Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سرهنگ ثامر چنعانی رییس مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر بیشترین آمار دیدارکنندگان خارجی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس را در این مدت، اعضای کاروان های راهیان نور طلاب خارجی مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه قم و مشهد عنوان کرد و افزود: علاوه بر این کاروان های زیارتی کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این گردشگران معمولا به صورت کاروانی، گروهی، خانوادگی، جشنواره ای یا انفرادی در موزه جنگ و مرکز فرهنگی حضور یافتند، گفت: برخی از گردشگران خارجی به صورت انفرادی و به همراه خانواده از کشورهای حوزه آمریکای لاتین، فرانسه، استرالیا، آلمان، مالزی، آفریقا، هلند، چین و عراق ضمن حضور در یادمان های شهدای شلمچه و علقمه، از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر نیز دیدن کردند.

رییس مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر گفت: گردشگران خارجی همچنین از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در خوزستان نظیر یادمان های ' دهلاویه، هویزه، والفجر 8 اروندکنار، مسجد جامع خرمشهر نیز دیدن کردند.

سرهنگ چنعانی ، اوج بازدید کنندگان خارجی را در ماه های اسفند و فروردین بیان کرد و افزود:پارسال بیش از 2 میلیون نفر بازدید کننده اعم از کاروان های راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و خانوادگی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس دیدن کردند که از این تعداد پنج هزار گردشگر خارجی بودند.

ساختمان فعلی موزه جنگ و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در سال 1309ساخته شد و تا پایان جنگ تحمیلی به عنوان بخش ادا4ری شرکت نفت استفاده می شد.

در دوران جنگ تحمیلی این ساختمان به عنوان محل دیده بانی نیروهای عراقی مورد استفاده قرار گرفت.

با بازسازی گوشه ای از ساختمان اداری شرکت نفت، در سال 1375 این مکان به عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس گشایش یافت.

انتهای پیام/د

بازدید  گردشگر خارجی از موزه دفاع مقدس

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۱۰۰ هزار مهمان نوروزی از جاذبه‌های خرمشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خواست‌خدایی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره ورود مسافران نوروزی به خرمشهر اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر مهمان نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین ۱۴۰۳ از این شهرستان بازدید کردند.

فرماندار خرمشهر اضافه کرد: در این مدت هشت هزار و ۷۵۹ نفر از ظرفیت گردشگری آبی خرمشهر استفاده کردند و ۳۴ هزار و ۵۶۰ نفر از یادمان‌ها و موزه دفاع مقدس در این شهرستان بازدید کردند.

وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان خرمشهر در حال خدمت رسانی و مهیا کردن امکانات لازم برای مسافران نوروزی هستند و زیرساخت‌های خدماتی مانند آب، برق، اسکان و امنیت فراهم شده است.

فرماندار خرمشهر یادآور شد: استفاده از جاذبه‌های آبی رودخانه کارون در تعطیلات نوروز از طریق اسکله‌های مسافری بندر خرمشهر و یادمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس مقصد اصلی مسافران نوروزی در خرمشهر است.

کد خبر 6062095

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • گردشگران خارجی از مهمان‌نوازی کردستانی‌ها می‌گویند + فیلم
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های مازندران
  • بازدید بیش از ۱۰۰ هزار مهمان نوروزی از جاذبه‌های خرمشهر