Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:16:23 GMT

سنندج| ۵ کشته و ۷۲۵ مصدوم در تصادفات شهری

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۷۳۲۹

سنندج| ۵ کشته و ۷۲۵ مصدوم در تصادفات شهری

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی سنندج گفت: در ده ماهه نخست امسال در تصادفات سطح شهر سنندج ۵ نفر کشته و ۷۲۵ نفر مصدوم شدند. ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسنوند ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: دهه فجر یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های مردمی است که با پیروی از رهبر خود توانستند بر دشمنان پیروز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر احساس مسئولیت نسبت به همنوعان خود گفت: بیشترین عامل در بروز تصادفات عوامل انسانی است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی سنندج تصریح کرد: 95 درصد از رانندگان منظبط بوده و قوانین رانندگی را رعایت و سلامت خود و دیگران برایشان اهمیت دارد اما مشکل ما با 5 درصد یا کمتر از 5 درصد رانندگان است که قانون‌گریز بوده و به هر نوعی تخلف انجام می‌دهند تا به مقصد برسند و با حرکات غیر متعارف خود سبب ایجاد مشکلات برای مردم می‌شوند.

وی گفت: متأسفانه قوانین ما قوانین بازدارنده نیستند و مسکن بوده و تأثیر چندانی در کاهش تصادفات ندارد اما وجود محدودیت، محرومیت اجتماعی و محرومیت از رانندگی و ابطال گواهینامه، می‌تواند سبب شود تا این افراد مقداری خود را با قوانین تطبیق دهند.

حسنوند با اشاره به اهمیت ایمنی جاده‌ها در کاهش تصادفات افزود: علی‌رغم تلاش مسئولان برای بالا بردن ضریب امنیت جاده‌ها، همین جاده‌ها باز مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور 12 میلیون موتور سیکلت وجود دارد که تنها 4 میلیون آن گواهینامه دارند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش بی‌رویه خرید موتور سیکلت در جامعه بوده‌ایم و همین سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی سنندج گفت: متأسفانه در کشور ما از موتور سیکلت برای جابه‌جایی مسافر و حمل بار استفاده می‌شود و این کار هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیمی به جامعه تحمیل می‌کند.

وی گفت: در ده ماهه نخست امسال در تصادفات سطح شهر سنندج 725 نفر مصدوم و 5 نفر کشته شدند که از این آمار 283 نفر راکب موتور سوار و 250 نفر عابر پیاده بوده‌اند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی سنندج با اشاره به مشکلات موجود در حوزه عابران پیاده خاطر نشان کرد: متأسفانه عابران پیاده و راکبان موتور سیکلت 70 درصد تصادفات شهر سنندج را به خود اختصاص داده‌اند بنابراین باید ایمنی سازی جهت عبور عابران از پیاده‌روها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه جریمه، صبحت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی صد هزار تومان است، گفت: متأسفانه موتور سیکلت‌هایی که در اختیار داریم هیچ گونه ایمنی ندارند.

حسنوند با تاکید بر استفاده از ظرفیت فرهنگی استان در جهت طرح ارتقای فرهنگ ترافیک افزود: باید از ظرفیت ائمه جمعه و آموزش هدفمند برای ارتقا و اجرای طرح فرهنگ ترافیک استفاده شود تا درصدی از تصادفات که مربوط به عابران پیاده و راکبان موتور سوار است، کاهش یابد.

انتهای پیام/ ت

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد گفت: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

وی اضافه کرد: مرتکبان ۶ هزار و ۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، دیروز ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

اسدنژاد افزود: اکنون ترافیک در خیابانهای این کلانشهر عادی و روان است.

روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود