Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-کمیته کارشناسی یمن که به درخواست شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئولیت تحقیق در باره حوادث یمن را برعهده دارد، گزارش 329 صفحه ای خود را درباره تحولات سال (2017) این کشور منتشر کرد. در این گزارش 111 بار از ایران نام برده شده و ادعا شده که ایران منشا موشک های شلیک شده توسط نیروهای ارتش و مردمی یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش که از دولت عبدربه منصور هادی به عنوان دولت قانونی و مشروع یمن نام برده شده، به موانع پایان درگیری ها و برقراری صلح در این کشور، امنیت دریانوردی در دریای سرخ و تنگه باب المندب که یمن بر آن مسلط است، نقاط و استان های مورد منازعه و نقش گروه های تروریستی القاعده در شبه جزیره عربی و داعش پرداخته شده است.

این کمیته با اعلام این مطلب که برای تهیه این گزارش به چندین کشور از جمله ایران سفر کرده است، به درخواست خود برای سفر به یمن به خصوص استان مارب اشاره می کند و می افزاید: دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی مورد حمایت عربستان، به درخواست های رسمی این کمیته برای بازدید از این نقاط با تاخیر بسیار پاسخ داده اند و امکان دیدار فراهم نشده است.

در این گزارش 329 صفحه ای که در 26 ژانویه (6 بهمن ماه) به شورای امنیت تحویل و امروز منتشر شده، 111بار از ایران نام برده شده و ادعا شده که ایران منشا موشک های شلیک شده توسط نیروهای ارتش و مردمی یمن است.

همچنین در این گزارش آمده است: ایران در پاسخ به نامه 28 نوامبر 2017 (هشتم بهمن ماه) این کمیته، اعلان کرده است: 'ایران حضور نظامی در یمن ندارد، اما نماینده دیپلماتیک در صنعا دارد که برای حمایت از تلاش در یافتن راه حل سیاسی برای بحران کنونی، مشاوره ارائه می دهد.'

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، پیش از انتشار این گزارش، با برگزاری نشست خبری در وزارت دفاع آمریکا و به نمایش گذاشتن بقایای یک موشک، مدعی شده بود که این موشک ساخت ایران است و به نیروهای جنبش انصارالله یمن تحویل داده شده است.

وی همچنین کوشش کرد این موضوع را به اعضای شورای امنیت القا کند و به این منظور برنامه سفر 15 عضو شورای امنیت را به واشنگتن برای دیدار از بقایای این موشک ترتیب داد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان

گروه کاری بررسی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های حقوق بشری افغانستان برای چهارمین بار در هفته‌ آینده نشست برگزار می‌کند.

این نشست قرار است روز دوشنبه، ۱۰ ثور، در جینوا برگزار شود.

افغانستان یکی از ۱۴ کشوری است که توسط این گروه سازمان ملل متحد، از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ ماه جاری تحت بررسی قرار می‌گیرد.

بربنیاد اعلامیه‌ شورای حقوق بشر، اسنادی که براساس آن بررسی صورت می‌گیرد، شامل «گزارش ملی کشور تحت بررسی، گزارش گروه‌ها و کارشناسان مستقل حقوق بشر، معلومات نهادهای حقوق بشری و گروه‌های جامعه‌ مدنی می‌شود.»

پنجاه‌وپنجمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوایل ماه حوت سال گذشته برگزار شده بود.

در آن نشست گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، گزارش خود را ارایه کرد.

در گزارش او نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشری زنان و دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی از سوی طالبان بازتاب یافته بود.

ریچارد بنت در آن گزارش خواستار بررسی جنایات طالبان علیه زنان در دادگاه‌ بین‌المللی لاهه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک