Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی رضا یونسی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: دولت تدبیر و امید ۷۶۷ میلیون تومان به امر پیشگیری از اعتیاد، افزایش تاب آوری و حق بیمه افراد کارآفرین استان امسال اختصاص داده است.

وی به اختصاص ۸ میلیارد تومان از سوی دولت تدبیر و امید به امر شتاب بخشیدن به روند کارآفرینی معتادان بهبود یافته استان در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: بازارچه‌هایی برای عرضه تولیدات معتادان در حال ترک بویژه در ایام نوروز اختصاص یابد و شهرداری‌ها در این حوزه‌ها باید بیشتر نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی و ترک اعتیاد در استان در حال فعالیت هستند.

یونسی افزود: استان نسبت به گذشته عاری از افراد معتاد متجاهر هست و با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های مسئول، کار در این حوزه بصورت مطلوب به جلو می‌رود.

وی اعتیاد به مواد مخدر را یکی از آسیب‌های خانمان برانداز خواند و پیشگیری، آگاهسازی و مبارزه را از برنامه‌های پیش روی این ستاد بیان کرد.
یونسی بربسترسازی فرهنگی در پیشگری از اعتیاد در سنین پایین تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: طرح جامع مبارزه با انواع مواد مخدر و روش‌های پیشگیرانه در مدارس نیز باید با برنامه ریزی منسجم‌تر صورت گیرد و موضوع آگاهسازی باید دقیقتر وبه روز شده باشد.

وی به اقدامات شورای تامین و دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در جمع آوری و ساماندهی معتادان، متکدیان و کارتن خواب‌ها اشاره کرد و کاهش چشمگیر معتادان خیابانی و کارتن خواب‌ها را نشان از اقدامات مناسب در پیشگیری و مقابله با اعتیاد بیان کرد.

انتهای پیام/آ

ساماندهی اشتغال معتادان بهبود یافته در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان

یکی از فعالان حوزه کارآفرینی "علوم کشاورزی"، "زیست فناوری"، "نانو" و "علوم زیست پزشکی" را از جمله حوزه های مستعد برای توسعه نوآوری و مقوله کارآفرینی و دانش بنیانی در کشور می‌داند که می‌توان در قالب پایان نامه‌های دانشگاهی اقدام به کارآفرینی در قشر دانشجویان کرد.

مهیار رفیعی فعال کارآفرینی کشور در حوزه‌های کشاورزی و زیست فناوری و دارو در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: موضوع کارآفرینی و دانش بنیان از مهمترین رویکردهای حال حاضر کشور است که با در نظر گرفتن راهبردی بودن این حوزه، نیاز است تا چنین موضوعاتی مورد توجه سازمان‌های ذیربط و مراکز علمی قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر دانشجویان آن طور که باید از بحث کارآفرینی و دانش بنیان اطلاعی ندارند و بیشتر آنها از مراحل و روال صحیح ارائه ایده تا دانش بنیان شدن، ناآگاه هستند.

رفیعی یکی از راه حل‌های پیش رو برای گسترش و پیشرفت دانش بنیانی و توسعه کارآفرینی در بین دانشجویان را تشویق آنها به سمت نوآوری و ایده‌های نوآورانه در راستای برطرف کردن نیازهای اساسی کشور دانست و یادآور شد: این امر باید از سوی دانشگاه‌ها و در قالب حمایت از پایان نامه‌ها صورت گیرد.

این فعال حوزه کارآفرینی تاکید کرد: از سوی دیگر برای ترویج کارآفرینی در کشور نیاز است تا ایجاد هسته‌های فناور خلاق و روال صحیح شکل گیری آنها به عنوان یکی از سنجه‌های مهم برای پایش وضعیت دانش بنیانی کشور مورد نظر قرار گیرد. عدم توجه به شکل گیری هسته‌های فناور و عدم حمایت آنها موجب خواهد شد که کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپی با موفقیت همراه نباشد.

وی "علوم کشاورزی"، "زیست فناوری"، "نانو" و "علوم زیست پزشکی" را از جمله حوزه‌های مستعد برای توسعه نوآوری و مقوله کارآفرینی و دانش بنیانی در کشور عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا باید تعاملات بین سازمانی بیشتر شود ضمن آنکه به دانشگاه‌ها به عنوان نیروی محرکه تولیدملی و دانش بنیان باید نگاه ویژه صورت گیرد تا شاهد رونق کارآفرینی و دانش بنیان در سطح کشور باشیم ضمن آنکه فعالیت هم راستا و همگام دستگاه‌های ذی‌ربط نیز می‌تواند نقش چشمگیری در اعتلا دانش بنیانی و رونق تولید ملی داشته باشد.

رفیعی تاکید کرد: بطور حتم حمایت از موضوع کارآفرینی و دانش بنیان موجب پیشرفت کشور در اکثر زمینه‌ها، رونق اقتصاد ملی و خودکفایی در تولید محصولات راهبردی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی