Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@19:39:47 GMT

احتمال ورود به سانچی در عمق 115 متری

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۷۶۴۴

پول‌نیوز - غواصان موفق شدند با رسیدن به لاشه نفتکش، در کنترل نشت سوخت از آن اقداماتی را انجام دهند اما هنوز موفق به حضور در درون نفتکش نشده اند، با این حال احتمال ورود به لاشه سانچی در عمق ۱۱۵ متری دریا در روزهای آینده وجود دارد.
پیکر ۳ تن از خدمه نفتکش غرق شده سانچی به ایران رسید اما هنوز از سرنوشت پیکر ۲۹ تن از خدمه این نفتکش اطلاعی در دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد و ظواهر امر و همچنین اطلاعات بدست آمده تا امروز حاکی از این است که به احتمال زیاد این ۲۹ پیکر در لاشه نفتکش غرق شده هستند اما دسترسی به آنها به خاطر قرار گرفتن نفتکش در عمق ۱۱۵ متری آبهای شرقی چین، بسیار سخت است.
غواصان در روزهای اخیر برای نخستین بار از زمان غرق شدن نفتکش (۲۴ دی ماه) موفق شدند به لاشه نفتکش در عمق آب دست یابند. رسیدن غواصان به لاشه نفتکش در عمق ۱۱۵ متری آب، امیدها را برای یافتن پیکر دیگر خدمه سانچی بیشتر کرده است با این حال مدیرعامل شرکت ملی نفتکش دست یابی به اجساد شهدا را بسیار سخت می داند.
سیروس کیان ارثی در این خصوص گفت: "به دلیل شدت انفجار شکل ظاهری کشتی دفورمه شده و تغییر شکل یافته، از اینرو ورود به آن را سخت کرده است. با این حال گروه غواصی در تلاش هستند تا اتاقک ها و کابین های سانچی را بررسی کنند تا ببینند آیا پیکر خدمه در این اتاقک ها هست یا خیر."
غواصان موفق شدند با رسیدن به لاشه نفتکش، در کنترل نشت سوخت از آن اقداماتی را انجام دهند اما هنوز موفق به حضور در درون نفتکش نشده اند، با این حال احتمال ورود به لاشه سانچی در عمق ۱۱۵ متری دریا در روزهای آینده وجود دارد.* بررسی ها برای علت یابی حادثه ادامه دارد
در حالی که هنوز ابهامات زیادی در خصوص نحوه بروز این حادثه و چرایی برخورد کشتی چینی به نفتکش ایرانی وجود دارد و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر این ابهامات، پیگیر علت یابی حادثه هستند، بررسی ها در خصوص این حادثه توسط تیم هایی از کشورهای ایران و چین و همچنین نمایندگان شرکت های بیمه گر ادامه دارد.
سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در این خصوص گفت: "هم شرکت های بیمه گر دو کشتی ایرانی سانچی و چینی کریستال در حال بررسی سانحه هستند و هم چهار کشور ذینفع این قضیه بر اساس تفاهم نامه ای که امضا کرده اند در حال رمزگشایی جعبه سیاه هستند."
وی افزود: "در حال حاضر امکان پیش داوری در خصوص تعیین مقصر حادثه وجود ندارد و تا زمانی که اطلاعات جعبه سیاه رمزگشایی نشود نمی توان مقصر را تعیین کرد. مشاوران بین المللی نیز در حال بررسی سانحه هستند و به محض اعلام نتایج اطلاع رسانی خواهد شد."
، نفتکش ایرانی سانچی ۳۳ روز پیش، پس از ۸ روز سوختن مداوم بر روی آب در ۲۷۰ کیلومتری ساحل در آبهای شرق چین غرق شد و رد عمق ۱۱۵ متری دریا آرام گرفت.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان

ایسنا/قزوین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: با تشکیل کارگروه علت‌یابی، تمامی جوانب آتش‌سوزی و انفجار انبار مواد دخانی در خیابان شهید انصاری قزوین که منجر به شهادت یک آتش‌نشان شده بود؛ به‌صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، داریوش مرادی اظهار کرد: با تشکیل کارگروه علت‌یابی، تمامی جوانب آتش‌سوزی و انفجار انبار مواد دخانی در خیابان شهید انصاری قزوین به‌صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مرکز پیام سازمان آتش‌نشانی قزوین زمان اعلام آتش‌سوزی را در ساعت ۱۵:۳۰ ثبت کرده که بلافاصله و در ابتدا نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه ۳ مولوی و یک باغ‌دبیر در فاصله زمانی ۴ دقیقه در محل حاضر دند و با توجه به وسعت حریق و موقعیت ساختمان، تعداد ۷ گروه دیگر شامل ۲۰ دستگاه خودرو ویژه اطفایی و ۴۰ نفر آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بیان کرد: بنا بر اظهارات مالک حوالی ظهر چهارشنبه، ۲۲ فروردین ماه، پیام کوتاهی از سیستم دزدگیر مغازه، مبنی بر به صدا درآمدن آژیر در طبقه زیرزمین برای او ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های به‌عمل آمده دقایقی قبل از ورود آتش‌نشانان، چندین کپ انفجاری در محل حادثه اتفاق افتاده که منجر به دفرمه شدن درب آهنی اصلی مجموعه شده و با حضور آتش‌نشانان بلافاصله نسبت به بررسی اولیه محل اقدام شده و با توجه به عدم حضور مالک در محل و عدم اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع در خصوص ماهیت محصولات دپو شده و خطرات آن، در ابتدای عملیات، اطفای حریق و تخلیه دود طی حدود ۱۵ دقیقه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرادی تصریح کرد: در ادامه و حین عملیات تهویه و اطفای حریق قسمت‌های داخلی محل، به یک باره انفجار مهیبی رخ داده که منجر به شهادت آتش‌نشان محمدجواد چگینی و مصدومیت ۶ نفر از پرسنل شد.

وی در خصوص علت آتش‌سوزی با رد عواملی چون اتصالی در سیستم برقی و انشعاب گاز محل به‌عنوان دلایل اولیه، کانون آتش‌سوزی را در نزدیکی راه‌پله عنوان کرده و گفت: تمامی جزئیات و مستندات پرونده به منظور پیگیری تحویل مسئولین حقوقی و دستگاه قضایی شده است.

این مسئول در پایان اظهار کرد:امیدواریم با پیگیری مسئولان امر نسبت به خارج شدن انبارهای متعدد و خطرناک از سطح شهر اقدام جدی و فوری صورت گیرد تا با رعایت ایمنی و اجرای استانداردها و اصول انبارداری توسط مالکین، شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • صلاحیت خریداران سرخابی‌ها قبل از ورود به معامله بررسی شد