Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: همه نگران شبکه هاي اجتماعي آينده هستيم و براي رفع اين نگراني بايد به داشته هاي خود نگاه کنيم.

به گزارش ايرنا، محمد جواد آذري جهرمي روز جمعه در جلسه شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: پايه فضاي مجازي براساس فناوري است و اين فناوري باعث تغيير فرهنگ خواهد شد و سبک زندگي را نيز تحت تاثير خود قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: اين تغييرات چالش‌هاي زيادي ايجاد مي‌کند از جمله چالش در حاکميت است و غرب برنامه‌ريزي سنگيني در اين زمينه انجام داده و همه ما نگران شبکه‌هاي اجتماعي آينده هستيم بنابراين بايد به داشته هاي خود نگاه کنيم و در اين زمينه بايد فکري اساسي کرد.
آذري جهرمي اظهار داشت: کليد همه اين مشکلات در خلاقيت ماست و اين درحالي است که ما براي تمام دنيا حرف براي گفتن داريم و اين مي تواند يک فرصت باشد بنابراين ما به دنبال يک همدلي بيشتر هستيم و همکاري بسيار خوبي بين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و شوراي فضاي مجازي ايجاد کرده ايم.
وزير ارتباطات با حضور در جلسه شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با اعضاي اين نهاد عالي حوزوي ديدار و گزارشي از برنامه ها و فعاليت هاي وزارت خانه متبوع خود ارائه کرد.
در ادامه اين جلسه که به رياست آيت الله محمد يزدي برگزار شد، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم به بيان دغدغه ها و مطالبات خود از جمله ورود دشمن به خانه‌ها از طريق فضاي مجازي، تذکر جدي نسبت به مضرات فضاي مجازي پرداختند.
اعضاي جامعه مدرسين اعلام کردند که کسي با اصل فضاي مجازي مخاف نيست بلکه با آثار زيانبار آن مخالفت وجود دارد.
راه اندازي شبکه ملي اطلاعات و تهيه زيرساخت‌هاي آن در اسرع وقت، عدم مسامحه با توهين به مقدسات در فضاي مجازي و قراردادن بودجه کافي براي شبکه ملي اطلاعات و پيام رسان‌هاي داخلي از خواسته هاي اعضاي جامعه مدرسين در اين جلسه بود.
در پايان اين جلسه وزير ارتباطات ضمن تقدير و تشکر از فرصت بوجود آمده جهت ديدار و تبادل نظر با اعضاي جامعه مدرسين؛ توضيحاتي در مورد موضوعات مطرح شده ارائه کرد.
شبک**1392**انتشار: ابوالفضل بابايي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده‌های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌ها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد