Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ديروز گفتيم که اينتل تلاش براي يافتن نقص هاي امنيتي مشابه با باگ هاي Meltdown و Spectre را آغاز کرده است. اما ظاهراً خلاصي از دست نقص هاي امنيتي مذکور در پردازنده هاي اين شرکت به اين سادگي ها محقق نمي شود. به تازگي محققين موفق به کشف راهي تازه براي سوء استفاده از اين باگ ها براي نفوذ به رايانه ها شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروهي از محققين دانشگاه پرينستون و متخصصين کمپاني انويديا گرد هم آمدند تا بتوانند تمام روش هايي که امکان دارد مجرمين رايانه اي از طريق آنها و با استفاده از باگ هاي Meltdown و Spectre امکان نفوذ به رايانه ها و دسترسي به اطلاعات حساس پيدا کنند را کشف نمايند.
در روش جديد نفوذگر مي تواند با استفاده از حفره هاي مورد بحث دو هسته از پردازنده را در مقابل دو هسته ديگر قرار داده و پردازنده هاي چند هسته اي را وادار به نمايش اطلاعات کش شده نمايند.

خبر خوب اين است که ظاهراً وصله هاي نرم افزاري جديدي که اينتل و ساير توليد کننده ها عرضه نموده اند مي توانند به خوبي مسير نفوذ تازه کشف شده را مسدود سازند،‌ گرچه همين وصله ها خود منجر به بروز مشکلات جديد و به خصوص کاهش سرعت و عملکرد پردازنده ها خواهند شد.
با آن که اينتل و ساير چيپ سازها وعده داده اند که تغييرات ايجاد شده در طراحي چيپ هاي آينده آنها نگراني ها از بابت باگ هاي Meltdown و Spectre را مرتفع مي سازد، اما برخي کارشناسان باور دارند که دسترسي به ايمني کامل نيازمند ايجاد تغييراتي اساسي تر در معماري چيپ هاي آينده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ

در روزهای اخیر مذاکرات آتش‌بس در غزه بسیار جدی شده و طرف‌های مذاکره در قاهره امیدوار هستند به‌زودی توافق آتش‌بس ایجاد شود. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر مذاکرات آتش‌بس در غزه بسیار جدی شده و طرف‌های مذاکره در قاهره امیدوار هستند به‌زودی توافق آتش‌بس ایجاد شود.این مذاکرات درست در آستانه مطرح شدن ادعای حمله رژیم صهیونیستی به رفح به مراحل جدی‌تری رسیده و آمریکا یک‌پای آن است.اما بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که حمله به رفح قطعی است و این ربطی به انجام و عدم انجام توافق در مصر ندارد.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۹/ «دوراهی تسلیم و شکست»
  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • هانیه رستمیان به فینال جام جهانی رسید
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!
  • رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
  • سرخپوشان بعد از تمرین راهی قائمشهر شدند
  • فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ