Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@17:14:56 GMT

راهکار کلانتری برای مقابله با ریزگردها

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۶۶۹۱

رویداد۲۴- وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه این وزارتخانه نهالکاری و مرطوب سازی ۳۰۰ هزار هکتار از کانون های بحرانی و فوق بحرانی گرد و غبار که از جنوب و جنوب شرق اهواز تا هندیجان امتداد دارد می باشد تا بتوان این پدیده را با منشاء داخلی در خوزستان مهار کرد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح نهال کاری پنج هزار هکتاری که اسفند ۱۳۹۵ در جنوب شرق اهواز شروع شد و هم اکنون به بار نشسته، اظهارکرد: به لطف الهی و سازگاری طبیعت، گام نخست نهالکاری در جنوب شرق اهواز با موفقیت اجرا شده که این خود نقش مهمی در فرونشاندن گرد و غبارها، ایجاد بادشکن و تقویت پوشش گیاهی و مرطوب سازی منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت:البته تخریب طبیعت و محیط زیست سال ها به طول کشیده و مدتها طول خواهد کشید تا طبیعت زخمی منطقه التیام یابد؛ بنابراین نباید مردم انتظار داشته باشند این پدیده مخرب در کوتاه مدت مهار شود بلکه به زمان طولانی نیاز دارد.

حجتی، از ادامه طرح نهالکاری و مرطوب سازی ۳۰ هزار هکتار از زمین های فوق بحرانی در جنوب شرق اهواز با همکاری موسسه جهاد نصر و منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در سال آینده با تامین آب مورد نیاز خبر داد و افزود:با وجود خشکسالی و کاهش آورد رودخانه کارون، تمهیداتی اندیشیده شده تا سهمیه آب بیشتری در اختیار این طرح مهم قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برای مرطوب سازی، تولید و غرس نهال علاوه بر مشارکت نیروهای محلی و بومی و تامین تراکتور توسط روستاییان منطقه، ۳۰ پیمانکار نیز در این طرح بزرگ فعال هستند تا بتوان این طرح را به سرانجام رساند.

حجتی، کمبود آب را یکی از چالش ها برای سرعت بخشیدن و به ثمر رساندن این طرح بیان کرد و افزود: کانال آبرسانی به کانون های اصلی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز به طول ۴۷.۲ کیلومتر با حجم انتقال ۲۰متر مکعب در ثانیه در مدت ۱۰ ماه توسط موسسه جهاد نصر طراحی و احداث شده ولی به دلیل کمبود آب، هم اکنون پنج تا ۶ متر مکعب در ثانیه از رودخانه کارون پمپاژ و به این کانال منتقل می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از ۲ هفته پیش، آب به تالاب خشکیده 'منصوره' در ۴۵کیلومتر جنوب شرق اهواز رسیده و حدود سه هزار هکتار آن مرطوب سازی، پخش و آبگیری شده، ابراز امیدواری کرد با افزایش توان آبرسانی از طریق کانال های فرعی، مساحت ۱۴هزار هکتاری این تالاب تا سال آینده به طور کامل مرطوب سازی شود.

حجتی، از آماده شدن مقدمات انتقال آب به تالاب خشک 'شریفیه' در نزدیکی تالاب شادگان که یکی دیگر از کانون های اصلی گرد و غبار است خبر داد و گفت: به دلیل شیب کم ، آبگیری این تالاب به پمپاژ نیاز دارد که در حال فراهم کردن و تامین تجهیزات آن هستیم.

حجتی وزیر جهاد کشاورزی که چهارشنبه شب وارد اهواز شد امروز برای دومین بار در ماه جاری از محل آبگیری و پمپاژ کانال اصلی آبرسانی به جنوب شرق اهواز در پنج کیلومتری اهواز در ساحل کارون دیدن کرد و آخرین وضعیت انتقال آب به کانال ۴۷.۲کیلومتری را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین از روند آبگیری و مرطوب سازی تالاب منصوره که ۲ هفته پیش شروع شده بازدید و بر سرعت بخشیدن به این طرح با استفاده از همه ظرفیت های پیمانکاری تاکید کرد.

بازدید از آغاز مرحله دوم طرح غرس نهال در نزدیکی آزاد راه اهواز - بندر امام در ۴۰کیلومتری جنوب شرق اهواز از دیگر برنامه های سفر حجتی به خوزستان بود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، با اجرای طرح شناسایی و دستگیری سارقان توسط ماموران کلانتری ۱۵ آزادگان ۷ فقره سرقت را طی هفته گذشته کشف و در این راستا ۳ نفر را دستگیر کردند.
 
مأموران کلانتری ۱۵ آزادگان در راستای اجرایی کردن طرح مبارزه با سرقت در سطح شهرستان یزد در هفته گذشته موفق شدند ۳ سارق با ۷ فقره سرقت دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • در جست‌وجوی مزاج معتدل
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟