Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بي برنامه بودن در مسکن مهر موجب بروز مشکلاتي شد اما دولت تدبيرو اميد آن را حل کرد.

به گزارش ايرنا، حبيب ‌الله طاهرخاني جمعه در مراسم بهره ‌برداري از 450 واحد مسکوني مسکن مهر شهر صدراي شيراز
با بيان اينکه در دولت پيشين براي تأمين مالي و خدماتي مسکن‌ مهر هيچگونه پيش‌بيني و برنامه‌ريزي صورت نگرفته‌ بود، گفت: اين بي‌برنامگي بار تأمين منابع را تماماً بر دوش دستگاه‌هاي دولتي انداخت که رفع آن فرايندي پيچيده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي سياست ايجاد شهر‌هاي جديد را ثمره انقلاب اسلامي دانست و بيان کرد:رسيدگي به روند احداث و تکميل 18 شهر جديد در دستور کار وزارت‌ راه و شهرسازي است که شهر صدرا يکي از آن‌ها به شمار مي‌رود و بخشي از بار جمعيتي کلان‌ شهر شيراز را در خود جاي داده است.
طاهرخاني افزود: در گسترش و ايجاد شهر‌هاي جديد، مفهوم‌ هويت‌ يابي و شهري بودن بخشي از شاخص‌هاي مهم و زمان ‌بر محسوب مي‌شود.
مديرعامل شرکت مادرتخصصي شهر‌هاي جديد با اشاره به جمعيت قريب به 100هزار نفري شهر صدرا، بر ضرورت هويت‌ بخشي و ايجاد ريرساخت هايي براي شکل ‌گيري و تکامل جنبه‌هاي فرهنگي، مذهبي، گردشگري، علمي و کارکردي تأکيد کرد.
وي خلأ فضاهاي درماني و فرهنگي را در مجموعه‌هاي برنامه‌ ريزي‌ شده غير‌قابل پذيرش خواند و بيان داشت:راه‌اندازي 25هزار واحد مسکن مهر در دولت پيشين در شهر صدرا که جمعيتي 75هزار نفره را در خود جاي مي‌دهد، بدون درنظر گرفتن تأمين مالي خدمات روبنايي و زيربنايي باعث تأخير و عقب‌ماندگي در تحويل آن شده بود.
طاهرخاني تمرکز وزارت راه و شهرسازي دولت يازدهم و دوازدهم را بر تأمين پشتيباني لازم براي حمايت از اقشار کم‌درآمد ساکن پروژه‌هاي مسکن مهر عنوان کرد و گفت: درصورتي که پشتيباني کافي براي تکميل و فراهم‌آوردن امکانات صورت نگيرد، کاردکرد شهري به ضد کارکرد بدل مي‌شود و مشکلاتي را فراهم مي‌آورد که در سال‌هاي گذشته گريبان صدرا را گرفت و باعث بدنامي آن شد و هم‌اکنون بيرون آوردن شهر صدرا از برچسب بدنامي در دستورکار اين وزارتخانه است.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: با گذر از اين مرحله به هدف اصلي ايجاد شهر صدرا که انتقال بخشي از کارکردهاي کلان‌ شهر شيراز به آن است نزديک مي‌شويم و با پايه‌گذاري ارائه خدمات درماني در سطح ملي، منطقه‌اي و حتي بين‌المللي بخصوص در حوزه پيوند کبد که امکانات آن تاکنون فراهم شده است، درصدد هويت‌بخشي به اين شهر هستيم.
وي همچنين توجه به محورهاي گردشگري-‌تفريحي و فرهنگي و علمي را از عوامل شکل‌دهي به اقتصاد شهر صدرا ناميد و بيان داشت: با رفع کمبود‌ها و فراهم‌آوردن امکان دسترسي و گسترش شبکه حمل‌و‌نقل عمومي به‌ويژه اتصال صدرا به شبکه ريلي در پي ناميدن شهر صدرا با عنوان شهر زندگي و محيط‌زيست پايدار هستيم.
آيين افتتاح 450 واحد مسکن مهر، دو باب مدرسه دوازده‌ کلاسه و کلنگ‌ زني بهسازي و تعريض محور صدرا - دوکوهک صبح جمعه 27 بهمن‌ توسط شرکت عمران شهر جديد صدرا برگزار شد.
شهر جديد صدرا در شمال غربي شيراز واقع شده است.
خبرنگار: سيده سميرا متين نژاد ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
7375 / 1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در این استان در چارچوب عملکرد کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خبر داد.

وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات قزوین اظهار کرد: گشت‌های مشترک کنترل املاک و مستغلات در استان قزوین به منظور ساماندهی مشاوران املاک در سال جدید ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها اقدام شود.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: از همین‌رو به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ۲۶۴۶ بازدید در سطح استان انجام شده که از این تعداد ۷۴۳ مورد تخلف ثبت شده است.

میزانی عنوان کرد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است که در همین راستا ۶۹۱ مورد پرونده برای مشاورین املاک متخلف تشکیل شده و از این تعداد ۱۲۴ مورد پلمپ شده و اخطار دریافت کردند.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی جرایم متخلفین بالغ بر سه میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده که از این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان آن وصول شده است. گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم و در سال جدید هم این گشت زنی ها تا ساماندهی فعالیت مشاوران املاک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749300

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن