Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@07:48:33 GMT

سه طرح عمراني در شهر صدراي شيراز افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۸۶۸۷

سه طرح عمراني در شهر صدراي شيراز افتتاح شد

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- آيين افتتاح 450 واحد مسکن مهر، دو باب مدرسه دوازده ‌کلاسه و کلنگ ‌زني بهسازي و تعريض محور صدرا - دوکوهک توسط شرکت عمران شهر جديد صدرا برگزار شد.

به گزارش ايرنا اين آيين جمعه 27بهمن با حضور معاون وزير راه و شهرسازي، استاندار فارس، نمايندگان شيراز در مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان شهر صدرا صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس در اين مراسم طي سخناني با اشاره به اينکه اساس و ارکان برپايي شهر صدرا مي‌تواند قوتي در کنار کلان ‌شهر شيراز و مفر تفريحي و زندگي آرام باشد، گفت: گذشته تجارب سختي را به ما القا کرده‌ است؛ ‌اما بايد از آن گذر کرد و براي اهداف بزرگ گام برداشت.
اسماعيل تبادار افزود: آوازه صدرا در سال‌هاي گذشته چندان زيبنده‌ اين شهر نبود و رسيدگي به بعضي مسائل نيز به سيستم قضا واگذار شد در اين ميان حتي عملکرد مطلوب مسئولان در اين شهر نيز در پرتو نابساماني‌هاي موجود زيرسؤال مي‌رفت که خوشبختانه اين معضلات با تدبير و درايت رفع شد و امروز شاهد بساماني در مديريت شهر صدرا هستيم.
وي ابراز اميدواري کرد مجال فراهم‌شده امکان رفع انتظارات مردم و توقعات آن‌ها را ايجاد کند.
استاندار فارس بهره‌برداري از دو مدرسه 12کلاسه را با توجه به دو شيفته يا استيجاري ‌بودن برخي مدارس نشان‌دهنده توجه به مؤلفه مهم آموزش دانست.
تبادار ايجاد بيمارستان پيوند کبد در صدرا را ارمغان‌ آوردنده جايگاهي ويژه براي اين شهر خواند و بيان داشت:اين موضوع براي فارس اهميتي منطقه‌اي و بين‌المللي دارد همچنين ايجاد زمينه‌هاي گردشگري و توسعه پرديس دانشگاهي دانشگاه آزاد و نيز انتقال دانشگاه صنعتي از شيراز به اين شهر از برجستگي‌هاي شهر جديد صدراست که آن را در آينده باعنوان نماد شهر گردشگري، علمي و سلامت معرفي خواهد کرد.
اين مقام مسئول بر ضرورت توسعه شهري صدرا برمبناي اسناد بالادستي تأکيد کرد و گفت: توسعه محور‌هاي ارتباطي صدرا از جمله ايجاد گذر از دوکوهک به‌ فوريت در دستور کار قرار گرفت و به‌ زودي ديگر گذرها نيز ايجاد مي‌شود؛ ‌همچنين انتظارات مردم درباره ايجاد آرامستان و ديگر مسائل به‌زودي برآورده خواهد شد.
مدير عامل شرکت عمران شهر جديد صدرا گفت: در دولت دهم تنها 3000 واحد از 25هزار واحد مسکن مهر شهر صدرا افتتاح شد و 85درصد پروژه مسکن مهر صدرا و 20درصد کل مسکن مهر استان فارس در دولت يازدهم و دوازدهم تکميل و به بهره‌برداري رسيد.
خليل حاجي پور با بيان اينکه تأکيد شرکت عمران شهر صدرا بر تحويل صِرف ساختمان نيست، بيان کرد: پيرو اسناد بالادستي تمرکز اين شرکت بر فراهم‌آوردن امکانات و شرايط مسکوني همزمان با تحويل پروژه است.
مدير عامل شرکت عمران شهر جديد صدرا افزود: مسکن مهر بناسازان رمضان با 1984واحد مسکوني از پروژه‌هاي مهم اين شرکت به‌شمار مي‌رود که مانند جسدي بي‌ تحرک بود و بيش از يک سال متوقف شده بود اما به همت مسئولان گره اين پروژه باز و احيا شد.
وي نويد احداث و تحويل زون شرقي اين پروژه را تا پايان خرداد 97 داد و بيان کرد: زون شرقي 1000واحد را دربر مي‌گيرد که با همه خدمات و امکانات تا هفته دولت سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد؛ همچنين 4000 واحد نيمه‌کاره مسکن مهر شهر صدرا نيز در بازه زماني يادشده تکميل و به بهره‌برداري خواهد رسيد.
حاجي‌پور به بهره‌برداري از دو مدرسه 12کلاسه با اعتباري بالغ بر 50ميليارد ريال از منابع داخلي شرکت عمران صدرا اشاره کرد و گفت: احداث و تعريض و بهسازي بزرگراه صدرا-دوکوهک با هزينه‌اي بالغ بر 120ميليارد ريال صورت گرفته است که در نيمه اول سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد و بخشي از مشکلات حمل‌و‌نقل برون‌شهري صدرا را حل مي‌کند.
اين مقام مسئول ادامه داد: شرکت عمران شهر صدرا بر مبناي طرح استراتژيک CDS که در راستاي جهت‌گيري اصولي شهر صدرا فعاليت مي‌کند و برنامه‌ها را برمبناي چشم‌انداز توسعه 20‌ساله صدرا اجرايي خواهد کرد.
شهر صدرا در شمال غربي شيراز واقع شده است.
خبرنگار: سيده سميرا متين نژاد ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
7375 / 1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات که همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان و به شهرستان میامی این استان سفر کرده است در ابتدای ورود به این شهر به مزار شهدای این شهرستان رفت و از مقام والای شهدا تجلیل کرد.

وی برای آغاز بهره برداری از پروژه های برق شهرستان میامی در پست ۴۰۰ کیلوولت برق این شهرستان حاضر شد و آنرا به بهره برداری رساند.

زارع پور در این مراسم با اشاره به اینکه این سفر چهل و ششمین سفر رئیس جمهوری در کمتر از ۳سال گذشته است، گفت: هدف از این سفرها دیدن مشکلات از نزدیک و رفع آنها در مقدورات دولت است. 

وی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه به پایداری شبکه برق کمک می کند، افزود: حوزه ارتباطات نیز وابستگی بسیاری به برق دارد و در حال حاضر بیشترین مشکل حدود ۱۵۰۰ روستای باقیمانده برای ایجاد ارتباط، نبود برق است که به مرور در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه‌ها فضای کسب و کارها برای عموم مردم تسهیل شود.

در این مراسم آله داد معاون هماهنگی انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر توضیحاتی را درباره اجرای این پروژه‌ها و تاثیر آن در این شهرستان ارائه کرد.

وی از تخصیص اعتبار ۲۲۱۲ میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه ها خبر داد.

وزیر ارتباطات بعد از این برنامه به آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها رفت و با دستور وی عملیات این پروژه آغاز شد.

زارع‌پور در آئین آغاز این عملیات با اشاره به اینکه یک سوم کشور در دو سال گذشته تحت پوشش این پروژه قرار گرفته است، گفت: برای اجرای این پروژه در شهرهای استان سمنان برنامه ای در دو فاز تهیه شده است که با درخواست فرماندار شهرستان میامی ظرف ۲۴ ساعت گذشته دستور دادم کارگاهی برای آغاز این پروژه در این شهرستان‌ تجهیز شود و بر اساس قولی که توسط اپراتور داده شده در ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات این شهرستان به طور کامل تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار می گیرد.

همچنین حسن پور مدیرکل ارتباطات استان سمنان در این مراسم اعلام کرد که این پروژه با ۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان میامی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • ۷۵۰ واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر افتتاح می‌شود
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری