Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: بعد از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نوبت مسئولان است که با مطالبات به‌حق مردم پاسخ مناسب بدهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (27 بهمن) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: مردم در ایام‌الله 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن جهان را در بهت و حیرت فروبردند، افزود: اکنون نوبت مسئولان است که با مطالبات به‌حق مردم پاسخ مناسب بدهند و کسانی که به امام و انقلاب و ملت خیانت کردند و از قطار انقلاب پیاده شدند باید محاکمه و مجازات شوند.

 

آیت‌الله لطفی، تصریح کرد: اظهارات تأمل‌برانگیز رئیس‌جمهور در راهپیمایی 22 بهمن در تضاد با راه امام و آرمان‌های شهیدان بود و شکوه و عظمت حضور پرشور و حماسی مردم را با حرف‌های دشمن‌ شادکن زیر سؤال برد.

 

وی، ابراز کرد: این نوع اظهارات دلیل روشنی است که شناخت درستی از افکار و اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی ندارند و با زیر سؤال بردن مبانی فکری و انقلابی امام سعی در تخریب خط امام دارند.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، با اشاره به اینکه سپردن امور مهم کشور به گروهی که عقیده خالص به اسلام نداشته‌اند اشتباه بوده است، افزود: مگر امام راحل نفرمودند من امروز بعد از 10 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعضی از تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهم کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی (ص) نداشته‌اند اشتباه بزرگی بوده است که تلخی آثار آن به‌راحتی از میان نمی‌رود.

 

وی، گفت: امام راحل می‌فرمایند که اگرچه آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تائید دوستان قبول کردم و اکنون هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف از تمامی اصول انقلاب و حرکت به سمت آمریکای جنایتکار قناعت نمی‌کنند.

 

امام‌جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: امام راحل می‌فرمایند که امروز هیچ تأسف نمی‌خورم که آنان در کنار ما نیستند چراکه از اول هم نبودند، انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد. باکمال تأسف اکنون نیز برخی نه راه امام و نه انقلاب را نشناخته‌اند.

 

آیت‌الله لطفی، با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور باید از تاریخ گذشته انقلاب درس بگیرد، ابراز کرد: طرح پیشنهاد رفراندوم درگذشته با ناکامی مواجه شده است، امام راحل، فرمودند ملت ما هیچ‌گاه به بن‌بست نرسیده و نخواهد رسید و به‌جای طرح رفراندوم به گذشته خود اعتراف کنند، بردن نام کلمه رفراندوم و آشتی ملی توسط مخالفین نظام ولایی به خاطر این است که سران خائن فتنه 88 را تطهیر کنند و به مدار انقلاب بازگردانند.

 

وی، بیان کرد: این در حالی است که جهان شاهد بزرگ‌ترین و حماسی‌ترین و تماشایی‌ترین حضور ملت بزرگ ایران در جشن 40 سالگی انقلاب بود و سخنران این مراسم کام مردم را تلخ و جبهه دشمنان انقلاب را ذوق‌زده کرد.

 

امام‌جمعه ایلام، گفت: بیانات سخنران اصلی مراسم خوراک تبلیغاتی برای دشمنان قسم‌خورده نظام آمریکا و صهیونیسم و منافقین و سلطنت‌طلب‌ها را فراهم کرد. تا جایی که شبکه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی با لجن‌پراکنی حرف این آقا را تعبیر کرد و گفت رئیس‌جمهور ایران همه‌پرسی را راه خروج از بن‌بست سیاسی دانست.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: اصولاً جبهه اصلاح‌طلبان و مخالفین نظام ولایی شکست می‌خورند و به بن‌بست می‌رسند به واژه آشتی ملی و رفراندوم را توی بوق و کرنا می‌کنند.

 

وی، با تأکید بر اینکه ملت انقلابی و وفادار به امام و رهبری ایران جشن بزرگی در 22 بهمن گرفتند، افزود: ملت انقلابی و وفادار به امام و رهبری سی و نهمین سال پیروزی انقلاب حماسی‌تر و عظیم‌تر جشن گرفتند اما سخنران با طرح مسائل حاشیه‌‌ای مردم را به‌شدت ناراحت کرد.

 

آیت‌الله لطفی، با اشاره به اینکه سران فتنه 88 به‌ویژه رئیس دولت اصلاحات و نمایندگان افراطی دوره ششم مجلس شورای اسلامی موضوع بن‌بست رفراندوم را مطرح کردند، گفت: واژه رفراندوم و آشتی ملی و حرف بن‌بست را اولین بار رئیس‌جمهور فراری بنی‌صدر عنوان کرد و با تحریک منافقین و اعضای نهضت آزادی و جبهه مرتد و منحل ملی در برابر امام و ملت ایستاد و امروز نیز در بدترین شرایط روحی قرار دارد.

 

وی، تأکید کرد: موضوع رفراندوم که توسط بنی‌صدر و نهضت آزادی عنوان شد با عکس‌العمل شدید امام خمینی مواجه شد و ایشان فرمودند شما به بن‌بست رسیده‌اید ملت اسلام به بن‌بست نمی‌رسد و سرانجام بنی‌صدر نه با رفراندوم پیشنهادی بلکه با عزل امام از فرماندهی کل قوا و تصویب عدم‌کفایت سیاسی توسط مجلس شورای اسلامی خاتمه یافت.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: نمایندگان افراطی اصلاح‌طلب در نامه‌ای سرگشاده و با امضای 135 نفر از مقام معظم رهبری درخواست کردند که اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رفراندوم گذاشته شود، بعدازآن در فتنه 88 موضوع رفراندوم طرح شد که مردم با حضور خود در 9 دی 88 بزرگ‌ترین رفراندوم را به نمایش گذاشتند و غایله 88 را خاتمه دادند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است

ایسنا/خوزستان امام جمعه اهواز با اشاره به عملیات وعده صادق و اقتدار و قدرت ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل گفت: در بحث قدرت نیروهای مسلح و اثبات ظهور قدرت ایران و نیروهای مسلح، تعداد موشک‌های به هدف خورده یا پرتاب شده مطرح نیست بلکه شهامت و قوت قلبی است که در دل ملت‌ها ایجاد شد و هیمنه پوشالی اسرائیل اشغالگر را از بین برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز بر ضرورت وجود برنامه‌ریزی منسجم به منظور تقویت رسانه‌ها تاکید و اظهار کرد: باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم. در دنیای امروز هر کسی رسانه قوی‌تر داشته باشد موفق‌تر است از این رو توجه به رسانه بسیار مهم است.

وی اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

موسوی فرد به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

وی از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

موسوی‌فرد گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

وی از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و... خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و ... اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

وی در پایان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان نمار جمعه، نمازگزاران با شعار "نیروی انتظامی حمایت حمایت" از تلاش‌های نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف تقدیر کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم