Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@15:41:07 GMT

ميدان فروش دام گنبدکاووس توسعه مي يابد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۵۶۲۹

ميدان فروش دام گنبدکاووس توسعه مي يابد

خبرگزاري آريا - گنبدکاووس - ايرنا - رئيس سازمان امور عشاير کشور از موافقت اين سازمان با توسعه ميدان فروش دام گنبدکاووس خبر داد و گفت: با توسعه اين ميدان براي يک هزار نفر شغل پايدار ايجاد مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، کرمعلي قندالي روز جمعه در جريان بازديد از ميدان فروش دام گنبدکاووس گفت: سازمان امور عشاير مي تواند از محل اعتبارات ماده 10 و 12 مبلغ 30 ميليارد ريال و از محل اعتبارات ماده 52 نيز تا سقف 100 ميليارد ريال در قالب تسهيلات براي توسعه ميدان فروش دام گنبدکاووس اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ميدان فروش دام گنبدکاووس از ميدان هاي بنام و شناخته شده کشور است و ظرفيت توسعه از سه هکتار فعلي تا 20 هکتار را دارد.
قندالي اضافه کرد: اين سازمان درصورت همکاري مقامات استاني و شهرستاني براي تامين چهار دستگاه تانکر آبرساني کمک مي کند که دو دستگاه آن را سازمان امور عشاير تقبل مي کند و دو دستگاه نيز توسط استان بايد تامين شود.
وي تصريح کرد: براساس مصوبات شوراي عالي عشاير که به تصويب هيات دولت نيز رسيده، همه دستگاه هاي خدمات رسان موظفند براي تامين نيازهاي جامعه عشايري تلاش نمايند.
به گزارش ايرنا، در اين جلسه که نماينده مردم گنبدکاووس درمجلس شوراي اسلامي، فرماندار ويژه، امام جمعه و برخي مسئولان اين شهرستان حضور داشتند، مديرکل امور عشاير گلستان نيز گفت: توسعه ميدان فروش دام گنبدکاووس که متعلق به جامعه عشايري استان و شرکت هاي تعاوني آن است از نيازهاي ضروري مي باشد.
رضا عليپوري افزود: ميدان فروش دام گنبدکاووس دومين ميدان بزرگ و پرفروش ترين ميدان دام در کشور است که بطور ميانگين براي هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم شغل ايجاد کرده است.
وي گفت: در برنامه توسعه ميدان فروش دام گنبدکاووس، افزايش اين ميدان تا 20 هکتار و نيز احداث کشتارگاه پيش بيني شده که درصورت تخصيص تسهيلات، سال آينده خريد زمين و احداث تاسيسات آن با مشارکت شرکت هاي عشايري استان آغاز مي شود.
عليپوري اضافه کرد: به طور ميانگين 70 درصد دام خريد و فروش شده در ميدان دام گنبدکاووس به تهران ارسال مي شود که سال گذشته 600 هزار راس دام سبک و 200 هزار راس دام سنگين به تهران ارسال شد.
وي همچنين درخصوص جذب تسهيلات از محل مواد 10 و 12 و 52 تصريح کرد: از محل اين اعتبارات درسال جاري افزون بر 100 ميليارد ريال پيش بيني شده که تاکنون حدود 80 ميليارد ريال آن جذب شده است.
به گزارش ايرنا، استان گلستان 3هزار و 530 خانوار عشايري با جمعيت تقريبي 21 هزار نفر دارد که از اين تعداد يک هزار و 978 خانوار از عشاير کرد خراسان شمالي و بقيه عشاير بومي و ترکمن استان هستند.
عشاير خراسان شمالي در فصل پاييز به گلستان کوچ مي کنند و تا فروردين ماه در مراتع منطقه مراوه تپه در منتهي اليه شرق اين استان مستقر هستند.
عشاير بومي و کوچنده گلستان در مجموع 767 هزار راس دام دارند و درسطح 350 هزار هکتار مراتع گلستان درسه شهرستان مراوه تپه، گنبدکاووس و کلاله پراکنده اند.
/1860/3039
خبرنگار: غلي لکزانوري ** انتشار دهنده: تاج محمد شيري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید روی هدایت نقدینگی به‌سمت بخش مولد و سودآور اقتصاد یعنی بخش نفت و گاز تمرکز کنیم.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره اهمیت استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی و مردمی اقتصاد در توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز کشور بیان کرد: تمرکز بر توسعه مبتنی بر منابع عموم جامعه و ایجاد بازی دوسربُرد برای مردم و دولت در زمینه توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز بسیار مهم است. در این زمینه، مصوبه مهمی در ماده ۱۵ قانون برنامه هفتم توسعه تصویب شده است که زمینه حضور و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی و مردمی اقتصاد در توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز کشور را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جهش تولید با مشارکت مردم حاصل می‌شود، افزود: تنها با اتکا به منابع دولتی به‌هیچ‌وجه امکان توسعه نداریم و باید بر منابع بخش مردمی اقتصاد و هدایت نقدینگی به‌سمت بخش مولد و سودآور اقتصاد، یعنی بخش نفت و گاز تمرکز کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم دوبرابر شده است، تصریح کرد: در زمینه فروش نفت و گاز استخراج‌شده از میدان‌های مشترک نیز کمکی ویژه‌ ازسوی بخش غیردولتی خواهد شد و توسعه تجارت انرژی، همچنین رشد اقتصادی کشور نیز از این محل به‌خوبی قابل انجام است.

قادری با اشاره به اهمیت ورود بخش صنعتی با ابزارهای نوین و صرفه اقتصادی بالا برای این بخش گفت: صنایع نیز در زمینه حل ناترازی خود و رشد اقتصادی حاصل از تداوم تولیدات صنعتی در زمان اوج مصرف گاز و برق می‌توانند از این ظرفیت جدید تولیدشده ازسوی سرمایه‌گذاری مستقیم خود استفاده کنند و در این زمینه به خودتأمینی گاز و برق برسند.

دیگر خبرها

  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد