Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@03:00:00 GMT

اولین شهید شهر اشکذر

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۹۸۴۲

بسیج اشکذر:
شهید معظم محمد حسین داداش پور اشکذری
تاریخ تولد : ۱۳۴۲/۴/۱
محل تولد: اشکذر یزد
تاریخ شهادت : ۱۳۶۰/۱/۱۵
محل شهادت : مریوان
شهیدمحمد حسین داداش پور اشکذری در اول تیر سال ۴۲ در اشکذر چشم به جهان گشود پدرش صفر علی کشاورز ساده ای بود. تا پایان دوره ابتدایی در اشکذر تحصیل علم کرد دوره راهنمایی و دبیرستان را بعلت مهاجرت خانواده به کرج با نمرات بسیار خوب گذراند در اواخر سال ۵۹ با شروع تهدیدات دشمنان و ایجاد نا امنی در شهرهای مرزی در پادگان امام حسین (ع) تهران آموزش دید و برای رویارویی با منافقین و گروههای منحرف به جبهه های غرب کشور اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در عملیات با برابر دمکراتها محاصره و به اسارت آنها در آمد ودر نیمه فروردین سال ۱۳۶۰ عمار گونه به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از ۱۵ روز به زادگاهش اشکذر منتقل و به عنوان اولین شهیدشهر اشکذر در روضه الشهداء این شهر بخاک سپرده شد
درآخرین نامه به بیکی از اقوام یک بیت شعر از او به یادگار مانده:
وعده دیدار ما اندر بهشت است حلالم کن حلالم کن حلالم کن
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
منبع : ستارگان حریم وصال ( با اندکی ویرایش)

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام در سال جاری

علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با بیان اینکه این گوساله شامگاه سه شنبه متولد شده است، اظهار کرد: طی روز‌های آینده گوساله‌های دیگری نیز در این سایت متولد خواهند شد.

وی توضیح داد: سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ راس گوزن بالغ نر و ماده از این سایت به استان خوزستان منتقل شدند و باتوجه بروز خشکسالی و اینکه گوزن‌های باقیمانده سایت ایلام در سن باوری و لقاح نبودند، زاد و ولد گوزن زرد ایرانی در سایت احیا و تکثیر مانشت و قلارنگ در بهار سال گذشته روی نداد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: علاوه بر این گوساله تازه متولد شده، تعداد دیگری از گوزن‌های ماده سایت مانشت و قلارنگ، روز‌های پایانی آبستنی خود را طی می‌کنند و به تدریج گوساله‌های دیگری در این سایت در روز‌های آتی متولد خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه سایت مانشت و قلارنگ یکی از موفق‌ترین سایت‌های تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی در سطح کشور است، افزود: در طی سال‌های اخیر تاکنون ۵۵ راس گوزن بالغ نر و ماده از ایلام به استان‌های خوزستان، یزد و اردبیل ارسال شده است و سال گذشته نیز ۲ راس گوزن نر بالغ از مازنداران به این سایت آورده شد.

وی در خصوص هدف از جابجایی و انتقال گوزن‌ها به دیگر سایت‌های کشور، اظهار کرد: برای حفظ سلامت ژنتیکی گوزن‌ها در نسل‌های بعدی و کاهش لقاح درون خانوادگی، باید گوزن‌های بالغ نر و ماده بین سایت‌های مختلف جابجا شوند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام‌
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام در سال جاری
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود