Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > آموزش - تندیس خیرین برتر مدرسه ساز در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش به طرح «امید آینده» تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در این مراسم گفت: ساختن فضاهای آموزشی اهمیت ویژه ای دارد که این مساله در مدارس خیرساز مضاعف می‌شود چراکه در این مدارس علاوه بر اهمیت موضوع آموزش‌وپرورش کودکان؛ بحث مکان یابی آن هم مطرح است چون بیشتر این مدارس در مناطق کم برخوردار ساخته شده اند که دسترسی به امکانات آموزشی در آن مناطق پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه مهاجرانی درباره اهمیت الگوسازی برای تکرار طرح‌هایی همچون «امید آینده» توضیح داد: موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌ها یا همان CSR امروزه جز مباحث مهمی است که این نهادها می‌توانند از طریق آن هم مسئولیت‌پذیری خود را نمایش داده و در برندینگ خود از آن استفاده کنند و هم خدمتی اجتماعی به کشور و مردم خود کرده باشند که در این زمینه مسلماً مدرسه‌سازی به دلایل متعدد مانند کمبود مدرسه، لزوم بالا بردن کیفیت امکانات آموزشی و ... یکی از بهترین انتخاب‌هاست و ما تلاش می‌کنیم که این نگاه و رویکرد توسعه پیدا کند.

ساخت 8 مدرسه؛ توزیع 1.800.000 بسته لوازم‌التحریر

در ادامه مدیرعامل موسسه خیریه یاوری فرهنگی گفت: این تندیس به طرحی تعلق گرفته که طی آن 8 مدرسه در مناطق کمتر برخوردار کشور ساخته و همچنین یک‌میلیون و هشتصد هزار بسته لوازم‌التحریر در سراسر کشور توزیع شده است.

رضا درمان ادامه داد: ما در کشور 13 میلیون دانش‌آموز داریم که از این تعداد 7 میلیون کودک در دبستان‌های کشور تحصیل می‌کنند؛ به‌این‌ترتیب در طرح امید آینده از هر 4 دانش‌آموز دبستانی سراسر کشور یک دانش‌آموز یک بسته کامل لوازم‌التحریر دریافت کرده است.

به گفته مدیرعامل موسسه یاوری این بسته‌های لوازم‌تحریر که صد درصد ایرانی هستند، با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش و خیریه یاوری و با تأمین هزینه از سوی بانک آینده در بین دانش آموزان نیازمند سراسر کشور توزیع‌شده‌اند.

۴۷۴۷

کلید واژه‌ها : وزارت آموزش و پرورش - خیرین و نیکوکاران - مدرسه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی کشور در گردهمایی معاونت‌های برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی کشور گفت: با تلاش تیمی فراوان و هم افزایی که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، توانستیم در مسیر توسعه  و استاندارد سازی فضا‌های آموزشی قدم‌های بسیار تاثیر گذاری برداریم.

علیرضا راشکی همچنین با تاکید بر حضور خیرین در امر خداپسندانه مدرسه سازی که هم خیر این دنیا و آخرت را به همراه دارد، افزود:  تلاش و همت  معاونت‌های مشارکت مردمی  در جذب خیرین   باید دوچندان شود تا فصل جدید و جهش بی سابقه‌ی مدرسه سازی را رقم بزنیم.

در گردهمایی معاونت‌های مشارکت‌های مردمی کشور و اعضا جامعه خیرین کشور، محمد جواد خلیلی معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان رتبه نخست ارزشیابی عملکرد و جذب مشارکت خیرین حقیقی، csr، گروه‌های جهادی را کسب کرد و شایسته تقدیر شناخته شد.

خلیلی در این مراسم ضمن قدردانی از خانواده نوسازی مدارس در خوزستان، مجمع خیرین استان و همه خیرین نیک اندیش، گفت: در  سال ۱۴۰۱ میزان تعهدات این اداره کل مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجه ایی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان (رشد ۷برابر) رسید.

دیگر خبرها

  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند