Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش > توپ و تور - همشهری آنلاین:
راجر فدرر اگر شامگاه جمعه برنده شود، پس از پنج سال و ۱۰۶ روز بار دیگر به صدر جدول رده‌بندی تنیسورهای حرفه‌ای بازمی‌گردد

راجر فدرر اگر شامگاه جمعه در دیدار با رابین هاس هلندی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های تنیس روتردام برنده شود، پس از پنج سال و ۱۰۶ روز بار دیگر به صدر جدول رده‌بندی تنیسورهای حرفه‌ای بازمی‌گردد و مسن‌ترین مرد اول تنیس جهان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تنيس مگزين، نابغه سوئيسي كه چند هفته پيش قهرمان اوپن استراليا شده و به نزديك‌ترين فاصله با رافائل نادال رسيده بود، حالا اين فرصت را دارد تا با رسيدن به مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي تنيس جهاني روتردام در هلند، جاي ماتادور اسپانيايي را در رده اول بگيرد. او روز سه‌شنبه در سيزدهمين رويارويي با فيليپ كولشرايبر براي سيزدهمين بار پيروز شد و پا به مرحله يك‌چهارم نهايي گذاشت.

هر چند تصور مي‌شد فدرر 36 ساله آسان‌تر از هميشه بر تنيسور 34 ساله آلماني غلبه كند اما بازي آنها 101 دقيقه طول كشيد و ست اول آن در تاي‌برك 10 بر 8 به سود رقيب سوئيسي پايان يافت. نتيجه نهايي ست دوم هم هفت بر پنج به نفع فدرر بود و او بايد در مرحله بعد به مصاف هاس 30 ساله در مقابل تماشاگران هلندي برود. دو ديدار پيشين فدرر و هاس با نتايج مشابه دو بر صفر به نفع تنيسور سوئيسي خاتمه يافته است.

اگر فدرر شامگاه جمعه بازي با هاس را به نفع خود به پايان برساند، دوشنبه آينده مرد شماره يك تنيس جهان خواهد بود. به اين ترتيب، او در 36 سالگي مسن‌ترين تنيسور شماره يك تاريخ (مرد يا زن) لقب مي‌گيرد در حالي كه ركورددار فعلي در ميان مردان آندره آغاسي با 33 سال و در بين زنان سرنا ويليامز با 35 سال سن هستند. ديگر ركوردي كه با پيروزي فدرر جابه‌جا مي‌شود، فاصله ميان دو بار قرار گرفتن در صدر جدول رده‌بندي است.

او آخرين بار چهارم نوامبر 2012 مرد شماره يك تنيس جهاني بود و احتمالا روز دوشنبه پس از پنج سال و 106 روز بار ديگر اين عنوان را به دست مي‌آورد. اين ركورد البته در ميان زنان در اختيار كارولين ووزنياكي است كه مثل فدرر در اوپن استراليا 2018 قهرمان شد. تنيسور 27 ساله دانماركي 29 ژانويه 2012 زن شماره يك تنيس دنيا بود و درست پس از شش سال يعني در 29 ژانويه 2018 اين عنوان را بازپس گرفت.

فدرر پيش از اين در سه بازه زماني براي 302 هفته صدرنشين جدول تنيسورهاي حرفه‌اي بوده است؛ 237 هفته از 2004 تا 2008 (طولاني‌ترين صدرنشيني پياپي تاريخ تنيس)، 48 هفته از 2009 تا 2010 و 17 هفته در سال 2012. آيا او مي‌تواند يك بازگشت تاريخي به رده شماره يك داشته باشد؟

در همین زمینه: بیستمین گرند اسلم برای پیتر پن دنیای تنیس | فدرر جاودانه شد هفتمین عنوان برای تنیسور بی‌بدیل | فدرر ورزشکار سال سوئیس شد نود و پنجمین قهرمانی؛ راجر فدرر قهرمان مسترز بازل شد نود و چهارمین قهرمانی راجر | رافا زود زانو زد هشتمین قهرمانی ویمبلدون برای راجرر فدرر

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال محرومیت کشتی‌گیر آمریکایی و بازگشت رقیب ایرانی به المپیک پاریس!

اخبار تایید نشده از احتمال محرومیت پدیده کشتی آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم در رقابت‌های المپیک پاریس حکایت دارد؛ موضوعی که در صورت تایید احتمالا به بازگشت رقیب سنتی کشتی‌گیر مطرح ایران منجر خواهد شد!

به گزارش ایرنا، برتری آرون بروکس برابر دیوید تیلور هرچند بمب خبری کشتی جهان بود و اهمیت زیادی برای ورزش ایران داشت اما اکنون اخبار تایید نشده حکایت از احتمال محرومیت این نابغه جوان دارد. بنا به اخبار غیرموثق بروکس که عنوان قهرمانی امیدهای جهان را در سال ۲۰۲۳ کسب کرده، اکنون منتظر نتیجه نهایی تست دوپینگ خود است.

به نوشته حساب کاربری «The Wrestling Room (Pat Mineo)» در شبکه ایکس، نمونه دوپینگ این کشتی‌گیر در مسابقات امیدهای جهان مشکوک بوده و در دست بررسی است.

نمونه تست دوپینگ بروکس در مسابقات کشتی امیدهای جهان مشکوک بوده و قرار است تا هفته آینده پاسخ نهایی آن اعلام شود.

در صورت تایید مثبت بودن تست دوپینگ این کشتی‌گیر، او با محرومیت طولانی مدت مواجه خواهد شد و انتخابی آمریکا نیز دچار تغییر می‌شود. آن زمان است که زاهید والنسیا، بازنده کشتی برابر بروکس در نیمه نهایی فینال ایکس حریف تیلور خواهد شد تا نفر نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم آمریکا مشخص شود.

هرچند که هنوز خبری در خصوص محرومیت بروکس منتشر نشده اما تیلور باخت به این جوان را پذیرفته و بدون هیچ اعتراضی به عنوان سرمربی تیم کشتی آزاد ایالت اوکلاهاما انتخاب شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست سرمربی سابق بایرن: من را برگردانید
  • احتمال محرومیت کشتی‌گیر آمریکایی و بازگشت رقیب ایرانی به المپیک پاریس!
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • شوک به کشتی جهان؛ مثبت شدن تست دوپینگ بروکس و بازگشت دیوید تیلور؟
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس
  • رسمی؛ پارما قهرمان سری بی در فصل 2023/24
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان برابر نوشاد عالمیان زانو زد
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان مغلوب نوشاد عالمیان شد
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی/بازگشت به عقب ممنوع