Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:23:27 GMT

سنا با لایحه اصلاح قانون مهاجرت ترامپ مخالفت کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۵۸۶۷

سنا با لایحه اصلاح قانون مهاجرت ترامپ مخالفت کرد

سنای آمریکا به برنامه اصلاحی مورد حمایت رئیس جمهور برای ایجاد محدودیت بیشتر بر سر مهاجرت قانونی رای مخالف داد. ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ بین الملل حقوق بشر آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، سنای آمریکا ابتدا لایحه‌ای که دریافت تابعیت گروه مهاجران موسوم به «رویاپردازان» را تسهیل می‌کند رد کرد و سپس به برنامه اصلاحی مورد حمایت دونالد ترامپ برای ایجاد محدودیت بیشتر بر سر مهاجرت قانونی رای مخالف داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالفت سنای آمریکا با دو طرح اصلاحی در باره قانون مهاجرت سبب شد تا وضعیت آندسته از متقاضیان اقامت قانونی در این کشور که به «رویاپردازان» شهرت یافته اند، متزلزل تر شود.

این افراد به طور موقت تا پنجم مارس (14 اسفند) اجازه یافته اند تا زمان تصمیم گیری کنگره در خصوص این پرونده در خاک آمریکا بمانند.

عدم اتفاق نظر میان مسئولان و نهاد های تصمیم گیردر زمینه مهاجرت بیش از پیش سرنوشت این افراد را که به صورت غیر قانونی در زمان کودکی وارد خاک آمریکا شده اند به خطر انداخته است. افراد یاد شده که از شرایط اقتصادی وخیم نیز رنج می برند پس از آنکه دونالد ترامپ حکم صادر شده از سوی باراک اوباما مبنی به جلوگیری از اخراج آنها را لغو کرد در وضعیتی بسیار نگران کننده به سر می برند.

سنای آمریکا ابتدا پیش نویس طرحی را که راه دریافت تابعیت را به سوی «رویاپردازان» باز می کند رد کرد سپس به طرح اصلاحی مورد حمایت دونالد ترامپ برای ایجاد محدودیت بیشتر بر سر مهاجرت قانونی رای مخالف داد.

کاخ سفید پیش از این تهدید کرده بود در صورت لزوم از حق وتوی خود برای مقابله با طرح مربوط به دادن مجوز تابعیت برای «رویاپردازان» استفاده خواهد کرد. برخی از کارشناسان معتقد بودند این طرح در صورت دریافت موافقت سنا بهترین شانس برای اعمال اصلاحات مناسب در قانون مهاجرت است.

در طرح اصلاحی پیشنهاد شده از سوی دونالد ترامپ که توسط سنا رد شد نیز مواردی از جمله تقویت امنیت مرزها، وضع محدودیت های بیشتر در راه مهاجرت قانونی و نیز تعین تکلیف سرنوشت «رویاپردازان» پیش بینی شده بود.

انتهای پیام/

R36447/P36447/S90,8,92,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار را نیز به‌همراه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به خبرگزاری تسنیم انجمن تجارت الکترونیک تهران، با صدور بیانیه دریافت مالیات ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی،  اعلام کرد:

چندی پیش سازمان امور مالیاتی کشور در اقدامی مغایر با قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین علی‌رغم بخشنامه صادره سال 1399 سازمان امور مالیاتی مبنی بر “معافیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابجایی مسافر از مالیات بر ارزش افزوده”، متأسفانه اقدام به مطالبه مالیات ستانی از کاربران تاکسی‌های اینترنتی نموده است ‌که خوشبختانه با واکنش منطقی تعداد قابل توجهی از نمایندگان مبنی بر مخالفت با این اقدام مغایر قانون همراه شد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران ضمن قدردانی از جناب آقای میرتاج‌الدینی و سایر نمایندگان مخالف، تاکید می‌کند اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی برای کاربران را نیز به‌همراه خواهد داشت.

تاکسی‌های اینترنتی هم اینک زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون‌شهری در سراسر کشور را تأمین می‌کنند و طبعا، هر شکلی از افزایش دستوری تعرفه‌های این بخش، آثار تورمی غیرقابل جبرانی را برای مردم به‌همراه خواهد داشت.

علاوه بر آن، سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی از بخش‌های مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند و ایجاد هزینه‌های سربارِ غیرکارشناسی برای کاربران این گروه از استارتاپ‌ها، بدنه‌ی اکوسیستم دیجیتال را نیز نحیف‌تر می‌سازد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران از وزیر محترم اقتصاد تقاضامند است تا با عنایت به مشکلات عدیده‌ی این طرح که پیش‌تر عنوان شد، تدابیر لازم را جهت رفع این مساله در نظر گرفته و جلوی بروز مشکلات مختلف حاصل از این تصمیم را بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد