Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مصطفی جوادی مقدم روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: حسن اسماعیلی طاهری نویسنده کاشانی به عنوان یکی از نمایندگان ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا در فروردین ماه سال 1397 حضور خواهد یافت.
وی اضافه کرد: طاهری به همراه پریا لرستانی در اختتامیه چهارمین دوره کارگاه خلق تصویری کتاب دستان به عنوان نمایندگان ایران در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا در سال 2018 انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان بیان کرد: طاهری دانش آموخته کارشناسی ارشد ادبیات کودک و نوجوان است که اثرهایی برای کودکان و نوجوانان تالیف کرده و مقاله هایی در زمینه مسائل نظری ادبیات کودک نیز نوشته و پریا لرستانی تصویرگر کتاب «کوکو» است.
او افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب کودک به میزبانی شهر بولونیا ایتالیا از ششم تا نهم فروردین سال آینده، مهمترین رویداد بین المللی در زمینه انتشارات کودکان و صنعت چندرسانه ای می باشد که در آن نویسندگان، تصویرگران، عوامل ادبی، دارندگان مجوز و پروانه فیلم ها، توزیع کنندگان، فعالان در صنعت چاپ، کتابفروشان و کتابداران گرد هم می آیند.
به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، نمایش تازه های تولید چند رسانه ای و چاپ و نشر در حوزه کودک، ایجاد فرصت های جدید تجاری، خرید و فروش حق انتشار از جمله فرصت های این نمایشگاه بین المللی با نزدیک به نیم قرن سابقه می باشد.
به گزارش ایرنا، موضوع کتاب در حوزه فرهنگ کاشان جایگاه ویژه ای دارد، به طوری که در سه سال گذشته از نامزدهای عنوان پایتخت کتاب ایران بوده و امسال نیز با ارائه 40 عنوان طرح کتابخوانی به دبیرخانه مرکزی طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران در سال 1396 به عنوان 20 گزینه نهایی برگزیده شد.
فعالیت 25 انتشاراتی و 28 چاپخانه شرایط به نسبت مناسبی را برای صنعت نشر و ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان کاشان به وجود آورده است.
هم اکنون نزدیک به 15 باب کتابخانه نهادی و هفت باب کتابخانه مشارکتی با نزدیک به 15 هزار نفر عضو در این شهرستان فعال بوده و سرانه مطالعه در منطقه نزدیک به 2 برابر میانگین کشوری می باشد.
شهرستان کاشان با نزدیک به 365 هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
8123
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: گرانی کاغذ تولید کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان را با مشکل مواجه کرده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره حضور ایران در  نمایشگاه‌های مختلف دنیا اظهار کرد: این کار به صورت جدی در حال انجام  است؛ مدتی پیش در هندوستان حضور داشتیم ، در عمان و ترکیه و عراق و.. سالانه در نمایشگاه‌های متعددی همکاران من شرکت می‌کنند و متقابلاً 25 کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارند و هر سال یک مهمان ویژه هم داریم، امسال کشور یمن مهمان ویژه نمایشگاه است و سال گذشت تاجیکستان بود

وزیر ارشاد درباره افتتاح کارخانه کاغذ زاگرس گفت: الحمدلله مقدمات افتتاح این کارخانه تا نزدیک 90 درصد انجام شده و دولت در کنار بخش خصوصی ایستاده است.  کارخانه  بسیار بزرگی است که هم رییس جمهور و هم خودم از آن  بازدید داشتیم. دو هفته پیش آقای احمدوند از این کارخانه بازدید داشت.  الحمدلله کار به خوبی جلو می‌رود و ما تلاش می‌کنیم در یکی دو ماه آینده، به افتتاح برسد.

اسماعیلی  با اشاره افتتاح یک کتابخانه عمومی در شهر اراک، گفت: حدود 20 درصد از کار اجرایی مربوط به این کتابخانه مانده است و تلاش می‌کنیم با تزریق بودجه تا نیمه دوم سال کتابخانه را افتتاح کنیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره توجه به حوزه کودک و نوجوان نیز گفت: حوزه کودک بخش بسیار مهمی است چون هم نیاز امروز ماست و هم بیشترین فروش کتاب را هر سال در حوزه کودک و نوجوان داریم، شاید گاه تا 25 تا 30 فروش ناشران در حوزه کودک و نوجوان است.بنابراین این حوزه جای کار جدی دارد. 

وی به حمایت از تألیفات در حوزه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: به دلیل گرانی کاغذ ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان، تولید ادبیات در این حوزه با مشکل روبروست، بنای ما حمایت جدی است، در این زمینه جشنواره ویژه کتاب و کودک و نوجوان را به زودی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست
  • ۴ رمان مریلین رابینسون، نویسنده محبوب داریوش مهرجویی در نمایشگاه کتاب
  • سهم انجمن سینمای جوانان ایران از نمایشگاه کتاب
  • مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • معرفی چند اثر خواندنی که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود/ از «نامه‌ای به آسمان» تا «تاکسی‌سواری»
  • رسانه‌ها به مساله مطالعه ضریب بدهند
  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق