Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حسین سلیمانی از محافظان امام خمینی که در آن روز در بیت امام حضور داشت و شاهد ناراحتی امام بود، در کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است در مورد شرایط بیت امام(ره) در روز رسیدن خبر انتشار کتاب آیات شیطانی نوشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی: امام خمینی(ره) در واکنش به انتشار کتاب آیات شیطانی، حکم ارتداد نویسنده این کتاب را صادر کردند و این حکم در اخبار ساعت 14 روز 25 بهمن 1367 از صدا و سیما قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین سلیمانی از محافظان امام خمینی(ره) که در آن روز در بیت امام حضور داشت و شاهد ناراحتی امام(ره) بود، در کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است می‌گوید: در خصوص نامه حضرت امام(ره) درباره سلمان رشدی در همان روز که این نامه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی خوانده شد، یک ساعت قبل از اخبار سراسری ساعتحضرت امام آقای انصاری را خواستند.

به یاد دارم فردی که می‌خواست آقای انصاری را خبر کند، دیدم شتاب زده می‌گفت: «آقا گفتند که با آقای انصاری یک کار لازم و فوری دارم.» آقای انصاری دوان دوان و با شتاب به داخل بیت رفتند و خدمت امام رسیدند. من هم بعدا در پی او به داخل حیاط رفتم.

در همان اثنا دیدم که یکی از خانم‌هایی که خدمتکار بیت بود، نزد من آمد و گفت: حسین آقا! چه قضیه‌ای پیش آمده که آقا این‌قدر ناراحت هستند و قبل از این‌که آقای انصاری خودش را به امام برساند، امام مدام دور اتاق با نگرانی قدم می‌زدند. بنده از ماجرا اطلاع نداشتم و نگران بودم. وقتی آقای انصاری از دیدار امام برگشته بود، مدام تکرار می‌کرد: «حضرت امام(ره) می‌فرمایند باید این فرد را مسلمان‌ها از بین ببرند.»

خانم خدمتکار امام هم می‌گفت: امام(ره) در همان حال که مشغول نوشتن نامه بودند، به آقای انصاری می‌گفتند: «اینو باید از پا در بیاورند». نگرانی به خانم خدمتکار خانه هم منتقل شده بود و او هم می‌پرسید: «قضیه چیست؟ چه کسی را باید بکشند که آقا این‌قدر ناراحت شده؟» بعد خانم خدمتگذار گفت: آقای انصاری به من گفت: آقا می‌گویند باید مسلمانان این نویسنده را که توهین به حضرت رسول(ص) کرده است،‌ از پا درآورند و او را به سزای اعمالش برسانند تا بعد از آن دیگر کسی قدرت و جرأت به خرج ندهند که به حضرت رسول(ص) توهین کند.

بنده بیرون اتاق ایستاده بودم تا ببینم چه می‌شود. چند دقیقه بعد آقای انصاری از در بیرون آمدند. گفتم آقای انصاری قضیه چیست؟ گفت: آقا اطلاعیه‌ای داده‌اند که الان دارم می‌روم که تحویل صدا و سیما دهم تا برای اخبار سراسری ساعت 2 قرائت شود. هنوز یک ربع به ساعت 2 باقی مانده بود.

از آن تاریخ به بعد ما ناراحتی خاصی را در چهره امام(ره) می‌دیدم و واقعا احساس می‌شد که به ایشان فشار وارد می‌شود. ظاهرا حضرت امام(ره) خبر مربوط به انتشار کتاب آیات شیطانی را در یکی از مجلات یا روزنامه‌ها و یا بولتن‌هایی که برای ایشان آورده می‌شد، خوانده بودند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم

کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) به دیدار حضرت امام رفتند و امام سه بار از کیسه‌ای یک قرانی به گل‌آقا سکه دادند. زمانی که گل‌آقا دید سکه یک ریالی است گفت: قربان امام‏مان بروم. ماشاء‏الله آن‏قدر ول‏خرج هستند که ورشکسته نشوند خوب است؛ که ایشان به شدت خندیدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • پلمب مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک