Web Analytics Made Easy - Statcounter


نماینده پارلمان سوریه با مهم خواندن نتایج پیروزی‌های میدانی اخیر بر روند سیاسی حل بحران این کشور تاکید کرد کنفرانس سوچی سبب تحکیم وحدت ارتش سوریه و حاکمیت دولت شد و سازمان ملل را وادار به پذیرش نتایجش کرد.

به گزارش گروه دفاتر خارجی امتداد نیوز،‌«خالد العبود» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق اظهار داشت : نتایج کنفرانس سوچی ضربه محکمی به تحرکات دی‌میستورا بود که تلاش می‌کرد در جلسات بعدی انجام دهد، دولت سوریه و همپیمانان آن دستاوردهایی در صحنه میدانی کسب کردند که روسیه می‌تواند در صحنه سیاسی از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ارزیابی خود از کنفرانس سوچی و میزان موفقیتی که در زمینه سیاسی کسب کرد،‌در مقایسه با کنفرانس‌های دیگری که درباره سوریه برگزار شده است، خاطر نشان کرد: هنگامی که از کنفرانس سوچی سخن می‌گوییم من بر اساس جایگاه و موقعیت سیاسی خود حرف نمی‌زنم، بلکه از جایگاه دیگری که مربوط به پیگیری و تحلیل است، حرف می‌زنم، سوچی یک سکوی سیاسی جدیدی بود که اگر واقعیت‌های میدانی که به شکست بازوهای دشمن منجر شد،‌نبود، چنین نشستی برگزار نمی‌شد.

العبود افزود : این سئوال را مطرح می‌کنم، اگر این طرف‌هایی که در سوچی شرکت کردند، نشستی که سرود ملی سوریه زیر پرچم جمهوری عربی سوریه نواخته شد، اگر این طرف‌ها یک یا دو سال قبل دعوت می‌شدند، آیا این کاری را که اخیرا در سوچی انجام دادند، انجام می‌دادند، من با قاطعیت پاسخ می‌دهم که خیر این کار را نمی‌کردند، مسئله‌ای که اکنون تغییر کرده است، ناشی از نتایج درگیری‌های میدانی است که به نفع سوریه و همپیمانانش تغییر کرده یعنی دولت سوریه به سمت پیروزی پیشروی می‌کند.

وی گفت : روسیه سازمان ملل را وادار کرد تا بیانیه سوچی را به عنوان یک دستاورد سیاسی مدنظر قرار دهد، سازمان ملل مجبور شد نتایج سوچی را به سبب عناوینی که درباره آن توافق به دست آمد و وزن سیاسی که این کنفرانس از نظر شرکت‌کنندگان نشان داد، بپذیرد.

العبود خاطر نشان کرد کنفرانس سوچی ضمن مقابله با سکوی ژنو، بر حل سیاسی تاثیرگذار خواهد گذاشت، چرا که عناوین سابقی که در نشست‌های ژنو مطرح می‌شد، دیگر شایسته مطرح شدن نیست،‌و دیگر قادر نیست بیانگر لحظه‌ای باشد که در آن به سر می‌بریم، زیرا سوچی با وحدت و یکپارچگی سوریه و نقش نیروهای سیاسی و قانون اساسی و با وحدت و بقای ارتش سوریه به عنوان تنها بیان‌کننده قدرت و حاکمیت دولت ارتباط دارد، تمام این مسائل را سوچی ثابت کرد که ضربه بسیار محکمی به عناوینی بود که دی‌میستورا تلاش می‌کند در مکان‌های دیگر آن را به پیش ببرد.

نماینده پارلمان سوریه درباره خروج برخی از اعضای هیئت معارضان مورد حمایت ترکیه از کنفرانس سوچی و اینکه آیا به دستور حامیان خود دست به این کار زدند؟تاکید کرد این معارضان تنها ابزارهایی هستند که در سیاست همانند میدان مورد استفاده قرار می‌گیرند،‌هنگامی که از آنها خواسته شود شرکت کنند، شرکت می‌کنند و هنگامی که از آنها خواسته شود از نشست خارج شوند، خارج خواهند شد.

وی افزود معارضان مورد حمایت ترکیه از نشست سوچی خارج شدند، این معارضان اگر می‌ماندند، چه ارزش و جایگاهی داشتند، ولی اگر هیئت ملی سوری خارج می‌شد، چه پیش می‌آمد، هرگز نمی‌توانست کنفرانس لقب بگیرد، در نتیجه این معارضان که خارج شدند از همان لحظه نخست، ابزار و مزدوری بیش نبوده و همچنان همانند ابزار عمل خواهند کرد.

العبود درباره پیامی که دولت سوریه خواست از طریق حضور بیش از ۱۵۰۰ شخصیت سوری در سوچی ارسال کند، اظهار داشت میان حضور برای گفت‌وگو و شرکت کردن به خاطر مشروعیت گفت‌وگو فرق وجود دارد، جهت اطلاع باید بگویم که 52 درصد افرادی که قرار بود به سوچی بروند، حذف شدند، با این حال همین حجم از شرکت‌کنندگان به بحث و بررسی‌ها مشروعیت خواهد بخشید.
انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ‌و فیصل مقداد وزیر امور خارجه و مهاجرین سوریه بعد از ظهر امروز یکشنبه در یک تماس تلفنی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه متعاقب پاسخ مشروع جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش مشرق، امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت آمریکا و دو کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارایه نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان ابعاد مختلف اقدام بامداد امروز نیروهای مسلح کشورمان در هدف قرار دادن اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چارچوب حق دفاع مشروع را تبیین و آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از تمامیت سرزمینی و منافع کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن محکومیت مجدد حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بر حق مشروع کشورمان برای پاسخ به اقدام شرورانه رژیم صهیونیستی در چارچوب حقوق بین‌الملل تاکید کرد.

دو وزیر همچنین آخرین وضعیت تحولات فلسطین و غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت توقف فوری جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لغو کامل محاصره انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد
  • تاکید بازرس کل لرستان بر تسریع در روند احداث پل «شوراب»
  • نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم
  • نماینده چین در جلسه شورای امنیت: اسرائیل حاکمیت سوریه و ایران را نقض کرده است (بشنوید)
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه
  • پارلمان عراق: پاسخ ایران به اسرائیل یک حق طبیعی بود
  • دمشق: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • دعوت ناسا از رسانه‌ها برای شرکت در تله‌کنفرانس ماموریت «آوردن نمونه مریخ»