Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@15:22:59 GMT

احضار وزير دفاع پاکستان به مجلس سنا

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۸۳۸۶

به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما، «رضا رباني» رييس مجلس سناي پاکستان «خرم دستگيرخان» وزير دفاع اين کشور را براي پاسخ گويي درباره اعزام نيروهاي نظامي به عربستان به مجلس سنا احضار کرد.
رسانه هاي پاکستان اعلام کردند: در نشست امروز مجلس سنا که به رياست «رضا رباني» برگزار شد ، سناتور «فرحت الله بابر» با اعلام نگراني عميق خود از تصميم ارتش پاکستان براي اعزام شماري از نظاميان اين کشور به عربستان سعودي گفت: روابط عمومي ارتش پاکستان در بيانيه اي اعلام کرده است که ارتش به زودي دسته هاي جديدي به عربستان اعزام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ارتش در اين بيانيه تعداد نيروهاي اعزامي به عربستان را اعلام نکرده است.
فرحت الله بابر گفت: پس از ديدار سفير عربستان در پاکستان با فرمانده ارتش اين کشور ، ارتش ما اين تصميم را اتخاذ کرده است.
وي خاطرنشان کرد که پيش از اين نيز فرمانده ارتش پاکستان بدون هيچ اطلاع قبلي سفري غيررسمي به عربستان انجام داد و در آن کشور ملاقات هاي مهمي داشته است.
بابر تاکيد کرد: اين موضوع بسيار نگران کننده و مهم است همچنين ارتش درباره اعزام نيروهاي خود به عربستان هيچ اطلاع قبلي به مجالس ملي و سنا نداده است.
رييس مجلس سنا با اعلام نگراني در زمينه اين موضوع «خرم دستگيرخان» وزير دفاع پاکستان را براي پاسخگويي درباره اعزام نيروهاي پاکستاني به عربستان در نشست آتي مجلس سنا احضار کرد.
روابط عمومي ارتش پاکستان روز پنج شنبه در بيانيه اي اعلام کرد: ارتش اين کشور يک دسته نظامي را براي آموزش و ارائه خدمات مستشاري به عربستان اعزام خواهد کرد.
اين بيانيه افزود: ارتش اين تصميم را پس از ديدار اخير «نواف سعيد المالکي» سفير عربستان در پاکستان با «ژنرال قمر جاويد باجوا» فرمانده ارتش پاکستان اتخاذ کرده است.
در اين بيانيه آمده است: اين دسته جديد نظاميان پاکستاني قرار است به دسته هاي موجود در عربستان بپيوندد و قرار نيست که اين دسته ها خارج از عربستان مستقر شوند.
اين بيانيه افزود: در اين ديدار دوجانبه ، موضوعات مورد علاقه دو کشور در امور امنيت منطقه اي مورد بحث قرار گرفت.
براساس توافقنامه دوجانبه بين اسلام آباد و رياض در سال 1982 ، بيش از 1180 سرباز پاکستاني در عربستان به سر مي برند و در زمينه آموزش نيروهاي عربستاني و ارائه خدمات مستشاري فعاليت دارند. پاکستان و عربستان روابط و همکاري هاي نظامي و دفاعي قوي دارند. پاکستان عضو ائتلاف نظامي عربستان که سال گذشته تشکيل شد ، است. فرماندهي اين ائتلاف نظامي را ژنرال «راحيل شريف» فرمانده سابق ارتش پاکستان بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه پاکستانی داون، پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان در جریان عملیاتی دست کم ۱۰ تروریست را در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه کشتند.

سرویس مطبوعاتی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد که این رخ‌داد در تبادل آتش جداگانه در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه رخ داده است.

شاخه رسانه‌ای ارتش پاکستان در این باره خبر داد که ۶ تروریست در یک عملیات اطلاعاتی که توسط نیروهای امنیتی در منطقه وزیرستان شمالی واقع در خیبرپختونخواه انجام شد، کشته و مخفیگاه آنها نیز منهدم شد.

از سوی دیگر، اداره مبارزه با تروریسم (CTD) بلوچستان پاکستان اعلام کرد که ۴ تروریست در این ایالت کشته شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR)، نیروهای امنیتی این عملیات را در پی گزارش‌هایی مبنی بر حضور تروریست ها در منطقه انجام دادند.

ارتش پاکستان در بیانیه خود تصریح کرد: عملیات پاکسازی در این منطقه در حال انجام است.

کد خبر 6097479

دیگر خبرها

  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود
  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو