسیب‌دیدگی به ژاوی پیشنهاد شده چرا که در این فصل بارسا از حیث مصدومیت متعدد بازیکنان و شرایط نه چندان جالب بدنی آنها لطمات زیادی و باید برای بهبود این وضعیت فکری بیندیشد که مهم‌ترینش اضافه شدن یک متخصص در این زمینه خواهد بود.

البته گفته می‌شود ژاوی ابتدا با کنار گذاشتن اسکار برادر بزرگترش مخالفت کرده است اما شاید برای فصل آینده تن به تغییرات مد نظر دکو و مدیران باشگاهش بدهد.

دیگر خبرها

  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!
  • چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟