Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - احتمالا شما هم خبر پرتاب رودستر ايلان ماسک به سمت فضا و کمربند سيارکي را شنيده ايد. برکسي پوشيده نيست که تسلا در طراحي و ساخت اين خودرو از لوتوس مشاوره گرفته و بسياري معتقد اند رودستر تسلا کپي الکتريکي شده اي از خودروي لوتوس اليزه است.
بارزترين ويژگي لوتوس اليزه که آن را تبديل به يک خودروي جذاب و پرشتاب کرده است وزن اندک کمتر از 1 تني اين خودرو نسبت به ساير وسايل نقليه هم رده خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همين دليل اين محصول لوتوس مي تواند پايه و اساس مناسبي باشد که ساير وسايل نقليه الکتريکي بر مبناي آن ساخته شوند. بسياري معتقد اند تسلا براي توليد رودستر خود از قطعات اليزه استفاده کرده و به عبارت ديگر با الکتريکي کردن خودروي لوتوس و طبيعتا افزايش وزن آن رودستر معروف خود را طراحي و توليد کرده است.

اگر ماهم رودستر تسلا را به عنوان يک کپي الکتريکي شده از لوتوس اليزه در نظر بگيريم به اين ترتيب اليزه تنها خودرويي است که هم بر روي خشکي و هم در دريا و هم در فضا حرکت کرده است.
در سال 2008 يک کمپاني خودروسازي سوئيسي به نام راين اسپيد که عمدتا در حوزه تغيير ماهيت و طراحي مجدد وسايل نقليه فعاليت مي کند نگاهي به خودروي اليزه لوتوس انداخته و تصميم گرفت تا اين وسيله نقليه را به يک زيردريايي تبديل کند.
تصاوير موجود در متن که خودرويي را در دريا نشان مي دهد در واقع لوتوس اليزي را به تصوير مي کشد که توسط اين کمپاني به يک زيردريايي تبديل شده و نام sQuba براي آن انتخاب شده است.
sQuba تنها زيردريايي نيست که بر پايه محصولات لوتوس ساخته شده است. در سال 1977، در يکي از فيلم هاي جيمز باند به نام جاسوسي که مرا دوست داشت خودروي لوتوس اسپريت نيز در نقش يک زيردريايي بکار گرفته شده است.
در واقع در طي جريان فيلم اين خودرو براي تعقيب يکي از شخصيت هاي داستان به درون درياي مديترانه پرتاب شده و در درون آب تبديل به يک زيردريايي مي شود.

هرچند که لوتوس اسپريت نام برده هرگز به عنوان يک زيردريايي نتوانست در دريا حرکت کند اما ايلان ماسک در مورد آن معتقد بود که اين خودرو آهنين بوده و ايده تبديل آن به زيردريايي شگفت انگيز است.
با وجود اينکه لوتوس اليزه تنها خودرويي است که علاوه بر زمين، در دريا و فضا هم از آن استفاده شده اما شايد براي شما جالب باشد بدانيد که امکان استفاده قانوني از اين وسيله نقليه در جاده ها و خيابان هاي ايالات متحده وجود نداشته و دولتمردان اين کشور محدوديت هايي را براي استفاده از اين خودرو صادر کرده اند.
برخلاف امريکا، اليزه مي تواند آزادانه در جاده هاي اروپا و آسيا حرکت کرده و حتي در کشور خوش نقشمان نيز قابل راندن است.
شما با جستجو عباراتي مثل "amphibious cars" به انگليسي يا "خودروهاي آبي خاکي " به فارسي خودروهاي فراواني در مدل هاي نظامي و غيرنظامي خواهيد يافت که قابليت استفاده در دريا و خشکي را دارند. اما اليزه تنها خودرويي است که هم در خشکي، هم در دريا و هم در فضا حرکت کرده است.
با اين اوصاف به نظر مي رسد که لوتوس به عنوان يک خودروساز همه کاره توانايي ساخت شاسي بلند مخصوص خود را داشته و مخالف آن اين کمپاني انگليسي را دست کم گرفته اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم) نمایی از طولانی‌ترین پل تاریخی ایران (فیلم) کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

دیگر خبرها

  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ