Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@11:28:57 GMT

چگونه تناسب اندام کودکانمان را حفظ کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۳۴۶۴۵

چگونه تناسب اندام کودکانمان را حفظ کنیم؟

 کودکان و نوجوانان چاق از طرف همسالان‌شان مورد تمسخر قرار می‌گیرند، اعتماد به‌نفس‌شان پایین می‌آید و به دنبال آن علائم افسردگی و اضطراب هم در آنها بروز پیدا می‌کند. در عین حال کودک و نوجوانی که اضافه وزنو چاقی دارد، کم‌تحرک است، در حالی که ورزش نقش مثبتی در افزایش توانایی‌های جسمی و ذهنی دارد.

اگر کودک یا نوجوانی دارید که دچار اضافه وزن و چاقی است، بهتر است از رژیم‌های غذایی سفت و سخت برای کاهش وزنش استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید با مراجعه به متخصص تغذیه، نوع تغذیه خانواده اصلاح شود تا کنار آن میزان کالری دریافتی هم پایین بیاید و با افزایش تحرک به کاهش وزن کودک و نوجوان کمک شود. هله‌هوله‌هایی که ارزش تغذیه‌ای پایینی دارند و بسیار پرکالری هستند نباید در دسترس باشد.

اگر انواع شیرینی و شکلات در خانه باشد، نمی‌توان به کودک و نوجوان گفت از آنها نخورد بنابراین شیوه زندگی خانواده باید تغییر کند.

متاسفانه آنقدر که خانواده‌ها به درس فرزندانشان و نوع مدرسه‌ای که می‌رود، اهمیت می‌دهند، به سلامتشان توجه ندارند. لازم است کودک و نوجوان در کلاس‌های ورزشی حاضر شود و اگر این امکان وجود ندارد، همراه با خانواده 3 بار در هفته در محیط سربسته یا پارک پیاده‌روی تند انجام دهد. نوجوانی که به دلیل چاقی و اضافه وزن دچار علائم افسردگی، اضطراب و استرس است، حتما باید با مراجعه به روان‌پزشک کودک و نوجوان، درمان شود.

نوجوان گاهی انگیزه کافی برای انجام ورزش یا کم کردن کالری مصرفی‌اش ندارد. در این شرایط نیز به جلسات مشاوره‌ای نیاز است و باید اهمیت سلامت و زیبایی اندام را برای او توضیح داد. اگر نوجوان هم زیر نظر متخصص تغذیه، هم روان‌پزشک باشد و فعالیت ورزشی منظمی نیز انجام دهد در مسیر کاهش وزن موفق خواهد بود و این کاهش وزن موجب افزایش اعتماد به‌نفس و عزت نفس، بهبود توجه، تمرکز و کاهش استرس می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال نماینده آموزش برای کودکانمان است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: بچه‌هایی وجود دارند که در خانه و ورزشگاه به فوتبال علاقه دارند و آن را می‌بینند، زمانی که ما فوتبال را از طریق رسانه‌ها به نمایش می‌گذاریم نماینده آموزش و تحصیلات مردم ما است و فکر می‌کنم که مردم ما برخی برخوردها را دوست نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ژوزه مورایس عصر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در کنفرانس خبری قبل از تقابل تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال خوزستان در چارچوب دیدار هفته بیست‌وششم لیگ برتر ایران اظهار کرد: بازی فردا بازی بسیار حساسی خواهد بود؛ مقابل تیمی که برای بقا در لیگ‌برتر تلاش خواهد کرد و زمانی که چنین شرایطی باشد آن باشگاه انگیزه، تلاش و هدف دوبرابر خواهد داشت.

وی افزود: به‌صورت کلی مهم نیست که توهین به بانوان یا آقایان باشد و هر نوع توهین به هر شخصی خلاف ارزش‌های انسانی است و ما باید به‌عنوان انسان همدیگر را درک کنیم، درک و دوستی ارزش‌های بالای ورزش است و توهین هیچ کجای دنیا چه به خانم و چه به آقا پذیرفته نیست.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان عنوان کرد: راجع بازی فردا همان‌گونه که قبلاً هم صحبت کردم کاملاً آماده شدیم و نتیجه بستگی به بازی فردا دارد و نمی‌خوام پیش‌بینی کنم راجع به آینده خیلی فکر می‌کنم به هر حال هرکس راجع به آینده خودش برنامه‌هایی دارد؛ سعی می‌کنم آینده را مثبت ببینم و من به آینده فکر می‌کنم، اما چیزی نیست که بخواهم در لحظه به آن فکر کنم؛ آدمی نیستم که بخواهم برنامه چندساله‌ای داشته باشم، آینده را کاملاً فوق‌العاده می‌بینم مانند بهشت.

مورایس تصریح کرد: برای بازی فردا آماده شده‌ایم و ذهنیت بازیکنان‌مان را آماده کردیم، هر بازی نسبت به بازی قبل متفاوت و هر حریفی نیز متفاوت است، هر تیمی قدرت و کیفیت خود را دارد و ما باید آماده بشویم چرا که بازی‌ها اصلاً آسان نیستند و ما بیشتر از هر چیزی باید به حریفان خود احترام بگذاریم و همه می‌دانند بعضی وقت‌ها مواردی نظیر صنعت‌نفت رخ می‌دهد و ما باید این موضوعات را بپذیریم و گذر کنیم.

وی ادامه داد: همه ما باید با مسئولیت و تمرکز کامل پیش برویم و این فصل از یک زمانی به بعد عجیب شد مانند نتیجه دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان، می‌دانیم که آن‌ها یکی از تیم‌های خوب هستند و برای بقا می‌جنگند؛ این فصل در برخی بازی‌ها عملکرد خوبی نداشتیم، این صحبت‌ها مختص به استقلال خوزستان نیست و با نگاهی به دیگر بازی‌ها می‌توان متوجه بود که لیگ کمی عجیب است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان بیان کرد: چیزی را که من در ایران آن را بسیار تحسین می‌کنم، اهمیت دادن آن‌ها به بعضی از جنبه‌های اخلاقی است؛ بچه‌هایی وجود دارند که در خانه و ورزشگاه به فوتبال علاقه دارند و آن را می‌بینند، زمانی که ما فوتبال را از طریق رسانه‌ها به نمایش می‌گذاریم نماینده آموزش و تحصیلات مردم ما است و فکر می‌کنم که مردم ما این نوع برخوردها را دوست نداشته باشند و فکر می‌کنم این‌ها به دور از اخلاقیات است.

کد خبر 750924

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • استپ کیدز سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر کودکانمان
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • غرق‌شدن اعضای یک خانواده در رودخانه نیاتک شهرستان هیرمند
  • یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • فوتبال نماینده آموزش برای کودکانمان است
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟