Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تلاش های انجام شده از سوی فدراسیون کشتی، خطر تعلیق کشتی ایران موقتا رفع شد اما علیرضا کریمی به مدت ۶ ماه از حضور در میادین محروم شد.

به گزارش قدس آنلاین، در پی حوادث کشتی علیرضا کریمی با حریف روسی خود در رقابت های امیدهای جهان و با توجه به تاکید و پیگیری‌های مداوم "کمیته بین المللی المپیک" از "اتحادیه  جهانی کشتی"، برای اعمال ممانعت از حضور ایران در مسابقات بین المللی، رایزنی های گسترده ای از سوی تیم دیپلماسی کشتی ایران برای جلوگیری از اعلام رای به تعلیق کشتی ایران با تمام توان و استفاده از تمامی ظرفیتهایی که در چند سال گذشته برای توسعه تعاملات دیپلماتیک کشتی ایران با دنیا صورت گرفته بود، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نتیجه بخشی اولیه تلاش‌های مذکور در اواخر سال میلادی گذشته، ضمن گرفتن زمان برای انجام رایزنی‌های لازم با مسوولان مربوطه در دو مرحله، امکان پیگیری موضوع مذکور از طریق تشکیل پرونده‌ای ویژه در کمیسیون اخلاق و امور انضباطی و حقوقی در اتحادیه جهانی کشتی فراهم شد.

انتقال حوزه بررسی این موضوع از "کمیته بین المللی المپیک" به "اتحادیه جهانی کشتی" موفقیت جدی برای کشتی ایران محسوب می‌شد، زیرا توان دیپلماتیک کشتی ایران در فدراسیون جهانی کشتی قابل دسترس بود و متاسفانه هیچ نفوذ و تعاملی برای ورزش ایران در کمیته بین المللی  المپیک وجود نداشت.  

از هفته دوم آغاز فعالیت کاری در سال جدید، مجدداً پیگیری ها و مذاکرات متعددی با نناد لالویچ رئیس اتحادیه جهانی و عضو پر نفوذ هیئت رییسه کمیته بین المللی المپیک و سایر اعضای هیئت رئیسه اتحادیه صورت گرفت که به لطف خدا موثر واقع شد و در نهایت، خطر تعلیق فدراسیون کشتی ایران با رایزنی های مداوم، برنامه ریزی مناسب و تلاش شبانه روزی موقتا رفع شد.

با توجه به تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، فدراسیون ایران موفق شد کشتی ایران را از دایره محرومیت و تعلیق خارج کند. از این رو ضمن رفع موقت خطر تعلیق کشتی ایران، علیرضا کریمی با تلاشهای صورت گرفته، جهت کاهش میزان محرومیتش، شش ماه و مربی مربوط وی (حمیدرضا جمشیدی) را به مدت دو سال از حضور در میادین کشتی محروم شدند. بدیهی است این موفقیت با تلاش موثر  دیپلماسی کشتی ایران حاصل شد اما پرونده تعلیق همچنان مفتوح است و بنظر می رسد باید کلیه دستگاه های مرتبط برای حل این مشکل که قطعا در آینده نیز در کمین کشتی و ورزش ایران است یک راه اصولی را بیابند زیرا این موضوع از این پس در میادین مهمتری همچون رقابت های جهانی و بالخصوص المپیک بصورت جدی تری کل ورزش ایران را تهدید می کند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه

معترضان در سراسر فرانسه در اعتراض علیه دولت حلقه‌های المپیک را هم آتش زدند.

به گزارش فارس، دو اتحادیه اصلی کارگری فرانسه روز چهارشنبه پس از راهپیمایی سیاسی سال گذشته علیه اصلاحات نامناسب بازنشستگی دولت، بار دیگر به خیابان ریختند. در مجموع 265 تجمع در سراسر کشور فرانسه برگزار شد.

معترضان شعارهای پراکنده ترویج صلح، مبارزه با ریاضت اقتصادی و فراخوان برای "اروپا محافظ تر برای کارگران" پیش از انتخابات اتحادیه اروپا را سر دادند.

معترضان طرفدار فلسطین، معترضان ضد المپیک، کشاورزانی که از تشریفات اداری بیش از حد در رابطه با قوانین زیست محیطی شاکی بودند به جمع سایر معترضان پیوستند.

در لیون، 22 نفر دستگیر و دو افسر پلیس پس از حمله افراد کلاهدار به یک بانک زخمی شدند. خشونت های مشابهی نیز در شهر غربی نانت رخ داد. پلیس اعلام کرد که 45 نفر را در پاریس دستگیر کرده و 12 افسر در جریان تظاهرات روز چهارشنبه مجروح شده اند.

برخی از معترضان برای ابراز نارضایتی از بازی های تابستانی آتی که قرار است در کمتر از سه ماه آینده آغاز شود، حلقه های موقت المپیک را به آتش کشیدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • محرومیت دو ماهه تعلیقی ساندرو تونالی در پی اتهامات جدید شرط بندی
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک