Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم شهرداری معتقد است که تماشاگران تبریزی نقش زیادی در قهرمانی تیمش داشتند.

طرفداری- مهران حاتمی، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز، درباره قهرمانی تیمش و کنار گذاشته شدن از کادر فنی تیم ملی صحبت کرد. او که با وجود قهرمان کردن شهرداری تبریز در لیگ بسکتبال، از تیم ملی برکنار شد ضمن اشاره به عوامل موثر در این قهرمانی گفت که از رفتار مسئولان فدراسیون متوجه تصمیمات آنها شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور پس از ۴ ماه رقابت میان ۹ تیم شرکت کننده با قهرمانی شهرداری تبریز به پایان رسید. این نخستین قهرمانی این تیم در ادوار مختلف بازی‌های لیگ بسکتبال است که با از پیش رو برداشتن مهرام، تیمی با بیشترین قهرمانی، بدست آمد.

مهرام حریف شهرداری تبریز در فینال لیگ بسکتبال بود. تیمی که ۶ قهرمانی در لیگ برتر دارد هرچند پس از دو، سه سال غیبت در این فصل از مسابقات شرکت کرد. شهرداری تبریز پیش از دیدار با مهرام در فینال مسابقات، نفت آبادان یکی از دو تیم فینالیست دو دوره گذشته رقابت های لیگ برتر را پشت سر گذاشت.

همه این موفقیت با مهران حاتمی برای شهرداری تبریز بدست آمد. مربی ای که پیش از این دو بار با پتروشیمی قهرمان شده بود اما بعد از بالا بردن جام قهرمانی با تبریزی ها جایش را در رأس کادر فنی تیم ملی به مربی ای داد که نتوانست امسال از قهرمانی پتروشیمی دفاع کند.

مهران حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر از عوامل موثر در قهرمانی شهرداری تبریز گفت و البته رفتنش از کادر فنی تیم ملی بسکتبال بعد از این قهرمانی در لیگ برتر.
سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز با یادآوری این که ترکیب این تیم خیلی دیرتر از دیگر تیم ها بسته شد، خاطرنشان کرد:

از نظر مالی تمکن کافی نداشتیم و به همین دلیل خیلی دیر ترکیب مان برای مسابقات نهایی شد اما تمام بازیکنانی که جذب کردیم پر پتانسیل و توانمند بودند و توانستند با تلاش خود در طول فصل به تدریج بهتر شوند. ما در شروع مسابقات یک تیم تمام حرفه ای نبودیم اما به مرور زمان تمام حرفه ای شدیم.

وی ادامه داد:

شهرداری تبریز در جریان مسابقات و به خصوص از مرحله پلی آف به بعد حمایت مسئولان را پشت سر خود داشت. مسئولان نگاه ویژه ای به تیم داشتند. علاوه بر این تماشاگران هم در تمام هفته ها و در همه شرایط حامی تیم بودند. سالهاست من مربی هستم اما واقعا هیچ جا تماشاگرانی مانند تماشاگران تبریز را ندیدم. آنها به معنای واقعی کمک کردند تا راهی غیر از قهرمانی نرویم.

حاتمی با تاکید بر این که بازیکنان شهرداری تبریز در طول لیگ پیشرفت تدریجی داشتند، یادآور شد:

همه آنها به مرور و نسبت به روز اول مسابقات خیلی تغییر کردند. این تغییر در بازیکن خارجی تیم هم مشهود بود. مسئولان باشگاه ابتدا تمایلی به جذب این بازیکن نداشتند و حتی از من خواستند تا او را کنار بگذارم اما بر اساس کارهای کارشناسی  من این طور متوجه شده بودم که وی توانمندی های زیادی دارد و می تواند به مهره ای خوب تبدیل شود. به همین دلیل این بازیکن را حفظ کردم. وی با زحمتی که خودش کشید به مرور خیلی بهتر شد و در نهایت به ستاره تیم در فینال تبدیل شد.

این مربی با بیان این که هر یک از ۱۲ بازیکن شهرداری تبریز وقتی وارد زمین می شدند به نوبه خود خیلی کم مرتکب اشتباه می شدند تصریح کرد:

هر زمان و در هر شرایط حمایت بازیکنانی که بیرون از زمین بودند از نظر روانی برای آنهایی که در زمین مشغول رقابت بودند خیلی مفید بود. تمام بازیکنانم روحیه جنگندگی داشتند و به همین دلیل هر وقت وارد زمین می شدند جنگنده بودند. همین ویژگی کمک کرد تا به خواست خود برسیم. اگر ما در مرحله نیمه نهایی تونستیم نفت آبادان را شکست دهیم با کمک نیمکت نشینانمان بود و قهرمانی را هم بازیکنان با تجربه تر تیم بدست آوردند.

سرمربی تیم بسکتبال تبریز در بخشی از گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد:

در طول فصل کمتر بازیکنی از شهرداری تبریز بود که فرصت بازی پیدا نکرد. همه بازیکنان تیم به اندازه خود و شاید هم بیشتر در مسابقات شرکت داده شدند و این نقطه عطفی بزرگ برای شهرداری تبریز بود. یکدستی که در این تیم وجود دارد را در هیچ تیمی ندیدم.

حاتمی در مورد مجموع دیدارهای فینال برابر مهرام که با سه برد شهرداری تبریز همراه شد نیز گفت:

در این مرحله شرایط برای دو تیم ۵۰ به ۵۰ بود و به همین دلیل تعیین قهرمان به بازی آخر کشیده شد. مهرام در تمام دیدارهای فینال زحمت کشید و خیلی خوب کار کرد اما در دیدار پنجم حضور تماشاگران ما و فشاری که می آوردند، بسیار تعیین کننده بود. این موضوع برای خود من به عنوان مربی تاثیرگذار و خوب بود. بازیکنانم با حضور گرم تماشاگران توانستند در این دیدار از نظر روانی خود را خیلی خوب بالا ببرند. طبیعی است که حریف با حضور  تماشاگران و هجمه آنها تحت تاثیر قرار گرفت. در کل این که در دیدار نهایی فینال هر یک از بازیکنانم یک ستاره بودند.

حاتمی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که پلی آف مسیری برگشت ناپذیر در رقابت های باشگاهی است و به همین دلیل دیدارهای برگزار شده در این مرحله حساسیت خیلی زیادی برای همه تیم ها داشت، به این پرسش که «برنامه شهرداری تبریز برای آینده چیست و آیا شما همچنان در کنار این تیم خواهید بود؟»، پاسخ داد:

در هفته های اخیر متحمل فشار زیادی بودیم و به همین دلیل فعلا فقط استراحت لازم داریم. ضمن این که قراردادمان را با شهرداری تبریز تا پایان فصل ورزشی است. بنابراین فعلا کنار این تیم هستم و اگر شرایط مهیا شود بنا داریم تا در مسابقات غرب آسیا شرکت کنیم.

مهران حاتمی در رابطه با تیم ملی بسکتبال و این که بعد از فینال لیگ مهران شاهین طبع به جای وی به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد، گفت:

برای سرمربی جدید تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم این تیم با کادر فنی جدید بتواند برای جام جهانی کسب سهمیه کند، در این رقابت ها بدرخشد و جایگاهی درخور شأن کسب کند.

این مربی که طی یک سال گذشته با تیم ملی بسکتبال به عنوان نایب قهرمان کاپ آسیا دست یافت در مورد این که «آیا در رابطه با تیم ملی، برنامه های این تیم و حتی تغییرات احتمالی کادر فنی طی هفته های گذشته صحبتی با شما شده بود؟»، گفت:

هیچ صحبتی نشده بود اما از خیلی رفتار و تصمیمات متوجه موضوع و تصمیمات مورد نظر شده بودم. ۳۰ سال است که در بسکتبال هستم و تجربه زیادی از شرایط دارم. تصمیمی که دوستان گرفتند از خیلی رفتارهای آنها قابل تشخیص بود. به هر حال اگر می خواستند من کماکان سرمربی تیم ملی باشم بدون مشورت و نظر من تصمیمی نمی گرفتند، بدون نظر من برنامه ای را هماهنگ نمی کردند و بدون نظر من فردی را به تیم اضافه نمی کردند.

این مربی با بیان این که انتخاب سرمربی برای تیم ملی حق فدراسیون است و من هم گله ای از این بابت ندارم خاطرنشان کرد:

انتخاب ها از قبل انجام شده بود و من هم به آن احترام می گذارم اما من زمانی هدایت تیم ملی بسکتبال را بر عهده گرفتم که هیچ کس حاضر نشد در آن شرایط که باورمن بدون اطلاع فسخ قرارداد کرده بود و تیم ملی هم در آستانه مسابقات قرار داشت، قبول مسئولیت کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر و در رابطه با دلیل تغییر سرمربی تیم ملی اعلام کرده بود که این تیم به انسجام بیشتری نیاز داشت و مربی ای لازم داشت که بتواند مدیریت کند. حاتمی در واکنش به این موضوع گفت:

طباطبایی از دریچه خودش درست حرف می زند اما من کارنامه قابل قبولی از خودم به جا گذاشتم. حالا هم نمی گویم چرا دیگر در کادر فنی تیم ملی نیستم اما واقعا چرا هیچکس در این مدت نظر من را در مورد یک سال گذشته نپرسید. ما طی این مدت بردهای ارزشمندی کسب کردیم و حتی قهرمان کاپ آسیا شدیم اما همه دیدار با عراق و باخت مقابل این تیم را ملاک قرار دادند در حالی که خیلی چیزها را شاید نمی دانند.

وی ادامه داد:

تیم ملی بسکتبال با سه چهار جلسه تمرین به عراق رفت تا با این تیم بازی کند آن هم در شرایطی که به خاطر مصدومیت های ایجاد شده بازیکن تخصصی برای پست دو نداشتیم. ارسلان کاظمی هم ماجرای خودش را داشت. دو بار در فرودگاه جا ماند و یک بار در اردن. یعنی از سه روزی که ما برای بازی با عراق زودتر به اردن سفر کردیم ارسلان مدام در فرودگاه بود. علاوه بر همه اینها دیدار با عراق با تغییرات فدراسیون بسکتبال همزمان شد و رفتن محمود مشحون از این فدراسیون. طوری که ۱۲ بازیکن ما مدام از تغییرات صحبت می کردند.

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال با یادآوری این که خیلی ها می گفتند شکست برابر عراق غیر عادی بود تصریح کرد:

اما به نظر من بیشتر از این نتیجه، رفتار بعضی از افراد غیرعادی بود که حتی در مورد این بازی و نتیجه آن از خود من هم به عنوان سرمربی نظر نپرسیدند حتی در این زمینه از برخی رسانه ها هم گله مندم.

مهران حاتمی در پایان با بیان اینکه فدراسیون بسکتبال و شخص رامین طباطبایی حق دارد گزینه مورد نظر خود را برای هدایت تیم ملی انتخاب کنند، گفت:

من با دل به کادر فنی آمدم و طی یک سال گذشته هم با دل کنار این تیم بودم. امیدوارم بقیه هم با دل و جام برای تیم ملی کار کنند. تاکید می کنم که اصلا بابت تصمیم فدراسیون ناراحت نیستم و از این که دیگر سرمربی تیم ملی نیستم دلخوری ندارم. دلخوری من این است که چرا یک کلمه هم راجع به تیم ملی و نتایج آن با من صحبت نشد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال در مهم‌ترین بازی خود از ۶ فینال باقی مانده تا قهرمانی در لیگ بیست و سوم، به مصاف تراکتور تبریز می‌رود.

شاگردان جواد نکونام که برای حفظ صدر جدول به پیروزی در این مسابقه احتیاج مبرم دارند، در حالی با تیم تراکتور مسابقه می‌دهند که حضور حمید مطهری روی نیمکت این تیم تراکتوری‌ها را به رقیبی تقریباً ناشناخته بدل می‌کند.

بر همین اساس، احتمالاً ترفند جواد نکونام برای در امان ماندن از غافلگیری، استفاده از قدرت حفظ توپ هافبک‌ها و ارائه یک بازی مالکانه و فوتبال رو به جلو خواهد بود. رویکردی که بدون شک مهمترین عنصر اعمال آن، آرش رضاوند است.

هافبک طراح و بازی ساز استقلال که در طول این فصل نقشی پررنگ در شکل دهی به حملات زهردار استقلال داشته و همواره با پاس‌های کلیدی خود از مورد توجه‌ترین ستاره‌های استقلال بوده است.

رضاوند که در قهرمانی دو فصل گذشته استقلال سهمی به اندازه نیم فصل داشته و در نیم فصل دوم در فولاد زیر نظر سرمربی کنونی آبی‌ها بازی کرده، امیدوار است در این فصل طلسم جام نیاوردن با استقلال را شکسته و برای اولین بار با این تیم قهرمان فوتبال ایران شود.

اتفاقی که بدون شک یکی از شاه کلیدهای وقوع آن، پیروزی در تبریز با درخشش احتمالی همین بازیکن خواهد بود. باید دید که آبی‌ها و رضاوند تا چه میزان در تحقق این مهم، موفق عمل خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز برای تماشاگران بازی تراکتور و استقلال
  • پیروزی ذوب آهن در دومین دیدار مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • دلیل باخت شهرداری گرگان به الریاضی/ مافیای بسکتبال دست ایران نیست
  • شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • پیروزی شاهین‌طبع در جدال مهران‌های بسکتبال/ استیونس همچنان می‌درخشد
  • برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • محمدحسین درخشانی: برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا